Perşembe, Mart 26, 2009

Limonlu Cheese cake (Peykek) & 2








Annem ve kardeşime hazırladığım kahvaltı sofrası:) peçetelerimi masaya koyarken baharı ne kadar özlediğimi farkettim.Çok çeşit yapmamam konusunda anneme söz verdiğim için fazla birşey yapmadım.Menümde,çeşit çeşit kahvaltılık,Patlıcanlı bolu böreği,Peynirli akıtma ve Sevgili Pelin'in Portakallı peykek'i vardı.
Annemler biraz gecikince oğlum masayı tarumar etti:)sonuçta çok güzel bol sohbetli,huzurlu bir gündü ve günün gözdesi acaba nasıl olacak? merakımla yaptığım;Portakallı Peykekti.Genelde büyüklerimiz yeni versiyon tatları sevmezler,klasikten yanadır damak tadları ama ben uzun süre önce bu tabuyu enfes peykeklerle yıktım.
Pelinin peykekinede annem ve kayınvalidem özel bir ilgi gösterdiler:) annem,ne kadar hafif değil mi? dedi durdu:)

Patlıcanlı Bolu böreği;




Peykeklerimde hep limon kullandığımdan bu sefer portakallı yapmak istedim ama limonlunun ferahlığının ve aromasının güzelliği konusunda kardeşimle hem fikirdik bundan böyle yine limonlu yapılacak:)Sevgili Pelin,paylaşımın için çok teşekkürler bundan sonraki peykeklerimde uygulayacağım tarif budur :):):)Muhakkak arşivimde bulunması gerektiğinden aynen aktarıyorum:D





LİMONLU PEYKEK;

MALZEMELER:

* 500 gr taze krema peyniri
* 200 gr labne peyniri
* 1 paket krema ( 200gr)
* 1 su bardağı şeker
* 3 yumurta
* 1 paket vanilya
* 3 kaşık un
* 1 limon kabuğu rendesi
* 1/2 limon suyu

TABAN İÇİN:
* 1 paket yulaflı bisküvi
* 100 gr tereyağı

YAPILIŞI:
  1. Kelepçeli kalıbınızın ( Ben 20 cmlik kullandım) tabanını yağlı kağıtla kaplayın. Dışını ise alüminyum folyoyla kaplayın. ( dışının pişerken yanmaması için) Isıya dayanıklı bir kaba su doldurarak fırınızın içine koyun. Bu da cheesecake in üzerinin çatlamaması için. Fırınınızı 175ºC 'ye ayarlayıp çalıştırın.
  2. Bisküvileri rondodan geçirip un haline getirin. Tereyağını eritip un halindeki bisküvilerle karıştırıp kelepçeli kalıbınızın tabanına bastırarak yayın.
  3. Üst kısım için peynirleri ,kremayı ,şekeri ve vanilyayı derin bir kasede homojenleşene kadar orta devirde çırpın. Unu ilave edin ve çırpmaya devam edin.Yumurtaları da ilave edin ve düşük devirde çırparak karışıma yedirince en son limon suyu ve limon kabuğu rendesini koyun ve tabiki tekrar karıştırıp hazırladığınız tabanın üzerine dökün.
  4. Önceden ısıtılmış fırına koyun.Üzeri hafif kızarıp ortası hala sallanıyor iken fırını kapatın. Fırında iki saat kalsın. sonra dışarı alıp soğutun ve buzdolabına koyun. En az bir gün beklettikten sonra servis yapın.
diğer peykek tarifleri;
Martha'nın peykeki
Limon pelteli peykek

31 yorum:

  1. Bende bir peykek sevdalısıyım... Ne zamandır yapmak istiyorum ama kış fazlalıklarından kurtulmaya çalışıyorum bu aralar.... Fazlalıklardan kurtulur kurtulmaz kutlama pastası olarak yapacağım :) Canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. canım bende bayılırım ellerine sağlık nefis görünüyor.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Canımmmmmm süper ellerine sağlıkta ben şu krema
    peynirini çözemedim aydınlat beni lütfen öptüm...
    Ekmeğimi beğendinmi senin için ilkkez ekmek yaptım:))öptüm canım...

    YanıtlaSil
  4. canım
    sofra mikemmel olmuş .iyiki fazla birşey yapmamışsın.Enfes olmuş hepsi de ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik, harika bir goruntusu var. Eminim tadi da oyledir, harika hersey...

    Sevgilerimi gonderiyorum...

    YanıtlaSil
  6. masa süper;) hepsi birbirinden lezzetli gözüküyor, özellikle patlıcanlı börek harika, ellerine sağlık arkadaşım.....

    YanıtlaSil
  7. anacım öle güzel görünüyorki hemen kalkıp yapasım geldi.ama evde taze kremam yok.alınıp en kısa zamanda denenecek.nasıl harika kabarmış öle.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. peykek sevdalısı biri olarak seninkine de resmen bittim.ellerine sağlık canım.süpersin.sofran da müthiş..

    YanıtlaSil
  9. Offf peykeke bakarmısın maşALLAH :)..
    Bayıldım arakdaşım ellerin dert görmesin..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ya cok harika bir masa Saliham,masallah sana,ellerine saglik canim.Masayi paylasan herkezlere afiyet bal seker ossun.Peykek cok ama cok nefis görünüyor.Ellerin dert görmesin hayatim.Sana sevgilerimi birakiyorum ve simdiden cuman mübarek olsun mmuah;)

    YanıtlaSil
  11. yahu var ya imreniyorum peykek yapanlara hala bir türlü şöyle tam bir fırsat bulup yapamadım:)
    bir yapayım herhalde kutlama yapacağım bu gidişle:)

    ellerine sağlık herbir güzellik için:)

    YanıtlaSil
  12. peykek delisi olarak görüntüsüne bayıldım..çok şirin olmuş..(ben artık duygusal olarakta sevmeye başladım peykekleri:)) krema peyniri dediğinizin markası ne acaba?? ellerinize sağlık ve sevgiler

    YanıtlaSil
  13. MÜKEMMEL GÖRÜNÜYOR CANIM NASILDA ŞİŞMİŞ HİÇ ÇATLAMAMIŞTA ELLERİNE SAĞLIK...SEVGİLERLE...

    YanıtlaSil
  14. Bu tarife çok sık rastlamaya başladım, bu kadar ünlüyse kesin nefistir, hemen deneyeceğim ben de. Bu arada o masada ben de olmak isterdim herşey harika görünüyor canım.
    Sevgiler,
    Esra

    YanıtlaSil
  15. cok guzel gorunuyor ellerinize saglik.
    Bende ilk baslarda alisamamistim ama simdi dolabimda daha cok bulunuyor .Encokd a ufak oglum bayiliyor :)

    YanıtlaSil
  16. Canım bu nasıl bir görüntü böyle,bende peykek sevmeyenlerdenim ama ,bende tabularımı yıkardım orası kesin...
    Sofra'da çok şık,ellerine sağlık...

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. harika görünüyor, ellerine salihacığım

    YanıtlaSil
  18. canım nefıs ellerıne saglık afıyet olsun sevgıler...

    YanıtlaSil
  19. Ben de bir peykek sevdalısıyım diyebilirim. Senin peykek çok güzel görünüyor Salihacım; hem çok güzel kabarmış, hem üstü nar gibi kızarmış hem de hiç çatlama olmamış. Ellerine sağlık canım:).
    Sevgilerimle...
    aslı

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar güzel görünüyor. Çok güzel kabarmış gerçekten. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Ne kadar güzel bir sofra olmuş.Ellerine sağlık canım.Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. ayselcim aslında dıger pastalara ragmen bıraz daha hafıftır peykek.:)sagol canım,
    nılgun tesekkurler,
    deryacım ekmegın harıka:) yörsanın whıte-taze krema peynırı:),
    aysegul tesekkurler,
    aybıkecım cok sagol:),
    eldıvenlerım begendıgıne sevındım sagol arkadasım::)
    begonvıllı e.s. tesekkurederım:),
    özlemcım hemen dene ınan enfes bişi:),
    funda tesekkurler,
    sevdeb.tesekkurler,
    yaren coooookkkk tesekkurler guzel sozlerın ıcın..,
    zeynep hıc zorlugu yok enkısa zamanda gır mutfaga yap:):):)
    hilal bende hem maddı hem manevı sevıyorum:D,
    kardelen tesekkurler,
    esarcım tesekkurler,tr ye gelınce beklerım :):):)
    lezzetr sefası bır tadan kopamıyor bu sevdadan zaten:)
    pelince cok nazıksın arkadasım cok sagol,
    semacım tesekkurler:)
    banucum sagol:),
    aslıcım begenmene sevındım sagol:9,
    arzucum sagol:),
    mujdecım guzel yorumun ıcın tesekkurler:)

    herkese cok tesekkurler ve guzel hafta sonları.....

    YanıtlaSil
  23. sALİHACIĞIM ELLERİNE SAĞLIK,AYRICA SOFRADA ÇOK GÜZEL..

    YanıtlaSil
  24. BUNU BANA NİYE YAPIYORSUN SALİŞŞCİMM YAAaa :(((

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Saliha,
    Ellerine sağlık,hem masa hemde peykek nefis görünüyor.
    Peykekin son dönemde gördüğüm en haşmetli ve güzel peykek oldu.
    Maşallah çok güzel kabarmış.
    Biliyormusun, benim annemde bize her kahvaltıya yada yemeğe geleceği zaman "aman kızım az çeşit yap" diye sıkı sıkı tembihliyor.

    YanıtlaSil
  26. selam:)
    saliha cığım eline sağlık harika olmuş ben ekmeklerimi yayınladım gelip alabilirsin canım sağlıkla kal etkinliğinde kolaylıklar dilerim sevgiler AYNUR

    YanıtlaSil
  27. peykek nefis gorunuyor . tipki diger tariflerin gibi :)

    yurtdisinda yasiyorum , krema peyniri nasil birsey ? labne desem degil , zaten ayrica labnede yazmissin .

    sorumu yanitlarsan haftasonu gelecek misafirlerim icin yapmak istiyorum . evet , hemde cok istiyorum :D

    YanıtlaSil
  28. merhaba firdevs güzel sözlerin için çok teşekkürler..taze krema peynririni burada yörsan markasıyla alıyorum ama fresh cream cheese veya sadece cream cheese diye bulabilirsin..baska bir sorun olursa seve seve yanıtlarım....umarım dener ve begenırsın...sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  29. saliha hanım bloğunuzu keyifle izliyorum sizden bir ricam olcak eğer mümkünse bu cheesecakei bir gün aşama aşama fotoğraflayıp gösterirseniz çok sevinirim acelesi yok ne zaman müsait olursanız şimdiden teşekkürler adım Ferahnur

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Ferahnur merhabalar,benı takıp ettıgınız için çok teşekkürler...bu isteğinizi inş en yakın zamanda yerine getireceğim...asıl ben teşekkür ederimm benımde sızden rıcam olumlu olumsuz yorumlarınızı benden eksık etmemeniz....
    sevgılerımle....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)