Perşembe, Mart 12, 2009

Soğanlı Kolaç/Poğaça



Eskiden,biz çoookk küçükken:) babannemin torunlarına sık sık yaptığı ve benim bayılarak yediğim (ki halaaaa bayılarak yiyiyorum) poğaçadır soğanlı kolaç.Biz kolaç diyoruz belki başka yörede başka deniyordur.Bu tür ailemizin sevilen ve özel istek alan yiyeceklerini yapmayı şimdilerde yengem devraldı.Sağolsun ne zaman yengemlere gitsem, sofrada çorbasından tatlısına kadar neyi seviyorsam onu buluyorum :)
Kolaçı, geçen hafta gittiğim de yapıp getirmişler.Teşekkürler babannecim,yengecim:):)





MALZEMELER;
  • yarım kilo süt(ılık)
  • 1 paket yaş maya
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 kahve fincanı ılık su
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • aldığı kadar un
iç harcı için
  • yarım kilo soğan
  • sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • 1'er çay kaşığı karabiber , tuz
  • poğaçanın üzerine sıvı yağ

YAPILIŞI;
  1. süt (ılık olacak),maya, seker ve ılık su beraber mayalandırılacak.
  2. yumurta ve sıvı yağı ekleyip karıştırın.aldığı kadar unu ve tuzu ekleyin,aldığı kadar undan kasıt;unun hamura, kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar eklenmesi:)
  3. iç harcı için;yarım kilo soğan irice kıyılır ve yağda kavrulur.baharatlar eklenir.poğaça yapar gibi harç içine koyulup kapanır ve tepsi yağlanıp dizilir.üzerine sıvı yağ sürülüp ısınmış fırına verilir.

31 yorum:

  1. Nefis görünüyor Salihacım.Babaannenle yengenin elleri kolları dert görmesin.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım Saliham enfes enfes ellerine sağlık kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    HAYIRLI CUMALAR VE GÜZEL BİR HAFTASONU GEÇİRMEN DİLEĞİYLE SEVGİLERİMLE NİLGÜN

    YanıtlaSil
  4. mmm bende bir kere tatma şansını yakaladım çok lezzetli oluyor. ellerine sağlık canım ..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. salihacım puf puf yumuşacık poğaçalar nefis görünüyor. buna benzer bir tarifte bende var soğanlı pide diyoruz. sanırım lezzeti hemen hemen aynı olucak...ellerinize sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. afiyet olsun canım.çok leziz görünüyorlar.yapanların ellerine sağlık.sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  7. Hem mayalı, hem soğan var, daha ne olsun. İçinde çokça soğan olan her tarife açığım.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Ekmek etkinliğine katılacağım. İzniniz olursa sizi izlediklerim listesine almak istiyorum. Hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım,

    Nefis gözüküyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. çok değişik bir lezzet ama tam da bana göre.yengenin ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. Harika olmus, ellerine saglik.

    Svegiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle...

    YanıtlaSil
  12. aybıkecım tesekkurler,
    fundacım sagol,
    pembem:)hosgeldın kı:D:D:D
    sevgılı narınce etkınlıge beklıyorum:)ne demek:D,
    neslıhancım sagol,
    yetur ablam:)emınım pıden enfes oluyordur:Dsagol,
    betulcum,tesekkurler,
    nılgıncum cok sagol,
    deryam sagolll,
    mujdecım tesekkurler:D,

    herkese guzel hafta sonları dılıyorum:D:D:D

    YanıtlaSil
  13. Salihacığım ne güzel lezzetler eklemişsin, soğanlı kolaç, pasta, kurabiyeler, hepsi de bir harika, ellerine sağlık canım...
    oğlum bir ara spider man pastası ister dururdu, hatta kırmızılığını gıda boyası yerine çilekle yaparsın diyordu, şimdi pastayı görse sen yapmıyorsun der diye düşünüyordumki, gösterince yanılmadığımı anladım, çok başarılı olmuş, ben de denesemmiki:))

    güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. harika gorunuyorlar ,yengenizin ve babaannenizin ellerine saglik sizede afiyet olsun.
    43 cu ekmek Etkinlik sayfasini goremiyorum ben
    size gelen tarifleri nerde yayinliyorsunuz

    YanıtlaSil
  15. Nefis br görüntüsü var,yengenin ve babaanneciğinin ellerine sağlık...Afiyet olsun...

    Güzel bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  16. hatıcecım cook tesekkurler,dene bak cocuklar cok mutlu oluyorlar ya:D
    lezzetsofrası tesekkurler.tarıflerı suan yayınlamıyorum ayın sonunda yayına gırecekler:)

    pelıncem cok sagol bende sana guzel hafta sonları dılıyorum:D

    YanıtlaSil
  17. ah saliham ahhh.nolacak bizim halimiz))hadi sen mutfaga girebiliyorsun ben onu da beceremedim bu hafta)açııız)))gıdasısızzz))çok severim ben böyle soğanlı tatları.napim gari size afiyet bal şeker ossun canım

    YanıtlaSil
  18. leyyacım,çok sagol canım:D okuldan dolayımı açsıznız kı:):):):)

    YanıtlaSil
  19. çok ilginç,içinde sadece sogan var...aslında ben bayılırım soğana.denemek isterim.slmlar

    YanıtlaSil
  20. çok çok güzel yaa
    soğanlı lezzetleri çok severim hele de yoresel tada sahib olanlar ayrı güzel
    her birinin emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Kolac deyince anneannem gldi aklima oda öyle derdi "kolac" bu ayin 29'da bir yil olacak vefat edeli:(
    Bende cok severdim nerden getirdin aklima hocam,uzuuuuunnn zamandir yemiyordum.Babaannenin ve yengenin ellerine saglik diyorum.
    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  22. Salihacığım büyüklerimizin ellerinden çıkan tarifler ne kadar da güzel oluyor değil mi? Bizlere de bu tarifleri yaşatmak kalıyor, ellerine sağlık dediğimizi söyle babaanne ve yengene.

    YanıtlaSil
  23. lezzetli olduğunu düşünüyorum çünkü soğan ne kadar bol olursa lezzet o kadar artıyor,herkesin ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  24. SALİHACIĞIM CANIM ELLERİNE SAĞLIK,ESKİLERİN YAPTIKLARI NE GÜZELDİR DEĞİLMİ?

    YanıtlaSil
  25. Bizde de kolac denir, benim rahmetli babaannem de bizlere cocukken yapardi ama sade yani sogansiz olarak yapiyordu. Cok nefis görünüyorlar, babaannenin ve yengenin ellerine saglik. Hayirli haftalar diliyorum canim.

    YanıtlaSil
  26. bende kolaçı babamdan biliyorum sanırım bir arnavut yemeği.yengenizin ellerine saglık çok güzel görünüyor ..

    sevgiler
    www.mutfakozlemi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  27. Oldukca ilginc bir hamurisi! Icindeki sogan bana soganli ekmegi hatirlatti ve ben bayilrim tadina.
    Ilk firsatta deneyecegim insallah.
    Tesekkürler...

    YanıtlaSil
  28. Hafta sonu deneyeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  29. çocukken annem yapardı, burnunda tüttü.tarıfını bulamam sandım.annemın yaptığı ğıbı yapamadım ama,tadını aldım çooook teşekkür ederım BEDRIYE

    YanıtlaSil
  30. bedrıye hanım,cocuklugunuzun tadını bulabıldınızse ne mutlu bana,afıyet bal olsun..sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  31. Annem iç harcına beyaz peynir, kırmızı biber ve soğan koyuyor. Gerçekten çok nefis bir kahvaltı oluyor. Çay ile birlikte muhteşem.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)