Salı, Kasım 22, 2011

Elmalı Tart

elmalı turtaa




Tartla turta arasındaki fark yıllardır karıştırılır bi durum.Aslında farklılık ufak tefek detaylarda sadece.Yoksa herşey damak tadınıza kalmış..
Turta hamuru içine giren malzemeleriyle ( meyvalar önce şekerle pişirilir)  beraber pişer sıcak veya ılık yenir.
Aslında kültürler arasında da farkedebiliyor,amerikan kültüründe kışın sıkça yapılan turta yanında sade dondurmayla servis edilirken avrupalılar çırpılmış kremayla servis etmeyi tercih ediyorlar.
Tart hamurunda ise asla kabartma tozu olmaz ,kıtırlığı ve lezzeti malzemelerin soğukluğu ve hızlı çalışılmasından gelir,tek başına pişip soğuduktan sonra üzerine hazırlanan krema,muhallebi vb. ve taze meyvalarla servis edilir.
Bana göre bloga tarif yazmanın zor yanı böyle alengirli, dikkat şıkları olan tarifleri yeteri kadar anlatamama korkum.Anlaşılmayan bişey olursa tekrar tekrar cevaplarım hatta tart hamuru hakkında ayrı bir başlık açıp maddeler halinde yazabilirim.
Aşağıdaki tarif ise benim gibi ince hatta biraz orta kalınlıkta hamur ve bol malzeme sevenler için geliyor,sevmeyenlereyse sözüm bu tarifi muhakkak deneyin bayılacaksınız :))

Herkese güzel bir hafta sonu dileklerimle.....


bu tarifi piti-piti/yasamladans arkadaşımızın evsahıpliğini üstlendiği 'çay-kahve bahane etkinliği'ne yolluyorum...kolaylıklar dilerim....


elmalıturta





malzemeler; 'tarif,martha day'dan uyarlamadır'

Fransız Tart Hamuru:(24 cm. kalıp için)
  • 2 Su Bardağı Un
  • 125 gr.Soğuk Tereyağı
  • 2-3 Yemek Kaşığı Soğuk Su
  • 1 Adet Yumurta Sarısı
  • 2 Yemek Kaşığı Pudra Şekeri
  • 1 Tutam Tuz
  • 1 Tatlı Kaşığı Limon Suyu
iç malzemesi;
  • 5 Adet Orta Boy Elma
  • 5 (tepeleme) Yemek Kaşığı Şeker
  • 1 Tatlı Kaşığı Tarçın
  • 1 Tatlı Kaşığı Limon Suyu
yapılışı;
  1. Mümkün olduğu kadar hızlı çalışıyoruz ki başarılı bir tart hamuru yapalım ve yerken mest olalım :)
  2. Bütün malzemeler soğuk olmalı tereyağı dilerseniz küçük parçalara ayırıp mutfak robotuna alın üzerine 1-2 kez elediğiniz unu ilave edin ve kısa kısa aralıklarla robotu çalıştırın.
  3. Eğer robotla yapmıcaksanız parmak uçlarınızla hızlı hızlı ufalar gibi karıştırın.Dilerseniz çatallada yapabilirsiniz el teması olmaz ve istemediğimiz sıcaklığı vermeyiz hamura.Görüntü ekmek kırıntısı gibi olucak aman hamurla fazla oynamayın.
  4. Yumurta sarısı,limon suyu ve soğuk suyu bir kasede karıştırıp azar azar hamura ekleyin ve yoğurun.
  5. Sert bir top haline getirin.Hamur çok sertleştiyse 1 kaşık daha soğuk su ekleyebilirsiniz.
  6. Buzdolabı poşetine sarıp dolaba kaldırın.En az 30 dk. maks.1 saat dinlenmeli.
  7. Bu arada elmaları rendeleyip şekerle karıştırın ve limon suyunu döküp 10 dk. pişirin.Pişmeye yakın tarçını ekleyip ocaktan alın ve soğutun.
  8. Dinlenen hamurdan  mandalina büyüklüğünde ayırıp,kalanını tezgaha alıp  biraz yoğurun,kalıp genişliğinde açın ve yerleştirin.Kenarlarını bıçakla kesip temizleyin ve elmalı harcı dökün.
  9. Ayırdığınız hamuru üzerine rendeleyin.180 derece ısınmış fırına verip üzeri kızarana kadar pişirin.
  10. Fırından çıkınca soğutun ve pudra şekeri serperek servis yapın.
  11. Afiyetler olsun!!!!

38 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK SALİHA'CIM,BENİM ELMALI TURTAMA BENZEMİŞ,ÜZERİNE HAMURU RENDELEYİNCE ÇOK ŞIK OLUYOR..

    YanıtlaSil
  2. tesekkurler Reyhancım :)) evet gerçekten daha guzel duruyor göze hıtap edıyor dimi:)

    YanıtlaSil
  3. elmaya bayılırım, tartda hele daha çok severim görüntü süper tabağı alıp kaçıyorum canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  4. eline sğlık... öncelikle çok şık.. ve lezzetli gözüküyor..
    bayılrım elmalı tarta..

    YanıtlaSil
  5. Tam zamanı böyle Tart türü tariflerin kışın daha cok severim ben.Mutlaka denencek,bekliyordum tarifini Facebook'ta gördüm başlığı :-)
    Ellerine sağlık cancağizim. :-))

    YanıtlaSil
  6. Elmali olan herseyi çok severim, turta da oyle lezzertli gorunuyorki, ellerin dert görmezsin

    YanıtlaSil
  7. Çok aydınlatıcı bilgiler vermişsiniz.Tam elma mevsim açılmışken harika bir paylaşım olmuş.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Saliha'cığım yorumunu görmek beni nasıl sevindir
    di anlatamam:)))Biliyorsun sıkı takipçinim ama bu çekilişi atlamışım:(((sanırım Aralık başına kadar vaktim var şansım yoktur ama senden özel davet aldığım için icabet etmeye çalışacağım öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Bu tart tam benlik olmuş, harikasın canım elceğizlerine sağlık, öpüyorum...

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık tatlım, çok güzel görünüyor :) Öptüm seni :)

    YanıtlaSil
  11. Güzel tarifiniz için çok teşekkürler..ellerinize sağlık..ekledim etkinliğimize :)

    http://yasamladans.blogspot.com/2011/11/cay-kahve-bahane-etkinligimiz-devam.html

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  13. Bende senin gibi hamurunu ince sevenlerdenim.Kalın bir hamurla arasındakinin verdiği lezzeti asla anlıyamıyorum.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. kaçgünüdür gözümün önünde elmalar var birşeyler yapmak gerek diyorum ,bu nefis olmuş ellerine sağlık bayıldım :)
    Seda Yazıcı www.lezzet-ikram.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. saliha ablacım,merhabalar...
    sizinki kadar güzel ve lezzetli oldu mu bilmiyorum ama,elmalı tartını yaptım dün...
    muhteşemmdi lezzeti..
    ellerine emeğine sağlık...
    bu da ikinci tarifim olsun mu ablacım:)
    ne dersiniz?
    bi tadına bakıp,fikrinizi beyan ederseniz çok mutlu olurum...
    bekliyorum sayfamda..
    :)
    hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  16. Aman aman en elmalı tarçınlı tatlara bayılıyorum evde benden başka seven olmadığından çok sık da yapamıyorum. Ellerine sağlık canım bu tartı yapıp tek başıma yiyeceğim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Nefis bir görüntü ellerine sağlık arkadaşım.
    hayırlı cumalar dilerim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. ben de tart ve turta karistiranlardanim, iyi oldu bunu ogrendigim. aliyorum bir dilim, yapan eller dert gormesin :)

    YanıtlaSil
  19. saliha ablacım,yorum bırakmıştım,gelmedi sanırım:(
    tekrar yazayım o halde..
    sayfama bi göz atarsan çok mutlu olurum...
    muhteşem tartınızı yapmış ve paylaşmıştım:)
    görüşleriniz için bekliyorum heyecan ile..
    :)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. Canımmmmmm iyisindir inşallah sanırım çekilişe hak kazandım:)))İlk tarifim yayında diğeride bu gece inşallah öpüyorum kocaman...

    YanıtlaSil
  21. kepekli unla yapılabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
  22. herkese cok tesekkurler guzel sözleri için...kepekli unla yapılabilir ama normal una karıştırın derim ben kepekli un un kabarma özelliği yoktur...

    YanıtlaSil
  23. Çok lezzetli ve bir o kadarda anlaşılır bir tarif, en kısa zamanda yapmayı düşünüyorum, teşekkürler, ellerinize emeğinize sağlık, sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  24. Elmalı tartı denedim çok güzel oldu. Bloğumda paylaştım. teşekkür ederim tarifiniz için.
    http://sihirlisupurge.blogspot.com/2011/12/elmali-turta.html

    YanıtlaSil
  25. Saliha'cım, tarifini uygulayıp yayınladım, yiyenler olarak da hepimiz çok beğendik. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  26. sevgılı medura afıyetler olsunn cok sevındım :))

    YanıtlaSil
  27. да, что-то на подобии этого

    YanıtlaSil
  28. Elmalı tartı cok severim birde bu tarifle deneyeceğim ellerinize sağlık,benim blogum daha cok yeni sizide beklerim :))

    YanıtlaSil
  29. merhaba nıhal hosgeldın sayfama :)) bende çooook severım ınan..deneyenler cok begendı umarım sende begenırsın kolay gelsın :))bende bloguna geleyım bı selam vermeye :))

    YanıtlaSil
  30. Saliha ablacım merhaba! Bu tartınızı çok merak ettim hemen denemek istiyorum ama 24 cm lik tart kalıbı bi türlü bulamıyorum. Gerçi Trabzon dan yazıyorum size. Siz kalıbınızı nerden almıştınız acaba ? İstanbulda pasta malzemeleri satan yerleride aradım 24 ccm kalıp bulamadım:( Bilgi verebilirmisiniz acaba?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. Saliha abla benim sana bi sorum olmuştu tart kalıbınla alakalı cevap gelmedide? Eğer vakit ayırıp cevap verebilirsen çok memnun olurum...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. sevgılı elif cok cok yogun bır hafta gecırdım ve hiç pc ye oturma ımkanım olmadı öncelıkle gecıkme ıcın kusura bakma lutfen:)) elınde kac cmlık kalıp var acaba?öncelıkle tartı nasıl sevrsın ınce mı kalın tabanlımı? :)bu orta karar bı kalınlıkta taban oldu ben 20 cmede olur derım eger 26 cmlık varsa olculerı yarım oranla degstırmenı tavsıye ederım...sen bana elındekını yaz yıne konusalım :))ben ıstanbuldakı pastacılardan aldım canım...coşanpastacılık tan..

    YanıtlaSil
  33. Ablacım benim elimde 28 cm lik tabanı çukur tart kalıbı var. Zaten tabanı düz olan tart kalıbı alacaktım sende ölçüyü 24 cm verince. 24 cm lik tabanı düz tart kalıbı arayışına girdim fakat bulamadım:( Bulduğum yerlerdede teflon bulamadım:( Ablacım seninkide teflon mu? Eğer öyleyse hemen telefonla irtibata geçiym belki temin edebilirim? Şimdiden cevabın için çok teşekkür ederim sevgiler sunarım.

    YanıtlaSil
  34. Ablacım coşan pastacılık'ın internet sitesinden inceledimde tart kalıplarını seninkide burda olan modellerden mi?http://www.cosanticaret.com/index.php?route=product/category&path=184&page=2 Yani burda olan modelde, seninki 24 cm olanı? Sitede 24 cm olanı yok ama telefonla irtibata geçip soracam varmı diye 24 cm tabanı düz teflon tart kalıbı? Birde ablacım seninkininde tabanı çıkıyomu, bu sitede genelde tabanı çıkanlar var galiba acaba kullanabilirmiyim ? Tart kalıbının kenarları tırtıllıya ablacım, kenarlarının yerinde tutma yerleride var galiba seninkide öylemi? Ablacım başını ağrıttım kusura bakma lütfen!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili elif sorularla seve seve cevaplıyorum hiç sorun değil şimdi 1muhakkak telefonla ara sitede olmayan bi çok şey orada vardır evet alti çıkan olabilir fakat normalde olur , teflon veya değil farketmez önemli olan 24 santim normal kalip olmasi..sevgilerrrr

      Sil
  35. Saliha ablacım merhaba! Ben bişey danışacaktım sana bu senin tart kalıbından arıyodumda hani bulamıyodum, hafta sonu tesadüfen bi markette 22 cm liğini buldum ama kararsız kaldım alamadım:( Ablacım 22 ile 24 cm lik arasında çok fark yok..2 cm diceksin ama 22 cm'lik baya küçük geldi gözüme, senin burda kullandığın kalıpta çok büyük değil heralde dimi ablacım? Nedersin alsammı 22 cm lik tart kalıbını, ondada bu ölçülerle gayet güzel olurmu?

    YanıtlaSil
  36. Merhaba! Elmalı tartı çok severim ve denemek üzere bir kenara ayırdığım tarifinizi nihayet uygulama fırsatı buldum. Nefis oldu, herkes çok beğendi. Ben borcamda pişirdim, sonuç gayet iyiydi. Tart kalıbı olmayanlar üzülmesin:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)