Cumartesi, Haziran 02, 2007

Çay Menüsü ;Yıldız Şehriyeli Mercimek Salatası



Stokta birçok çay menüsü,doğum günü menüsü,bütün kızlar toplandık menüsü vs..olduğunu yazmıştım kısa süre önce.Elimdekileri eritmeye başlıyorum yavaş yavaş.
Eşimin teyze kızı,kısa süre evvel lise ve hala görüştüğü arkadaşlarını çağırmıştı.Benide davet etti.Hem çok tatlı insanlarla tanıştım, hemde çok güzel arkadaşlıkların başlangıcı oldu benim için.Herkes liseden sonra kendine bir hayat çizgisi çekmiş,çoluk çocuk,eş,ev derken kısacası arkaya dönüp bakıldığında epey yol alınmış olduğunu fark ettik.
Menü çok güzel, özenle hazırlanmıştı. Vee hepsi enfesdi.Hatice abla’mın ellerine sağlık.Kendisini evvela arkadaş olarak daha sonra ise akrabam olarak çok ama çok seviyorum..

YILDIZLI MERCİMEK SALATASI;



PEYNİRLİ BÖREK;




PİRİNÇUNLU NİŞASTALI KURABİYE;
(Hatice ablam;bende yediği kurabiyeleri çok beğenmiş ve arkadaşlarına yapmış,daha minik,sevimli şekiller vermiş.Kurabiyeler şekil olarak bana Hersheys kurabiyelerini anımsattı.)




PİYANO KEK;







YILDIZLI MERCİMEK SALATASI




Salata tam bahar aylarına yakışır enfeslikteydi,ben çok sevdim.Hafif ama doyurucu ve değişik bir salata arayanlar mutlaka deneyin derim.Ayrıca çay menülerinin yanınada çok yakışıyor.

Malzemeler;

· ½ paket yıldız şehriye
· 1 su bardağı yeşil mercimek
· 4-5 dal taze soğan
· ½ demet dereotu
· ½ demet maydonoz
· 1 su bardağı mısır(konserve)
· Z.yağ,limon suyu,baharat

Yapılışı;

1. Şehriyeyi haşlıyoruz
2. Mercimeğide haşlayıp,suyunu süzüp yukıyoruz
3. Tazesoğan,dereotu,maydonoz u yıkayıp doğruyoruz.
4. Mısır konserve değilse bol suda haşlayıp süzüyoruz.
5. Bütün malzemeleri harmanlayıp servise yakın tadlandırıyoruz.
6. Baharat seçimi size kalmış.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hoşgeldiniz:)