Perşembe, Kasım 04, 2010

Mandalinalı Pasta

mandalinalı pasta (2)



Mandalina suyuyla ıslanmış,mandalinalı muhallebisi olan bir pasta hayal ettim... klasik pandispanya tarifine nişasta ekledim  mandalina suyuyla ıslatabilmek için....ve sonuçtan memnun kaldım.
Yerken miss gibi mandalina kokulu pandispanyası ve leziz mi leziz mandalinalı kreması olan bu pastadan, bir hafta da 2 kere yaptım, övünmek gibi olmasın...hatta nişastalı pandispanyadan bir tane yapıp buzluğa kaldırdım ki doğumdan sonra misafirler için şipşak pasta  elimin altında hazır bulunsun :)

Beni tek tatmin etmeyen konu süslemesi oldu çünkü hazırlıklardan dolayı yoruldum ve pastanın süslemesine zaman ayıramadım üstelik şanti yetmedi, pastanın etrafını bir kez daha şantiyle sıvayıp, pastanın dip kısmına duyun 1cmlik ucuyla minik güller yapacaktım ama vaktim ve gücüm yetmedi malesef ...mühüm olan tadı diyerek avuttum kendimi:))

Çok nefis bir mandalinalı muhallebi geliyor,ekleyeceğim ama isterseniz Limonlu,vişneli pasta'daki kremayı gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz..



mandalinalı pasta (1)




Mandalinalı Pasta;

Nişastalı Pandispanya  (22-24  cm'lik kalıp için)

malzemeler;
  • 4 adet büyük yumurta
  • 2 s.b şeker
  • 1,5 s.b un
  • yarım s.b nişasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 y.k sıcak su
ıslatmak için;
  •  1 su b. mandalina suyu
süslemek için;
  • 1 paket krem şanti ve 1 s.b süt
  • mandalina dilimleri
Kreması; Çikolatalı,Mandalinalı Puding

yapılışı;
  1. Fırınızı 170- 180 derecede açın ısınsın..
  2. Öncelikle yumurta sayısı çok önemli yumurtalarınız m boy ise 5 tane kullanın L boy ise 4 tane...artık yumurta kutularının üzerinde 'S' 'M' 'L' diye büyüklüklerini belirtiliyor.
  3. Yumurtaların sarısı ve beyazlarını ayırın.sarıları şekerler beraber çırpmaya başlayın çırparken sıcak suyu ekleyin.Sıcak su şekerin erimesini sağlayacak.
  4. Yumurta aklarını da başka bir kasede katılaşıp kaseyi ters çevirdiğinizde dökülmeyecek kıvama gelene kadar çırpın.
  5. Unu,nişastayı ve kabartma tozunu bir tabağa eleyin.
  6. Yumurtalı karışıma unlu karışı azar azar 3 seferde ekleyin.
  7. Yumurta beyazlarını diğer karışıma spatulayla alttan alıp hemde kaseyi çevirerek ekleyin.
  8. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş kalıba dökün ve tezgaha 1-2 defa vurun;içindeki havanın çıkması için..
  9. 1 saat kadar hiç açmayın fırınınızı 1 saatin sonunda fırından çıkarın ve telin üzerine alın..
  10. 1 gün önceden yaparsanız kesmeniz daha kolay olacaktır hatta benim gibi müsait zamanınızda yapıp buzluğa koyun.Kullanacağınız zaman yarım saat önceden çıkarın.
pastayı hazırlama;

  1. Mandalinalardan 1 su bardağı mandalina suyu elde edinceye kadar sıkalım.
  2. Pandispanya kekimizi 3 bölüp mandalina suyuyla ıslatalım.
  3. mandalinların zarlarını soyup keselim.
  4. Pasta çemberimizi tabağa koyup pandispanyamızı yerleştirelim ve mandalina suyuyla ıslatalım.Mandalinalı muhallebimizden sürüp kestiğimiz mandalinalardan serpelim.
  5. 2. karı yerleştirip yine ıslatıp kremayı yayalım ve mandalina serpelim.
  6. 3.patı da ıslatıp 2. patın üzerine koyalım. yarım saat dolapta dinlendirelim.
  7. bu arada krem şantimizi hazırlayıp dolaba alalım 15.dk dinlensin.
  8. Pastamızı çıkarıp ertarıfını şantiyle sıvayalım ve yine 20 dk.dolaba kaldıralım.
  9. 20 dk sonunda çıkarıp yine etrafını sıvayıp süslemelerini yapalım.üzerine mandalina taneleri yerleştirelim dolaba kaldırıp servise 10 dk kala çıkaralım.

24 yorum:

  1. Salihacığım muhteşem bir pasta olmuş ellerine sağlık.Pastayı alıp kaçsam kızmazsın değilmi kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık tarif defterime not ettim kesinlikle deneyeceğim. Üstelik süslemeside çok güzel olmuş... daha önce de belirtmiştimm..:)

    YanıtlaSil
  3. İşte bu! :)
    Canım dün dolaptaki mandalinalar bana sevimlice bakarken,tahayyülümdeli kare aynen buydu.
    Mandalinalı pasta ve tatlıları çok seviyorum,mis gibi kokusu,tadı,rengi herşeyiyle nefis oluyor.
    Ellerine,gönlüne sağlık..
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  4. ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR,ELİNE SAĞLIK SELMLAR

    YanıtlaSil
  5. Bu aralar benimde canım pasta istiyor . Bir vakit bulup girsem mutfağa harika olacak . Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor,bembeyaz,tarifi bekliyordum,tesekkürler elinize saglik,bu arada bebeginiz olacagini ögrenmis oldum,Allah saglicakla kurtarsin sizi,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. tatlı annecik!!!!
    sen yaparsın da güzel olmaz mı hiç:))
    ellerin dert görmesin canım benimm benimde mandalinlerim varr sepet sepet yapmalıı denemelii :))
    hıhıhmhmhıhmhmhıhmmmm:P
    bayıldım canım benim emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Olsun iki canla bu kadarını yapmışsın ya. Benim gibi dokuz ay çıkarıp, tek başına hiçbir iş yapamamak da var. Ellerine sağlık Saliha.

    YanıtlaSil
  9. Hıııımmmm nefis görünüyor mutlaka lezzetide öyledir ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. pasta süper olmuş
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  11. Salihacığım inan insanın bakarken bile ağzı sulanıyor! Ne kadar güzel olmuş. Ellerine sağlık.
    Ayrıca güzel notun için teşekkür ederim. yarın gene randevum var. :(

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık,mandalina renk katmış pastaya,şahane gözüküyor..
    Sağlık ve afiyetle..

    YanıtlaSil
  13. nefis ve çok muntazam bir pasta olmuş
    elinize sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. selamlar pastanız çok güzel görünüyor ellerinize saglık blogumda sana bir hediyem var gelip alırsan sevinirim

    YanıtlaSil
  15. canım benim sen bu halde bunları yapmışsın ya elinin tadını vermişsin ya yeter varsın yetmesin şanti bence bu hali ile de süper olmuş kuşum benim .
    at dolaba bir pandispanya çat kapı ben gelirsem yaparsın bana yaparsın değilmi :) bakl yapmazsan tüm blog alemine yazarım ona göre :))
    tatlım şaka bir yana süper bir pasta olmuş suan ağzım sulana sulana yazdım bu satırları aş mı eriyorum ne :=)

    YanıtlaSil
  16. deryacım senın olsun,ne demek :))
    ebrucum cok nazıksın dene cok nefıs kokulu bır pasta
    cafe papela hersey hayal etmekle baslıyor degılmı:))
    kutsal sofra,
    ortancam
    tesekkurler...
    hilalcim gir hemen bence terapi gibi:))
    terazi kızı tesekkurler:) umarım tarıfı dener ve memnun kalırsınız...
    denızım cok sagol:D
    lezzet sarayı teşekkürler...
    narınce sorma 6 ay cıkardım bılırım ama 9 ay gercekten zor:(
    evatolyesi,
    pastaneden
    tesekkurler,
    sevgim tekrar gecmısler olsun...
    zeliha beyaz ve turuncu cok yakısıyor:)
    yemekbırask
    aymısuze
    tesekkurler..
    sevıl ben yaparımda sen gelırmısın acaba?:D gelmeyen ne olsun :P:P:P

    YanıtlaSil
  17. canım mandalina kokulu pasta ye ye...bebişin mandalina koksun doğunca uyyy yiyim onu mandalina niyetine beennnn....
    şaka maka eline sağlık pandispanya tarifini aldım.yapcem mandalina koycam kokulu kokulu yiycem ama nerdeeeee Berire ilkokula başlayınca sanırsam :):)

    YanıtlaSil
  18. ELLERİNE SAĞLIK.BEN GÖRÜNTÜSÜNÜDE BEĞENDİM DOĞPUSU.TADINI MERAK EDİYORUM DENEME LİSTEME NOT EDİYORUM:))

    SEVGİLER İYİ HAFTA SONLARI

    YanıtlaSil
  19. canım pastaya ööööyle bakakaldım inan.çok başarılı canım ya.çok lezzetli.ellerine sağlık.süper bir görüntü.ben de deneyeceğim bunu. sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Ne muhteşem bir görüntü nefis Salihacığım bu ağırlıkta bunları yapman harika ellerine sağlık afiyet olsun yiyenlere ve bebişlere yarasın sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Pasta çok nefis olmuş canım! Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  22. Saliha ablacım iyiki seni ve sayfanı bulmuşum abonenım diyorum mandalinalı pasta süper oluyor denemeynlere duyrulur bundan sonra bu pasta kış favorim :))tarifleri denemeye dvm edicemm:))BİRGÜL KENDİR

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)