Pazartesi, Ekim 25, 2010

Yeşil Mercimek Pilakisi

mercımek pilakisi



Bakliyatla aranız nasıl? ya eşinizin,çocuklarınızın?....Ben bakliyatlardan özellikle mercimeği çok severim,yapar  yanağımı dayar uyurum o derece yani..bu durum evdekiler için pek geçerli değil maalesef,sebze yemeklerini büyük iştahla yiyen ev ahalisi,mercimek yemeğini yemem demiyorlar fakat yerken ki yüz ifadelerinden anlıyabiliyorum ama ben ısrarla sevdirme çabalarındayım..

İçerdiği yüksek orandaki albuminden dolayı mercimek yemeğine, kıyma et koyulmasına gerek yok.1 kilo mercimek, 1 kilo et ve 1 kilo buğday ekmeğinin içindeki karbonhidrat,maden ve proteinlere eşdeğerde çünkü..

Anne sütünü arttırıcı özelliği olduğundan da bu sıralar daha fazla tüketmeye çalışıyorum..kısacası her bakliyat gibi mercimek de çok faydalı...

Emine Beder'in kitabındaki tarife göre yapıyorum, sadece içine patates eklemiyorum..mutlaka denemelisiniz..şimdiden afiyet olsun...



Yeşil Mercimek Pilakisi;
malzemeler;
  • 2 s.b mercimek
  • 1 adet soğan
  • 1 adet havuç
  • 3 y.k sıvı yağ
  • 1 y.k domates salçası
  • 2 diş sarımsak
  • 5 s.b su
  • tuz,kuru nane,kırmızı biber(isteğe göre)
yapılışı;
  1. mercimeği 3-4 su yıkayıp tencereye alın.üzerini 2-3 parmak aşacak kadar su ekleyip hafif diri kalacak şekilde haşlayın.haşlama sırasında suyu biterse tekrar ılık su ilave edin.
  2. tavada kübik doğranmış soğan,sarımsak ve kübik doğranmış havucu hepberaber ısınmış sıvıyağda 3-4 dk. kavurun.salçayı ekleyip tekrar kavurun.
  3. mercimekler diri kıvamda haşlanınca tavadaki soğanlı havucu mercimeklere ekleyin ve karıştırın,suyu yoksa su ilevesiyle tekrar altını açıp pişirin.
  4. mercimeğin bütün vitamini haşlama suyuna geçtiğinden  haşlama suyunu kesinlikle dökmüyoruz.
  5. tuz nane ekleyip ocağı kapatıyoruz.
  6. afiyet olsun.

29 yorum:

  1. Yeşil mercimeği bizim ev ahalisi seviyor çok şükür, pilakisi de bir tercih oldu benim için. Ellerine sağlık arkadaşım. Yorumun içinde çook teşekkür ederim. Allah razı olsun. Rabbim senide hayırlısı ile bebeğine kavuştursun. Sağlıkla sıhhatle inşallah.

    YanıtlaSil
  2. mercimeği ben de çok severim, sıcak soğuk her şekilde yenir hem de leziz ve besleyici, daha ne isteriz ki? Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı haftalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Çok şükür ev halkı mercimeğe bayılıyor kışın ne yedireceğimi şaşırıyorum kış sebzeleriyle araları pek yok çünkü.
    Ellerinize sağlık iyi haftalar dilerim:)

    YanıtlaSil
  5. selamlar arkadaşım.sana dolu dolu ver mutlu bir hafta diliyorum.ellerine sağlık hiç duymamıştım mercşmek pilakisini cidden.ama mercimeği pek sevrim...güzel görünüyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ooff:(( yine aynı şey oldu yorumumu yazdımm ama onaylatamadım:((
    ama olsun tatlı anneciğe yorum yazmak zevktir:))
    tarifini yazdım bile canımm:))
    ellerin dert görmesin:))
    bir de bir kaç sene evvel bir haberde ülkemizdeki 22-30 yaş arası hatunların yüzde 40 ının bakliyatları pişirmeyi bilmediklerini söylemişlerdi..
    ben ozaman 21 yaşımdaydım ve hepsini biliyordum bu sebepten kendimle ve bana öğreten anneciğimle gurur duymuştum:))
    bakliyatlar gibisi yook:))
    tatlı annecik!!!!!
    seni çok seviyorumm:))

    YanıtlaSil
  7. Ailecek aramız çok iyi bakliyatlarla :) ve ben bu durumdan çok memnunum :)özellikle kış günlerinde,ne pişirsem telaşı olmuyor..Mercimek de en sevdiklerimizden..Ellerine sağlık,harika olmuş..Mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  8. Üzerinde nane görmeyince,hani nane diyecektim ki, malzeme listesini okudum.:)

    Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. Canımmm benim yeşil mercimek çok faydalı elleri
    ne sağlık.Bizdede çok sevilir.Mutlu haftalar öpü
    yorum.

    YanıtlaSil
  10. mercimeğin her halini severim
    bunu da mutlaka deneyeceğim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. ben de bakliyat yemeklerini çok severim evde de sık sık pişiririm.bizimkilerde severek yemeseler de yerler yinede.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  12. Bende bayılırım mercimeğe ellerine sağlık canım:) bol bol ye kuzuma züt olsun inşallah:))

    YanıtlaSil
  13. bayılırım mercimeğe, her türlüsüne

    YanıtlaSil
  14. bizim evdede aynı durunm ben yeşil merciğimeği severim eşim yemez.halbuki çok faydalı ve eşimde bulunan kolestrolü düşürmek içinde birebir.ellerine sağlık canım çok sağlıklı bir yemek.

    YanıtlaSil
  15. Mercimeği ben de çok severim ve mümkün olduğunca pişiririm. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Salihacığım bizde çok sevilir ben içine varsa bir kaç kereviz sapıda koyuyorum çok hoş bir koku veriyor ellerine sağlık herkesede yarasın:))))Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Aramizdan su sizmiyor bakliyatla aile efradi da öyle:)
    Ellerine saglik cnmcigim,harika bir sunum.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  18. Biz aiece bakliyat severiz hatta eşim hastası
    ellerine sağlık buzdolabımdada mercimek yemeği varken yazıyorum bu satırları ben annemin tarifiyle yapıyorum
    yemeli ve yedirmeliyiz

    öpüyorum canım
    hiç görünmüyorsun

    YanıtlaSil
  19. Merhaba sizi bloguma bekliyorum hediyenizi almanız için :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  20. Salihacım bende çok severim yeşil mercimeği hele salatasına bayılırım
    oturur koca birkaşe yerim :))
    canım benim pilakin nefis olmuş ellerine sağlık sana ogluna eşine tadına bakan herkese afiyet bal olsun heleki karnındaki dünyalar güzeliği melege şifa olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Yesil mercimegi cok severim. Bu tarif de hem kolay hem lezzetli gorunuyor. Deneyecegim insallah. Tesekkurler..

    YanıtlaSil
  22. bu yemeği kesinlikle kızlarıma yapmalıyım..bayılıyolar yeşil mercimeğe..paylaşımın için teşekkürler canım..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. şekerim senin fotolar bitiriyor beni ellerine sağlık ,mercimeğin her rengi ni çok sveriz ailecek.
    ayrıca aşağıdaki balık fotosuda beni benden aldı :)şahanesin.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Dün blogunuzda tarifi görünce akşam eve gittiğim gibi denedim..elinize sağlık, çok lezzetli oldu.eşimde çok beğendi..

    YanıtlaSil
  25. sedacım,senınde benımde ıns:))
    sütümesarelleme karısma,salatasını bıle cok severım....
    ev atölyesi,dene buna bayılacaklardır,teşekkürler
    fuat bey,teşekkürler
    mintininmutfağı,denemenı tavsıye ederım cok lezızı...
    denizcim,şükür ki biz bılıyoruz:)
    zeliha tesekkurler,
    lezzet sarayı cok sagol,gelıyorum:),
    lavantınım olmamı nane hemde bolca:D:D
    deryacım guzel haftalar..,
    pastaneden umarım begenırsın,afıyetolsun sımdıden..,
    eylem tesekkurler:),
    sultanım cok teskürr,
    muge bendeeeeee:))
    umutlu hayat evet koletrolede bırebır ama erkekler pek sevmıyor:(,
    çeşnicihandan tesekkurler,
    mınecım kerevız sapını bende deneyeyım hemen not aldım :D,
    serabım benımde su sızmaz ama sadece benım:D,
    dılek afıyet bal olsun :D:D
    comewithme,tesekkurler,
    sevılım cok sagol yavruuuum:)),
    hergune bırguzellık,umarım memnun kalırsın sımdıden afıyet olsun,
    fatos afıyet olsun sımdeden kızalrına:DD
    hansacım teveccühün:PP:P:P:
    gülçin hanım ellerınıze saglık,afıyet olsun..sevgılerımle....

    YanıtlaSil
  26. Yeşil mercimeği çok severim ama hiç böyle yemedim
    anneme iletilmeli:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  27. Canımcığım mercimek plakisi harika olmuş eline sağlık,fotoğrafı zaten başlı başına favori durumda.. Mercimekten bir kase yedim yemesine ama kase de alt tabağı da çok hoşuma gitti benim olabilir miiii? Bu kasenin benzeri başka bir arkadaşta var ve ona nereden aldığını sormuştum bana dönmedi, ühü ühüühü ama ben bunlardan istiyorumm.Kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  28. zeynepcım annene demeden sen yap canım cok pratık:)
    sevgılı şükran tesekkurler guzel sözlerın ıcın...bu tabak takımı bana kaynımdan hedıye bu yuzden nereden bılemıyorum canım,uzun zaman oldu hedıye edeli neredeyse 2 yıl..öğrenebilirsem eğer yazarım canım...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)