Salı, Mart 17, 2009

KIŞA VEDA ;KIŞ PİLAVI VE KIŞ ÇORBASI



Kış süresince ''sık sık'' yaptığım,geçen hafta kışa veda niteliğinde son kez yaptığım nefis çorba ve pilav:)


kış çorbası;
  • 1 'er adet brokoli,kereviz,havuç,patates
  • 3 yemek kaşığı un
  • 5 su bardağı etsuyu ve su karışımı
  • tuz baharat
yapılışı;
  1. sebzeler küçük kesilir,
  2. un az sıvıyağla hafif kavrulur,
  3. sebzeler eklenip,tekrar kavrulur.
  4. soğuk etsuyu ve su karışımı yavaş yavaş eklenir ve karıştırılır.
  5. çorba kaynamaya başlayınca tuz eklenir.istenirse yarım bardak süt ilave edilebilir.






kış pilavı;
  • 1'er adet brokoli,havuç,kereviz,patates
  • 2 su bardağı pirinç,
  • 3 su bardağı et suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağ ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz,limon
yapılışı;
  1. piriçleri bir kaba koyup üzerine 2 tatlı kaşığı tuz döküp üzerini 2 parmak aşacak kadar sıcak su ekleyin ve sy soğuyana kadar bekletin.
  2. yağ ısınınca yıkayıp süzdüğünüz pirinci ekleyin ve kavurun.pirinçler önce birbirine yapışık olacaklar daha sonra kavurduğunuz pirincin kıvama geldiğini,karıştırırken tek tek dökülmeye başladığında anlarız.
  3. ayrı bir yerde az suyla haşlayıp,süzdüğümüz sebzeleri pirincin et suyunu ilave ettiğimizde ekleyelim.
  4. pilav suyunu çekince altını kapatıp,demlenmeye bırakalım ve üzerine 1-2 damla limon sıkalım..
  5. ölçüler kişi sayısına göre değişebilir.
  6. afiyet olsun:)

16 yorum:

  1. canım nefis bir çorba ve pilav olmuş.ben bunu brokoli koymadan yapmıştım.ama görüntü ve tadını brokali çok daha güzel yapar eminim ki.ellerine emeğine sağlık canım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Canım Salihacığım çorbada pilavda enfes görünüyor ellerine sağlık.Artık bahar gelsin sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. canım çekti her ikisinden de .öyle güzel yapmışsın ki..süpersin.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. cokk guzel gorunuyor yaaa

    aciktimmi ne :) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  5. Merhaba canım Ellerine sağlık çok leziz ve sağlıklı yemekler

    YanıtlaSil
  6. cidden cok hso gorunuyrolar!
    kis'a veda'yi ben kisa veda anlamisim, Aa nereye gidiyorsun diyecektim:)malum bizim klavyeler harf fakiri :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Her iki lezzet 'de enfes gözüküyor,hele çorba tam bir şifa kaynağı...
    Ellerine sağlık....

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. canım pilavın nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. İkisi de harika görünüyor. Yemeklerde etsuyu-tavuksuyuna alışamadım nedense... Et suyu koymadan yapıyorum bende sebze çorbalarını...

    Ellerine sağlık Saliha'cığım. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  10. Ben bu çorbayı yapar, blendırdan geçiri benim sıpaya da içiririm! (İnşallah) :( dua et içsin :(

    YanıtlaSil
  11. nilgüncüm ben brokoli koymadanda yapıyorum enfes oluyor:)

    deryacım cok tesekkurler,bende özledım baharı:S
    fundacım cok sagol guzelıcten yorumun ıcın,
    lezzet sefası ,tesekkurler:)
    özlemhan merhaba,tesekkurler:)
    lamacım,yok vedea degıl:Dsagol canım..
    pelince,özellikle çocuklar ıcın degılmı,sagol canım..,
    melisacım tesekkurler:),
    ayselcım,nıye kokusunumu sevmıyorsun yemeklerde:?olsun sebze corbası herhalıyle lezzetlıdır:)

    YanıtlaSil
  12. acemi şefim benım,gerçi pek acemıd egılsın ya neyse:) inş.içirirsin canım blendırdan geçirince içiyorlar,ben oglumun içeceği kadarını robottan gecırıyorum içiyor:)ıns.senınkıde içer:)afiyet bal olur,kuvvet olur:)

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sunumların çok güzel.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. pirinç pilavında basmati pirinç kullanmışsın çok ayrı bşir kokusu ve tadı vardır...ellerine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil
  15. evdeki brokoliyi nasıl değerlendireceğim diye kara kara düşünürken hayat kurtaran 2. blog sizinki oldu! :D
    ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. çorbalarınız çok güzel ve pilavlarınız harika

    teşekürler.....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)