Cuma, Mayıs 16, 2008

Martha Stewart'ın Cheesecake'i ve Parmak Çörek










Peykekim ise bir ’’Martha Stewart’’ klasiği…ekşi krema ve labnenin en uyumlu hali…Genelde limonlu ve portakallı yapıyorum.Bu sefer kendi yaptığım çilek sosuyla servis yaptım.Teyzelerimiz dahil hepimiz çok sevdik.


KLASİK PEYKEK (CHEESECAKE);

ALT TABANI;

· 1 paket burçak bisküvi
· 100 gr eritilmiş tereyağı ;(tecrübelerime dayanarak şöyle diyebilirim ki;daha az tereyağda yeterli oluyor,isterseniz 1-2 yemek kaşığı tereyağ+aynı oranda sıvıyağda olabiliyor yada tabana kedidili kullanabilirsiniz)

MALZEMELER ;(20 VEYA 22 CMLİK KALIP İÇİN)

· 2 veya 3 paket labne peynir
· yarım su bardağı şeker
· 2 veya 3 yumurta (yumurtalar büyükse 2adet kullanın)
· yarım su bardağından 1 parmak eksik un
· yarım bardak ekşi krema (yarım bardak ılık süt içine 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyip hafif karıştırıp 10 dakika bekleyin)süt muhakkak ılık olmalı
· 1 limon kabuğu rendesi
· 1 limonun suyu

YAPILIŞI;

· Önce 20-22 cm lik kelepçeli kalıbı suyun içerisinde pişirileceği için kenarlardan su sıçramasını önlemek için kalıbın kenarlarından yüksekçe çıkacak şekilde kalıbı dıştan folyo ile saralım.
· Labne peyniri mikser ile 3-4 dakika çırpıp içine şekeri ekleyip çırpmaya devam edin
· sonra unu eleyip, çırpın ve yumurtaları teker teker çırparak ekleyin limon kabuğu ve limon suyunuda ekleyip en son ekşi kremayı ekleyip kalıba boşaltın.
· Derin bir fırın kabının veya borcamın içine kelepçeli kalıbın yarısına gelecek kadar sıcak su doldurup kalıbı içine oturtun.· önceden ısıtılmış 180 derecede 40 dakika sonra 150 derecede 10 dakika pişirdim.
· Piştikten sonra iyice soğuması için tezgahta bekletip sonra üzerini kapatıp bir gece dinlendirelim.ertesi gün çilek sosumuzla servis yapalım.
· Afiyet Olsun.

ÇİLEK SOSU;

MALZEMELER;

· Yarım kilo çilek
· 1-2 yemek kaşığı tereyağ· Yarım bardak şeker

Yapılışı;

· Çilekleri yıkayıp minik minik doğrayın.
· Şekerle birlikte kaserole kyup reçel gibi kaynatın ağır ateşte
· Kıvam aldığı zaman tereyağı ekleyip 1-2 dak.bekletin ve ocaktan alın.
Buzdolbında dinlendirin.










Bu ‘’parmak çörekleri’’ çok seviyorum.Ne içimi bayıltıyor ne de tatlı isteğimi coşturuyor.Tadı tam kıvamında.Tarifi,'' tarif defterinden ''Sevgili Yetur’a ait.Yıllardır sabah kahvaltılarımıza,ikindi ve akşam çaylarımıza eşlik ediyor kendisi.Tarif için teşekkürler…

MALZEMELER;

· 1 çay bardağı yoğurt
· 1 çay bardağı şeker
· 1 çay bardağı sıvıyağ
· 125 gr erimiş margarin
· 1 çay kaşığı tuz
· 1 tatlı kaşığı mahlep
· 1 paket kabartma tozu
· aldığı kadar un
· üstünü bulamak için yumurta akı ve bol susam

YAPILIŞI;
hamurumuzu yoğuruyoruz.orta yumuşaklıkta olacak.Tezgahımızda ınce rulular yapıyoruz ve parmak boyutunda kesip evvela yumurta akına sonra susama batırıp 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

20 yorum:

  1. hep cheesecake in bizde hangi kelime ile gectigini merak ederdim ve ayni zamanda peykekin anlamini da. Simdi ogrenmis oldum. Cheesecake, peykekmis. tesekkurler bu bilgi icin.
    goruntu cok nefis. acaba diyorum eti burcak yerine kedidili kullandigimda, kedidilini kirip ufalamali miyim?
    (Daha once hic cheesecake yapmadim, bu konuda oldukca fransizim:)
    not: eksi krema, sour cream adiyla burda bulabilirim saniyorum

    ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. ikiside nefis olmuş cnm.hele susamlılar kıyır kıyır duruyor..ellerine sağlık.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. bu goruntulere bu tatlara kim hayir diyebilirki hepiside muhtesem guzel gorunuyor
    ellerine saglik canim

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  4. MADEM BUNLAR MARTHA NIN ONUN MU ELLERİNE SAĞLIK DİYECEĞİZ?:):)

    ELLERİNE SAĞLIK CNM NEFİS GÖRÜNÜYORLAR.

    YanıtlaSil
  5. canım adaşım...

    valla her ikiside nefis görünüyor...

    ellerine sağlık......

    peykekin görüntüsünede bittim....

    öptüm canım...

    YanıtlaSil
  6. İşte can alıcı lezzetin beklenen tarifi...

    Cheesecake hastası ben görüntüye bayıldım, bir de tadına bakabilseydim :)

    Ellerine sağlık hepsi nefis olmuş.

    Sitenin yeni şablonunu da çok beğendim. Güle güle kullanalım...

    Sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,


    Uzun bir ara oldu,dönmene sevindim.İyice merak etmeye başlamıştım.


    Bugün yaptığım cheesecake bir gece bekleyemeden bir kaç saat dolapta bekletmeyle tüketildi bile:)))


    Ellerine sağlık nefis görünüyor


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. selam hayırlı geceler canımharika bir tarif ellerine sağlık Yetur un verdiği bir çok tarifini denedim hepsi de çok güzel bloğumda yeni bir etkinlik var hobidünyam forumla birlikte düzenlediğimiz poğaça etkinliği katılırsan sevinirim süremiz uzun tuzlu kurabiye ve pide çeşidide olabilir beklerim canım sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  9. Canım arkadaşım eline sağlık bütün tarifler çok güzel..Özellikle çubuklarda aklım kaldı...

    YanıtlaSil
  10. papatya presnses ben sana yollarım yapıp:))

    yunkabu ,tesekkurler canım..sour cream zannedersem normal krema..en azından ben oyle bılıyorum..

    sofra özlemi tesekkurler..evet aynen göründükleri gibiler..

    yenıtadlar ,sagol canım..ben hepsını seyrettım yanlız..dıyetteyım cunku:))

    adaşım sagol canım...

    bengısu bende bekleme suresını karın agrılarıyla gecırıyorum ya..sorma:(

    papatya68,tesekkurler caNIM.sımdı bloguna gırıp ınceleyecegım etkınlıgı..davet ıcın tesekkurler..

    fulya sagol canım cok lezzetlıydıler:))acılısada gelıcem muhakkak

    YanıtlaSil
  11. canım tarifler çok guzel göruntu harıka ellerine sağlık. kendine iyi bak sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Nefis görünyor Salihacim parmak keklerin.Peykek de harikaaaa mmm afiyetler olsun canim.Her iki tarifte nefis.Iyi pazarlar canim.

    YanıtlaSil
  13. Kıss canım Saliham ne küseeel şeyler yapmışsın bacımm benim.Ellerine sağlık ..Çok yorulmuşsun ama değmiş valla..Harikasın ..Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  14. canım özellikle paykeke bittim ellerine saglık kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  15. canım görüntüler süper ellerine sağlık...kocaman öptüm sevgiler...
    yetur-yeşim....

    YanıtlaSil
  16. SAYIN BİNBİRÇEŞNİ SUREKLI TAKIPCILERINIZDENIM..ELLERINIZE SAGLIK GORUNTULER COK GUZEL.....
    SIBEL..

    YanıtlaSil
  17. canimcim parmak cörekleri yaptim ve harika oldular ellerine saglik... sen yapmasan, resimleyip bloguna koymasan, ben güzel tadi hiiiic tadamiyacaktim belkide. iyiki varsin Allah ne muradin varsa versin canim öptüm!.....
    Emine..

    YanıtlaSil
  18. eminecım,canım , afıyet bal olsun.ah yakın olsakta getırıp ıkram etsem sana:))rabbım senı cok sevsın emi:::))))

    sıbel tesekkurler..

    yetur tarıf ıcın tekrar tekrar tesekkurler...

    ezgi,feyza,yaren , banu tesekkurler arkadaslarım...
    sevgılerımel...

    YanıtlaSil
  19. mrb ben fransadan gunes parmak coreklerini denemek istiyorum ama mahlebin ne oldugunu bilmiyorum ve burda bulamiyorum onun yerini neyle doldurabilirim cvplarsaniz coooooook sevinirim simdiden tskl saglicakla kalin ....

    YanıtlaSil
  20. sevgili güneş,mahlep yerine dr.oetkerın susamlı kabartma tozunu kullanabılırsınız veya koymasanızda olur mahlepsızde olur..sevgıler..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)