Perşembe, Şubat 21, 2008

KASTAMONU TARHANASI....KAR...SICACIK...





Şu soğuk kış günlerinde insanın içini ısıtan kaç şey vardır? Evladının sıcacık gülümsemesi,huzurlu bir yuva ve sıcacık bir çorba,ya sizce?



Kar yağdığı sürece çok eğlendik oğlumla.Bol bol kar oynadık.Hatta oyuncaklarımızı bile çıkardık kar oynamaya..Anne bu kar çok soğuk ,elimi acıtıyor dedi durdu oğlum.Karın soğuk ve ıslak olduğunu açıklamakta kolay olmadı.




Bugün dışarı baktığımda karın eriyen görüntüsüyle karşılaştım hiç sevmem karın erimesini.Her yer ıslak ve çamur olur..ya da burada böyle,artık İstanbul’u hatırlıyamıyorum bile..bekarken nasıldı,kar olurmuydu vs..


Kar oynayıp , içeri girdiğimizde aradığımız şey sıcak bir ıhlamur ve ardından sıcacık çorba..Ben kuzenimin bana verdiği Kastamonu tarhanasından yapıyorum bir süredir.Aroması çok hoşuma gidiyor.Kuzenime de kayınvalidesi vermiş,sağ olsun bende nasiplendim.Tek bildiğim içinde Kastamonu’na özel olarak içinde darak otu olması.. bildiğimiz tarhana gibi kuru değil,macun şeklinde..Suda ıslatılarak açılıyor.


Kuzenim,kıymalı,kıymasız aynı bildiğimiz tarhana gibi yapılabileceğini söyledi.Evvela yarım saat öncesinden yapacağımız kadarını takriben 2-3 yemek kaşığı suya koyuyoruz.Tencereye yağımızı koyup kızdırıp, içine kıymayı ekleyip, kavuruyoruz.1adet yumurta kırıp, seri hareketlerle çırpıcıyla çırpıyoruz.


Ve suda açtığımız tarhanayı, tencereye oturttuğumuz bir süzgecin içine döküp süzüyoruz.Posası süzgeçte akan kısmı tencerede olacak.ve sürekli karıştırarak kıvam alana kadar pişiriyoruz.Ben hiçbir şey eklemeden salça kavurup,1-2 diş sarımsak ekleyip, tarhanayı süzürekte yapıyorum.Darak otunun verdiği aroma harika..Yakınlarda Kastamonu’lu tanıdığınız varsa muhakkak isteyin ve deneyin derim..
Hüsniye canım sana ve kayınvalidene çok teşekkürler!!!

34 yorum:

  1. hahahha kastamonu deme bana demeeeeeeeeeee benim patronum kastamonulu saliham istiyimmi:))

    oğlum yine harika çıkmış maşallah ona:)

    YanıtlaSil
  2. Ay ne değişik bir çorba olmuş.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. çorba mis gibi kokusuyla enfes görünüyor.ellerine saglık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, ben aslen Hataylı olup eşim Kastamonulu ve şu an orda yaşıyoruz.Tarhanasını daha gelmeden tadıp çok sevmiştim ve sık yaparım eşim pek sevmese de...dediğin gibi çok hoş bir aroması var,ama yapan kişiye göre de değişiyor tadı,bana da kayınvalidem veriyor sağolsun.Senin de elleine sağlık... Bloğunu sık sık ziyaret ediyorum ama pek yorum yazmıyorum bugün yazayım dedim.Kastamonudan sevgiler.Nazife

    YanıtlaSil
  5. Canım Salihamm, tarhana çorbasına bayılır canım, ama bu tarifi hiç duymamıştım, daha doğrusu darak otunu..Pişmeden önceki haline baktıımm baktıımmm baktım durdum, yine anlamadım ama :))
    Çok ilginç vallahi..
    Oğluşuna ise bayıldım valla, Allah nazarlardan saklasın..
    Güzel arkadaşım ellerin dert görmesin,
    Oğlunu ve seni çok öpüyorum,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Kar'dan sonra eminim çok iyi gelmiştir tarhna çorbası..Benimde şimdi çok canım çekti canım..(Öğlen yemeğini henüz yemedim..)))

    Yapanların ellerine sağlık,tadına bakanlarada afiyetler olsun..))

    Kocaman sevgiler..

    Oğlunun öpüyorum o pembe beyaz yanaklarından..))

    YanıtlaSil
  7. Salihacığım merhaba.kastamonuda kaldım ben, o zamanlar yemiştim gerçekten de değişik bir tat.
    oğlun çok şirin bu arada Allah bağışlasın.
    canım kusura bakma ben eskihisarla karıştırmışım ya Anadolu Kavağını:)))
    haklısın canım, gebze maalesef öyle epeyce mahrumiyet bir bölge. eşiminde evimize taşınmaya niyeti yok hiç.bakalım oğlan okulu bitirince ne yapacağız.alabilirsek oradaki evi satıp buradan düşünüyoruz.hayırlısı..
    her zaman beklerim.gel, izmitte gezdiririm arkadaşım:))
    asotu.blogcu.com

    YanıtlaSil
  8. bizde çok severiz tarhanayı ama yeni nesil pek sevmiyo.hele birde turşu olursa yanında süppeer.bana da beklerim.biz egeliyiz bizim tarhanamız bi başka olur.yalnizkralice.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten insanın içini ısıtan üç şey, çocuğun gülümsemesi, huzurlu bir yuva ve bir çorba. sıcacık olsun hep inş.

    YanıtlaSil
  10. Salihacigim,tarhana corbasi güzel ama benim gözüm karda kaldi.Oglunla birlikte bol,bol oynamisiniz,oh oh sefaniz olsun.:)
    Masallah ogluna,Allah hayirli ömür yazsin canim.

    selamlar.

    YanıtlaSil
  11. selam..muhteşem kar görüntülerinden sonra misss gibi tarhana çorbası..elinize saglık..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. harika bir görüntü,tarhananda nefis görünüyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Saliha'cim,
    tarhana corbasi hemde dumani üstünde nasil da iyi gelmistir sizlere kar maceralarinizdan sonra, ellerine saglik canimcim. Kokusunu ve aromasini hayal etmeye calisiyorum su anda.

    Selamlar ve öptüm..

    YanıtlaSil
  14. YA�ASINNNNNNNNNNNNNN
    bu g�n cumaaaa haftanin beklenen g�n����
    mutlu sagl�kl� huzurlu a�k ve sevgi dolu g�zel bir hafta sonu diliyorummmmm

    YanıtlaSil
  15. ilk defa görüyorum bu şekilde tarhanayı teşekkürler.tarhananın aslı nasıl yapılıyor bilgi verirmisin çok merak ettim. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Ah canım benim memeleketimin tarhanasını görünce bi garip oldum.Bende çok yaparım bu tarhanayı darak dalı çok güzel aramo katıyor.Bu arada tebrik etmek lazım seni çünkü ben kastamonuluyum ama hala tarhana yapıp siteme koyucam.Canım çok öpüyorum seni sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. Yemeklerden en cok oglusun ilgi cekmis canim,cok tatli masallah:)))Kar görüntüleride harika ,burda hic yagmadi ,bize artik sizlerin bu güzel kar manzaralari görüntüsüyle yetinmek kaldi:)Ayirca biz ayse abla,dilek,aynur ve ben etkinlik düzenledik senide davet ediyoruz,katilirsan seviniriz.Güzel hafta sonu diliyorum,öptüm canim.

    YanıtlaSil
  18. Ne güzel evladınla karın tadını çıkarmışsınız.Canım güzel bir hafta sonu dileim arkadaş listeme aldım seni dostlukla kal

    YanıtlaSil
  19. Evet cok güzeldir bizim tarhanamiz ben baska tarhanalardan ayni lezzeti alamiyorum dogrusu.
    Dorak otunu merak edenlere dereotu iyice büyümeye birakiliyor ve agac gibi olup tohumlarini salinca alin size dorak otu bu ot tarhananin yogurduna batirilir ve öyle bekletilir.Ben böyle biliyorum yanlisim varsa düzeltin lütfen.Umarim birgün mutlaka tadarsiniz ve begenirsiniz.:)

    YanıtlaSil
  20. Kar manzarası ne güzel öyle.Ben hiç çıkıp oynayamadım oğlanlarla:(
    Hastaydım...

    Darak otu da çok ilginç geldi Saliha'cığım.Yok ki tanıdık bildik bir Kastamonu'lu:(

    YanıtlaSil
  21. saliham bu otmu tarhana annamadum valla....canım benim sen yaptıysan güzeldir annamasamda olur...ellerine sağlık..oğluşunu ve seni öpüyorum...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  22. selam canım sevgilerimi bırakıyorum
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 16 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;25.02.2008--02.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://papatya68.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "16" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    AYNUR

    YanıtlaSil
  23. canım oğlun inanılmaz seker ve acaip yakışıklı.mahsallah allah bağışlasın canım.canım benim nerde oturduğumu sormuşsun.ben aydın kuşadasında oturuyorum.kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Oğlun çok tatlı maşallah, allah bağışlasın..Tarhananın böylesini hiç görmemiştim, ama soğuk havalarda sıcacık çok iyi gidiyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Salihacım
    Bizim burada kar hep var sizler gibi karı özlemeye fırsat yok bizde. Ama oğlumla karda oynamayı istiyorum tabiki, çünkü hala çok küçük. Çorbada nefis , ellerine sağlık.
    Sevgiler
    Nagehan

    YanıtlaSil
  26. canim maasallah oglusuna ve kar gortuntuleri bitirdi beniiiiiiiiii

    YanıtlaSil
  27. nihayet pazartesi geldiiiii buda �una i�aret cuman�n gelmesine sadece 5 g�n kaldiiiii
    mutlu haftalar:))

    YanıtlaSil
  28. Canımın içi Saliham,

    nasıl canım çorba istedi. Darak otunu pek merak ettim nasıl tadı acaba.

    ellerine sağlık.

    kar fotoğrafları, hele yavrukuşun fotoğrafları nefis :)

    öpüyorum
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  29. Salihacım;
    Öncelikle senin gibi becerikli, güzel yürekli komşularımı düzenli olarak bloglines ile takip ediyorum, bunu söylemek istedim. Boncuk oğlunun resminede bakıp 41 kere maşallah, Allahım banada böyle boncuk gibi tatlı bir evlat nasip eder inşallah demiştim. ama tüm komşularıma istediğim sıklıkta yorum yazamıyorum her zaman kusura bakma olurmu.

    Bana yazdığın yorum için tek söyleyebileceğim çok teşekkür etmek. Günlerdir susuyorum, içime atıyorum, olay kapanıp gitsin unutulsun istiyorum artık ama nasıl bir hırs ise bu tükenmek bilmiyor:(
    Söylediklerinin her kelimesine öyle hak verdimki, hayatımızdaki güzellikleri paylaşmak için kurduğumuz ve gerçektede harika dostlar edindiğimiz bu bloglar bazen bizi çok üzer hale geliyor. İşte o zaman bırakıp gitmek, tek kelime dahi yazmamak istiyorum. :(
    Bilmiyorumki, ne yapsam?
    Neyse kafanı şişirdim, çok teşekkür etmeye geldim sana canım, Allah razı olsun. İyiki varsınız. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  30. oh ne güzel....önce güzel karda oyna sonrada sıcacık tarhana...

    şu an kastamonudayımya ben bulurum bu tarhanadan.....canım istedi valla...

    ellerine sağlık adaş...

    YanıtlaSil
  31. Kastamonu tarhanasını beyenip sitenizde yer verdiğinize çok sevindim.Bende sitemi yeni açtım.Kastamonuluyum.wwwyildizmutfagi.com da tarhana corbası tarifi verdim.Tarhananın yapılışını veremedim, çünkü sizin değiminizleDarak otu şimdi bulunmaz.onun adı kastamonu tabiriyle darakdalı dır.Yani dere otunun çok büyüyüp tohuma dönmüş halidir.Kendimde tarhanayı çok güzel yaparım.Sizede gönderebilirim(tabiki eylül ayında taze yapınca)
    size iyi günler diliyorum.
    www.yildizmutfagi.com

    YanıtlaSil
  32. mrb bende kstamonuluyum çorbamızı yaptığınız için teşekkürler darak dalı olmazsa olmaz afiyet olsun ankaradan nurten

    YanıtlaSil
  33. merhaba nurten hanım:)gercekten corbanız cok guzel:)tadı hala damağımda:)sevgılerrr...

    YanıtlaSil
  34. Merhaba.Tarhana çok hoş duruyor.Ben de Kastamonuluyum ve bu tarhanaya bayılırım.Köye gittiğimiz yer sene yaparız.Bu arada darak dalını merak edenler olmuş.Dere otudur aslında.Biz darak dalı deriz.:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)