Salı, Kasım 02, 2010

Yeşil Mercimek Salatası

mercimek salatası (4)




Binbirçeşni'de kış yemekleri ,Yeşil mercimek pilakisi ,Soslu Tavuk Sote,Ballı,Soya soslu Somon,Gün sofrası  ile start aldı.Gelecek yazılarda da bol bol protein ve albumin içeren tarifler var :).Yeşil Mercimek Pilakisi tarifime de ummadığım şekilde gösterdiğiniz ilgiden dolayı çok teşekkür ederim,bakliyat sever bir toplumuz biz,bunu anladım :))

Yeşil mercimek salatası da çok faydalı ve en güzel sofralara yakışacak lezzette.Üstelik bu salatayı sizin ve gelecek misafirlerinizin damak tadına göre ölçülerde oynama yaparak tatlandırabilirsiniz.Mesela ben taze soğanı bu salataya çok yakıştırıyorum hatta listedeki miktardan daha fazla koyuyorum ama mide hassasiyetiniz varsa az kullanmanızı öneririm onun yerine beyaz soğan ekleyebilirisiniz..beyaz soğan, sarı ve kırmızı soğan kadar acı değil  fakat lezzetli.

Buradaki tarif gibi,pirinç yerine yıldız veya arpa şehriye haşlayarak kullanabilirisiniz.Eğer az kişiye yapıyorsanız mercimek ve pirinç miktarını azaltın derim epeyce bereketli oluyor çünkü :).Mutlaka deneme olarak az miktarlarda yapıp tatmanızı öneririm,çok nefis ve hafif....

Bu arada Sevgili Sevil ve Yonca gıda'nın ortak düzenlediği Yonca gıda paketi çekilişini kazanmışım,çok sevindim:)Yazın düzenlenen Tuz Biber Dergisi Yaz Partisinde yonca gıdadan paket kazanmıştım ve özellikle mayonezinden çok memnun kaldım. buradan Sevgili Sevil'e ve Yonca Gıda'ya teşekkür ediyorum..

Yeşil mercimek salatası;

malzemeler;
  • 2 veya 3 s.b mercimek
  • 1 s.b kırık pirinç
  • 4 adet havuç
  • yarım demet nane
  • yarım demet maydanoz
  • yarım demet taze soğan
  • yarım demet dereotu
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • yarım çay bardağı nar ekşisi
  • yarım limon suyu
  • tuz,kırmızıbiber
yapılışı;
  1. 2 bardak mercimeği haşlayın ve süzün.pirincide halayıp süzün ve soğutun.ikisinide büyük bir kaseye alın.
  2. nane,maydanoz,taze soğan ve dereotunu ayıklayın yıkayıp,kurutun ve doğrayıp kaseye alın.
  3. küçük bir kasede tuz,nar ekşisi,limon ve yağı çırpıp malzemelerin olduğu büyük kaseye dökün ve karıştırın.
  4. buzdolabında 1 saat dinlendirin.salata dinlenince daha lezzetli oluyor.ılık servis yapın.
  5. afiyet olsun.....

11 yorum:

  1. canım çok severim ben bu salatayı
    İlk defa yewdiğimde bayılmıştım en sonda kızımın öğretmenlerine yapmıştım .
    bak canım çekti şimdi :))
    bu arda valla gün yapınca gelirsen inanılmaz mutlu olurum . gel gel baş tacım olursun

    YanıtlaSil
  2. canımm tebrik ederimm güle güle kullann:))
    mercimek salatan da nefis ellerin dert görmesin canımm:))
    tatlı annecik!!! kendine dikkat ett:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım,nefis görünüyor.
    Yeşil mercimeği çok severim,salatasına da hayır diyemem,şöyle zeytinyağlı,bol limonlu! MmM..
    Mutlu haftalar diliyorum.
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  4. Cok lezzetli görünüyor. Ellerinize saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. besleyicilik açısından muhteşem bence.ellerine saglık.yonca gıdanın ürünlerini de güle güle tüket.

    YanıtlaSil
  6. Saliha Allah şansını hep açık etsin sen ne ballı bir hatunsun:)) hatırladım şimdi tuz biber partisini:))


    Ellerine sağlık canım yeşil mercimek salata ve yemeğini bende çok severim sevmenlere inat hıhhhh

    YanıtlaSil
  7. muhteşem görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ben sadece bu salatayı yesem yeter başka yemek aramam
    ellerine sağlık arkadaşım çok sağlıklı,besleyici

    YanıtlaSil
  9. Tebrikler.İnşallah hep böyle şanslı olursun. Salata harika olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Salihacığım bende bu akşam yeşil mercimek pilakisi yapmıştım çokta seviyoruz ellerine sağlık nefis bir görüntü her tarifin gibi harika sevgiler hediyelerinide güle güle kullan...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)