Cumartesi, Ocak 12, 2008

Sirkeli Poğaça ve Patatesli Omlet



Hafta sonu geldi.Günler çok çabuk geçiyor.Zaman da.Bu yüzden sevdiklerimizle 10 dk.cık bile olsa zamanı güzel değerlendirmek lazım.Hafta sonu yapılabilecek iki güzel tarif.

Adını ilk duyduğumda irkildiğim sirkeli poğaça deneyimlerim kötü başladı.Hamuru ben mi yoğurdum yoksa o benimi yoğurdu bilemedim.İlkinde yaptım içi pişmedi,2.ci de yumurta sürmeyi unuttum,3.de çok yoğurmuşum bir tuhaf oldu.
Sirkeli poğaça,çörek de diyebiliriz; kahvaltılarda , ders çalışırken,çayın yanında çok güzel eşlik ediyor.Gevrek,yumuşak ve Sirke kokusu olmayan, nefis bir poğaça.Ben her poğaçayı beğenmiyorum maalesef ama bu tarif istisna. Patatesli omletse,(orijinal ismi patates köftesi) yeni keşfettiğim ,niye önceden bilmiyormuşum diye hayıflandığım ve çok sık yaptığım bir kahvaltılık.Sevgili Ab-ı hayat Bengisu’nun dediği gibi çok besleyici ve yapımı kolay.Ellerine,aklına sağlık Bengisucum!.hatta ben bu yemeği, köfte ve tavuk yemeklerinin yanına aperatif olarak yapmayı düşünüyorum.Bence çok yakışır.Sabahları kahvaltıya yapıyorsam eğer içine tarifte ki unu eklemiyorum ve yumurta sayısını çoğaltıyorum.Herkese tavsiye ederim çok lezzetli oluyor.


Herkese hayırlı ve huzurlu hafta sonları diliyorum!.





SİRKELİ POĞAÇA ;;tarif portakal ağacından uyarlanmıştır...
MALZEMELER;

· 1 paket tereyağ-yumuşamış
· Yarım çay bardağı sıvıyağ
· Yarım çay bardağı sirke
· 1 su bardağı yoğurt
· 2 yumurta __bir tanesinin sarısını üzerine sürmek için ayırın.akını ekleyin__
· Yarım çay bardağı şeker
· 1 paket kabartma tozu
· 1 tatlı kaşığı tuz
· Aldığı kadar un __yaklaşık 2,5 3 bardak alıyor,unun kalınlığına yani markaya bağlı,kontrollü ilave edin__


YAPILIŞI;

· Bütün malzemeyi bir kabta yoğurun,10 dk. dinlendirin.
· Tekrar yoğurup,bekletmeden limon iriliğinde parçalar kopartıp yuvarlayın ve yassıltın.
· İç malzemesi koyup kapatın,elinizle köfte yaparmış gibi yuvarlayın.
· Kapattığınız kısım alta gelecek şekilde tepsiye dizin.
· Yumurta sarısı sürüp ısınmış fırında pişirin.
· Herhangi bir iç malzemesi olabilir;peynirli,zeytinli.
· İçine malzeme eklemeden de yapabilirsiniz.





PATATESLİ OMLET(KÖFTE);

Malzemeler:

  • 3 orta boy patates

  • 1 yumurta

  • 1 çorba kaşığı un

  • Tuz

  • Kırmızı pul biber

  • Tavaya çok az sıvıyağ
Hazırlanması;

  1. Patatesleri rendenin büyük bölümünden rendeleyin, suyunu elinizle sıkın.

  2. Suyunu sıktığınız patateslere yumurta, un, tuz ve istediğiniz baharatları ekleyip, kaşık yardımıyla birbirine iyice karıştırın.

  3. Teflon tavayı çok az yağlayıp, patatesli karışımı tavaya iyice bastırarak yayın.

  4. Önce yüksek ateşte sonra kısık ateşte bir tarafını (krep pişirir gibi) kızartın.

  5. Daha sonra bir spatula veya tabağın arka kısmının yardımıyla ters çevirip diğer tarafını da kızartın.

  6. Arkalı önlü kızarttığınız patatesleri servis tabağına alıp,dilimleyerek servis yapın.

34 yorum:

  1. ohh hafta sonu keyfi gibisimi var aile saadeti kesinlikle harika
    bu iki güzel lezeet için ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ellerinesaglik canimcim nefis olmuslar mucuks

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık...poğoçan sirkeden mutevellit kıyır kıyırdır tahmin edebiliyorum..görüntü de çok hoş öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Aybikeee, ne hamaratsın maşallah canımcım.. Mutfaktan dışarı çıkmazmısın :)))
    Ellerine sağlık..
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  5. patatesli omlete hayır diyemem,daha sabah yememize sağmen:)
    sirkeli poğaçalar ise nefis olur seninkilerde çok leziz görünüyorlar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. patatesli omlete hayır diyemem,daha sabah yememize sağmen:)
    sirkeli poğaçalar ise nefis olur seninkilerde çok leziz görünüyorlar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. canım ellerine sağlık ikisiden birbirinden güzel olmuş tadına baktım

    YanıtlaSil
  8. Saliha'cim,
    hersey nefis ve ye benili görünüyor, ellerine saglik hayatim.

    Sana seni sobeledigimi haber vermeye geldim, bilginize sunulur.

    Selamlar canim ve öpüyorum..

    YanıtlaSil
  9. salihaaaaa kıss hani gelecektin nolduuuuu:))))) ellerine sağlık harika olmuş ama ben şu aşağıdaki kekten de yapmak istiyoprum pek güzel oda...ellerine sağlık yeavrım

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel lezzetler. Ellerinize sağlık. İyi geceler.

    YanıtlaSil
  11. salihacigim etkinlik icin iki tarif gonderdim canim aldinmi.
    hangisini begenirsen onu alabilirsin .
    opuyorum canim sevgilerimi gonderdim. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  12. canım sirkeli poğçayı bende yapıyorum çok güzel oluyor tuzlu kurabiye tadında bir çörek..
    ellerine sağlık ..omlet zaten sabah kahvaltılarımızın baştacı..her ikiside güzel olmuş cnm..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. salihacığım ikisi de çok güzel olmuş ellerine sağlık.
    sobemi kabul etmen mutlu etti beni, merakla bekliyorum cevaplarını
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Poğaçadan geçtimde patates köftesine bayıldım..Nefis görünüyor..İlk fırsatta deneyeceğim..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. ELLERİNİZE SAĞLIK.HEPSİ ÇOK GÜZEL.BENDE GEBZEDE YILLARCA OTURDUM.GEBZEDEN BİRİNİ GÖRÜNCE ÇOK MUTLU OLDUM.SİZİ LİNKLERİME EKLEDİM.SİZDE EKLERSENİZ ÇOK MUTLU OLURUM.

    YanıtlaSil
  16. ikiside birbirinden nefis olmuş canım görünüşünden belli eline sağlık
    www.elifmutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. Poğaçalarda patates köfteside enfes görünüyor, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. merhaba
    sike, kandil simidinde de çok güzel bir tat ve gevreklik veriyor. elinize sağlık.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. SİRKELİ POĞAÇAYA BAYILDIM NEFİS GÖRÜNÜYOR
    ELLERİNE SAGLIK CANIM
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  20. Yarım çay bardağı sirke çok deilmi kıs ne bilim ben hiç sirkeli poça yapaöadım tuzlu kurabiyelere koyuyom oda 1-2 çorba kaşığı ama annem dioki kıyır kıyır oluomuş daha çok koyunca

    o allatki patatesli omlet hıh tam benlik akiam yemeğinde işten gelince tavada küfteler pişene kadar olur bu al sana yemek hemde ne yemek ımm neyse hadi açım zati :))

    YanıtlaSil
  21. pogacayi yemesi cok zevkli (hele d yaninda cayla) .. da oyle tek tek yapiyosun ya elde, olduruyor beni . 5 yil aradan sonra 2 hafta once yapmaya kalkistim pogaca. icimi fenaliklar basti :P bi de hamurun kenari yapismiyor ya bastiriyosun bastiriyosun :(( sinir !

    YanıtlaSil
  22. Gecikmeli bir teşekkür yazısı...

    Bloğunu ziyaret edip yorum bırakamadan çıkıyorum bir kaç gündür(kızım sağolsun,sonunda uyutup geldim:))))).

    Ben de çok seviyorum bu tarifi ve sık yapıyorum,senin de beğenip yayınlaman mutlu etti.Ellerine sağlık nefis görünüyor.Poğaçayı deneyeceğim.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  23. patatesli omlet harika gözüküyor bir pazar kahvaltıda sizdeyiz duyurulur

    YanıtlaSil
  24. CANIMCIM

    Ben bu tarifi et sotenin altına kullanıyorum.Çok lezzetli oluyor denemeni tavsiye ederim.Sote de bildiğimiz domates biber sarımsakla kavrulmuş et.Suluca olacak biraz.Renk vermek için salça da koyabilirsin.;)

    Sevgiler
    Abam

    YanıtlaSil
  25. abam, merhaba arkadasım:)özlemişm seni...tavsiyene uycağım:)guzel bır alternatıf sunmussun...sıksık beklerım canım:)
    zuzu buyur canım gel...

    abıhayat nedemek canım askolsun sevgılerımle...

    evet banada tek tek fenalık basıyo allahtan cok sık yapılmıyo haftada bır yapıloda neysem dımı:)
    yokaylın degıl ınan hıc duyulmuyor dene bak harıka oluyo bence:)

    YanıtlaSil
  26. Patatesliomletçok güzelll olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  27. Bu tarifi küçük ebatlarda mücver gibi yapıyorum, çok seviyoruz, maydanoz kaşar rendesi, dereotu ve soğan da çok yakışıyor. Kayınvalidem de un koyardı ben hep galeta unu koyuyorum.

    YanıtlaSil
  28. balkabak tesekkurler canım....
    melıha,dedıgını yanı mucver gıbı et yemegımın yanına yaptım guzel oldu..fıkır ıcın tesekkurler canım..
    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  29. sirkeli poğaça için 2,5 3 bardak demişsiniz teşekkür ederim şimdiden hemen deneyeceğim, bir aldığı kadar un kavramını anlamayan biri olarak teşekkürler.
    ASLI

    YanıtlaSil
  30. Merhaba patatesli omlet tarifinizi bugun denedim ben içine yarım su bardağı da kaşar ekledim :) çok güzel oldu teşekkür ederim...iyi günler

    YanıtlaSil
  31. hatice

    sirkelisi güzel oluyor ama tuz ile şekeri karıştırmaya korkuyorum tadı iğrenç olur diye ne dersiniz

    YanıtlaSil
  32. sirkeli poğaça yı denedim harika oldu güvenle yapabilirsiniz

    YanıtlaSil
  33. DENEYENLERE AFIYET OLSUN.SÜREKLİ YAPTIGIM BIR POĞAÇADIR TAVSIYE EDERIM..SEVGILI HATICE ÇÖREKLERDE HEP TUZ VE SEKER OLUR..

    SEVGILERIMLE..

    YanıtlaSil
  34. poğaçanızı denedim ama benimkinin de içi pişmedi. ilk yaptığınızda sizinkinin de içi pişmemiş keşke nedenini de yazsaydınız. bir de saymadım ama sanki 3 bardaktan fazla un alıyor gibi toparlayana kadar bayağı un ekledim. neyi değiştirdiniz de içini pişirebildiniz acaba nerde hata yapmışsınız?

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)