Pazartesi, Kasım 01, 2010

Gün Sofrası

sofra



Komşularımızla kışın yaptığımız ''gün toplantılarımıza''  geçtiğimiz hafta içi tekrar başladık.İlk bende toplandık.Bu gün soframın bir diğer özelliği anneminde katılabilmiş olması..çok kötü,sinir harbiyle başlayan perşembe sabahı,''ben bugünü nasıl atlacağım'' diye kara kara düşünürken,annem süpriz gelişiyle bambaşka harikulade bir güne çevirdi:)

Geri sayıma 1 ay kaldığından dolayı yeni ve aklımda olan tarifleri deneyemedim, daha çok blogumun arşivine bakıp oradan fikir aldım.Arşivde de pek bi tarif yoktur diye söylenerek tıkladım ama farkında değilmişim epeyce tarifim varmış :) bundan sonra bir müddet arşivdeki tarifleri tekrar yapmaya karar verdim.Yani doğumdan sonra da dönüp dönüp arşivden tarif yapsam anca tekrarlamış olurum...

Mercimek salatası ve mandalinalı pasta arşivimde yok fakat özellikle salatayı, kış aylarında sık sık yapıyorum.Hem besleyici hemde leziz bir salata,ben çok seviyorum :) Salatayı damak tatlarına uymaz diye tereddütle yaptım fakat ilk önce bitenlerden olması ve annemin,misafirlerin tarif alması içimi rahatlattı....

Eminim sizde aşağıdaki  menüden yola çıkarak nefis bir sofra hazırlayabilirsiniz...Huzurlu, güzel bir hafta dileklerimle...

arşivde bulunan tariflerin isimlerinin üzerlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz..



mercimek salatası (3)

Mercimek Salatası




sirkelipoğaça

Sirkeli Poğaça




patateslikek

Patatesli Pay




parmakçörek

Parmak Çörek





yıldızbörek

Yıldız Börek





mandalinalı pasta (2)

Mandalinalı Pasta

22 yorum:

  1. Biz de basladik gün yapmaya,:)
    Iyiki de annen gelmis valla,ayni anne eli degmis gibi olmus cnm:) Yine de bir sürü sey hazirlamisin gercekten süpersin.Ellerinize saglik cnm,Allah yardimcin olsun son bir ay icin ve sonrasi icin...

    Dua ile...

    YanıtlaSil
  2. selam Saliha cığım sofrandakilerin hepsi de birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık canım benimde yarın misafirim olacak aslında ne yapacağımı ayarlamıştım ama senin salatanı da yapıcam galiba:))
    sağlıkla kal

    YanıtlaSil
  3. o masada olm ak isterdim hersey nefis gorunuyor.Ellerinize saglik
    sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar guzel bir sofra olmus. Allah muhabbetinizi ve afiyetinizi arttirsin. Ilk ziyaretim bu ama izlemeye alamadim sanirim blogerda bir sorun var. Ama en kisa zamanda izlemeye alicam. Guzel paylasimlarda bulusmak umudu ile, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. herşey harika görünüor.. ellerinize sağlık.. mercimek salatasını bende sever yaparım.. mandalinalı pastada çok güzel..

    YanıtlaSil
  6. hepsi birbirinden harika duruyor, mercimekli salata ve patatesli pay ise favorilerim oldu! Ellerinize sağlık! En kötü günleriniz böyle olsun...

    YanıtlaSil
  7. Harika bir sofra olmuş,ellerine sağlık..Herşey birbirinden güzel ve özel..Senin gibi komşu dostlar başına :) Benim de tabi :) sevilerimle..

    YanıtlaSil
  8. hepsi biirbirinden güzel olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım.herbiri enfes görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı haftalar. Hepsi Çok güzel, çok leziz ve iştah açıcı görünüyorlar . Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık masa çok güzel görünüyor.bende orda olmak isterdim:))
    Mandalinalı pasta da pastane vitrininden fırlamış gibi çok güzell...

    YanıtlaSil
  12. Salihacığım o kadar az kaldı demek, hadi hayırlısı, sağlıkla kucağına alırsın inşallah...
    bir de o halinle, ne güzel de mamalar hazırlamışsın, anneciğinin de senin de ellerine sağlık, afiyetler olsun canım.
    bu arada anneciğinin sağlığı da iyidir inşallah...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Salihacım bu ne güzel bir gün masası böyle oh oh maşallah ellerine sağlık
    bende seneye inş. yapıcam böyle gün sofraları :))
    neden mi işi bırakacağım inş. kısmet olursa sizin gibi hanımla özene özene yapıcam gün sofralarını :))
    kıskandım mı ne hehehe
    canım benim bebekle çok yorma kendini dinlen azıcık zaten doğunca çok yorulacaksın
    afiyet bal olsun hepinize tüm tatlar inanılmaz leziz olmuş..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. salihacım yonca gıda hediye paketi kazanan talihliler arasında sende varsın sitemde detayları yazdım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Iste Turkiye'de yasaminin bir guzel yani da bu gunler, arkadaslarla toplanmalar. Hersey harika duruyor, sizi bulduguma sevindim.

    Sevgiler,

    Asuman

    YanıtlaSil
  16. Pasta ve kurabiyeler nefis görünüyor,tabi salatada,anneciginizin elleri dert görmesin,saglicakla kalin insallah...

    YanıtlaSil
  17. Anneler tam zamanında hızır gibi yetişirler, her iş yoluna girer. Hepsi birbirinden güzel nefis şeyler hazırlamışsınız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. oh ne güzel bir sofra ve güzel lezzetler
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel bir masa hazırlamışsınız ellerinize sağlık misafirlerinizede afiyet olsun:)
    İyi haftalar diliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık. Gece gece karnım acıktı. Hele poğaçalara bayıldım. :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. gününe benide kabul edermisin sanal da olsa:)))
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  22. nefis lezzetler toplanmış bir araya!
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)