Salı, Şubat 09, 2010

Ispanaklı Krep Sarma,Acılı,Baharatlı Yumurtalar





Krebe Farklı bir dokunuş: P

Özellikle yemek programlarında söylenir, hem lezzetini anlatmak hemde ilgi çekmek için:). Son zamanlarda hem sofralarımızda hem buzluğumda sık sık bulunduruyorum ıspanağı.Yazın patlıcan ve kırmızı biberin salatasından yemeğine kadar nasıl suyunu çıkarıyorsam:) kışında Pazi ve ıspanağa aynı muamelede bulunuyorum: P Zyağlı ve kıymalı yemeklerinin dışında, Yumurtalı kavurmalarınımEZE olarak yaptığım kadar börek ve Krep içinde kullanıyorum.


Pazardan fazlaca aldığım ki 2-3 kilo alıyorum genelde, 1kilosu muhakkak buzluğa giriyor, Ispanak ve pazıları yağsız, kendi buharının verdiği suyla tuz ekleyip kavuruyorum soğuyunca göz 4-5 kerelik ayırıp Kararı buzdolabı poşetlerine koyuyorum.Böylece Börek, Krep, Omlet için lazım olduğunda çıkarıp microda Bir-iki tırtlatıp:) hoop hazırlıyorum:)) bende pratik oldum artık bende:) börek yapacağın gün ısanakları yıka kurula Kavur, zor oluyor ...

Kreb sarmam, Bahar pikniklerimizden sonra Ailede nam salınca:) olunca sık sık yapmaya başladım.Baktım ki çocuklardan epey rağbet görüyor, krebin içine sağlık da girsin dedim:) kaç kere yaptımsa renginden dolayı çocuklarda çoşkuya sebeb oluyor, ben-10 krepleriii yapmış annemmm diye:))

En son pazar kahvaltımıza da yaptım, Yenge ne güzel olmuş yeşil yeşil aynı ben10 renginde dedi durdu çocuklar, çocukları sevindirmek çookk kolay:)) sizinde ben 10 sevdalısı oğlunuz varsa deneyin derim, olmadı içindeki ıspanağın faydasından dolayı yedirin .. ilgilerini çekeceklerine eminim ...
Tarifler, 53.p.d.ç.s. etkiliği sahibesi, Sevgili Gelibolu17'ye gitsin .. kolaylıklar diliyorum ..





Ispanaklı Krep Sarma (ben10'li krepler: P);

Krep hamuru için;

  • 1 su bardağı un

  • 1,5 su bardağı süt

  • 2 iri veya 3 küçük yumurta

  • 1 su bardağı Ispanak püresi

  • Tuz
İç malzemesi;

  • Yarım paket Labne peyniri

  • 8-10 dilim salam
Yapılışı;

  1. Haşlanmış ıspanağınızı blendirdan geçirip kreb hamuru malzemelerini ekleyin ve 2-3 dk çırpın.Kıvamı koyu olmuşsa süt ile ayarlayın, AKICI kıvamda olmalı.

  2. tavayı 1-2 damla yağlayın ve harçtan 1 kepçe alıp ortaya dökün ve hemen sağa sola hareket ettirerek yayılmasını sağlayın, bu şekilde krepleri tamamlayın.

  3. krebleri uç kısımları birbiri üzerine gelecek şekilde sıralayın ve üzerine labneyi sürün salamları dizin ve rulo şeklinde sarin.

  4. buzdolabında 30 dk.dinlendirin.dilimleyerek servis yapın
notlar;

  • krepler mümkün olduğunca ince olmalı yoksa sarılırken zorluk çıkarıyorlar:)

  • Ispanak püresi içine girdiğinden karışım koyu kıvamlı oluyor, süt oranını biraz daha fazla tutmakta yarar var.






w.sonomada görünce bayıldım bu enfes şeylere .. Tarifi çok kolay ama kahvaltılara hatrı sayılır bir Sıklık ve lezzet katıyor.


Acılı, baharatlı Yumurtalar;


Malzemeler;
  • 4 yumurta (kişi sayısınca)
  • 1 tatlı kaşığı hardal
  • karabiber, tuz, tatlı kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı mayonez


Yapılışı;
  1. Yumurtaları 8 dakika katı haşlayın.haşlanınca soğuk suda bekletinki çabuk soğusun.
  2. yum.ikiye bolup içlerini bir kaba çıkarın.bütün malzemeleri yum.sarılarına ekleyip karıştırın.
  3. varsa sıkma torbasıyla yoksa tatlı kaşığıyla kestiğiniz yumurtaların üzerine sıkın.
  4. Afiyet olsun.

25 yorum:

  1. Çok güzel bir fikir, hemde sağlıklı. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. acılı baharatlı yumurta deyince hemen geldim.mutlaka deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. Salihacım harika bir fikir,çok beğendim..kahvaltı sofrası da çok lezzetli gözüküyor...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. sevgili Saliha harika fikir,kreplere bayıldım, deneyeceğim mutlaka.yumurta da nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım ellerine sağlık hem krep hem yumurtalar nefis iyi bir kahvaltı seçeneği.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  6. canım hepsii çok güzeller ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  7. Canımsın ya ben ten meraklısı kızlarda var unutmamak lazım :)))
    ellerine sağlık,sağlıklı kreplerin nefis olmuş,yumurtalarsa çok cici benim çok hoşuma gidiyor:)))

    YanıtlaSil
  8. Ispanak kolonisi mi kuruyosun dolaba ayol:)))
    "Mikroda Bir-iki tırtlatıp:) hoop hazırlıyorum:)) bende pratik oldum artık bende:)"
    koptum bu cümlene ,devam böyle cümlelere demin yazmayı unuttum,yazmazsam çatlardım :)))

    YanıtlaSil
  9. salihacım canım nefis lezzet ikide bayıldım inan bende ilk kahvaltı soframda yer vereceğim emin olabilirsin :))

    YanıtlaSil
  10. Hepsinin tadına bakmak için bir gün sana geleceğim bak..))Ellerine sağlık Saliha'cığım hepsi çok imrendirici..))Kocaman öpüyorum seni canım..Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  11. İki güzel lezzet..
    Ellerıne sağlık.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  12. Lezzetlerin her ikiside şahane gözüküyorlar,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Canim nefis tarifler ellerine saglik

    YanıtlaSil
  14. Harika bir goruntu olmus ,renkler bahar mujdesi gib olmus.Ellerien saglik sekercim.
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  15. Ispanakli krep cok hos bor fikir. Eline saglik Saliha.
    Iffet

    YanıtlaSil
  16. Salihacım ellerine sağlık canım. Gerçekten çocuklar için değişik bir sunum. Benim oğlum gibi herşeyi yemeğen bir çocuk için mutlaka denenecekler listesine alındı bile.Öpüyorum canım seni.

    YanıtlaSil
  17. kıssss sen neler yapıp etmişsin ben yokkeeennn...
    aferim saa...
    ellerine sağlık.
    marifetli set sensin anacım kimseye ihtiyacın yokkiiiii

    YanıtlaSil
  18. Canım emegine ,yüregine saglık. Çok güzel görünüyor. İlk fırsatta deneyecegim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Canım merhaba, yarın akşam için acil çay menüsüne ihtiyacım var bana yardım et bu arada müsait olduğundamail adresim nazfes@hotmail.com

    YanıtlaSil
  20. Krepi ıspanaklı yapmak güzel bir fikir.Mutlaka denemek isterim ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  21. Salihacığım kahvaltı sofran harika, Allah muhabbetinizi artırsın:)
    menüdeki lezzetler, sunumlar, fikirler çok hoş:)
    ben de krebe bazen ince doğranmış maydanoz eklerim, bu şekilde çok güzel olmuş, salam yerine (tercih etmediğimizden) pastırma da olur gibi geldi bana, ne dersin?
    ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. canımmm tariflerin ve resimlerin hepsi harika,
    ben hiçbirine kıyamadım 3 resminide aldım...
    ellerine sağlık çok teşekkür ediyorum.geç kaldığım için özür diliyorum.kusura bakma lütfen.gene beklerim canım.sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  23. Krebe farklı dokunuşlarda yakışıyor bence, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. evet cok yakısıyor cok tesekkurler dılekcım..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)