Cuma, Ekim 22, 2010

Ballı,Soya Soslu Somon

ballı,soya soslu somon (1)



Buharda pişirmek dışında değişik bir tarif arıyordum.Martha Stewart'ın sitesinde birçok somon tarifi arasından pratiklik açısından bunu seçtim.Tarife sadık kaldım sadece malzeme listesinde kahverengi şeker ve şarap geçiyordu ben kendime göre uyarladığımdan şeker yerine bal ilave ettim,zaten şarabın olduğu bir şeyde ben olmadığımdan eklemedim.
Servis edilirken fırın kabında kalan sos üzerine gezdiriliyordu,belki ağır olur düşüncesiyle o kısmı  atladım.Eğer somon seviyorsanız lezzet olarak farklı,güzel bir yemek .
Ben servisi sade haşlanmış çin eriştesi ve bol rokalı salatayla yaptım.Yemek sonrası da kabak tatlısı....
Hafta sonu menüleri için nefis bir tarif,şiddetle tavsiye ederim efendim :))


ballı,soya soslu somon (2)



Malzemeler; tarif martha stewart.com'dan uyarlanmıştır.
  • 1 y.k bal 
  • 1 / 4 su bardağı zeytinyağı
  • 3 y.k soya sosu
  • 2 y.k taze sıkılmış limon suyu
  • 2 y.k su
  • 4 adet somon fileto yada 2 adet somon biftek


yapılışı;
  1. fırını 200 derecede ısıtın.
  2. bal,soya sosu,limon suyu,z.yağı ve suyu bir kapta karıştırın.
  3. fırın kabını hafif yağlayın, somonları dizip hazırladığınız sosu üzerlerine gezirin.
  4. yağlı kağıtla kapatın ve ısınmış fırında 20-25 dk. pişirin.
  5. çin eriştesini kaynar suda 5-6 dk. haşlayıp süzün.ısınmış tencerede sıvıyağ ve tuzla hafif karıştırarak 2-3 dk.pişirin.
  6. servis tabağına önce erişteyi sonra somonu alın fırın kabında kalan sosu üzerine gezdirerek servis yapın.afiyet olsun.


15 yorum:

  1. Martha'da bu güzelliği görmüştüm :)
    Nefis olmuş,ellerine,gönlüne sağlık gülüm!
    Somon'a bayılıyorum.
    Sevgi ve selamlarıma,cici cumalar ..

    YanıtlaSil
  2. Makarna ve somon harika bir ikili olmus
    Ellerien saglik salihacim.
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  3. soya sosunu balıkta hiç denememiştim herhalde güzel oluyordur. ellerine sağlık hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  4. hele de şimdi senin için ne kadar faydalı somon. tarif de çok güzel, eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. soya şuana kadar hiç denemediğim bir tat. somon balığıyla nasıl oldugunu merak ettim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ayy cok asortik olms bu havalı tam benlik hahahah :)))

    YanıtlaSil
  7. çok güzel gözüküyor,somona bayılırım bir de böyle denemeli ozaman ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. somonu severim
    deneyeceğim,ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. Somon nefis görünüyor ellerine sağlık kuşum:))

    YanıtlaSil
  10. canımm tatlı annecikimm ellerine sağlık canım somon seviyor bizim ahali denemek değil bakmak kalıyor bana:))

    YanıtlaSil
  11. Çok hafif bir yemek olmuş canım
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. somon of birde makarna ne olsun ki süper hatta süper ötesi :)
    canım benim sana ve bebişe şifa olsun inş.
    Afiyet bal şeker olsun
    sımsıkı öperim seni

    YanıtlaSil
  13. Somon balığını bir türlü cesaret edip denemedim herkes ayrı bir şey söylüyor kimi çok ağır diyor kimi güzel:) Ama bir gün cesaretimi toplayıp deniyeceğim:)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. süpersin salihacığım.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)