Pazar, Eylül 14, 2008

ŞAM TATLISI




İftardan sonra tatlı aramayan var mıdır? Benim şerbetli tatlılarla aram olmadığı halde muhakkak küçük bir porsiyon yerim.Şu sıralar ''vezir parmağı,hanım beli'ne '' takmış durumdayım.Defalarca yaptım diyebilirim.
Bu tatlıyı böyle bir kriz zamanında,Emine Beder'in;Büyük Yemek Kitabında görüp denedim.Diğer tariflerinde olduğu gibi başarısı ve lezzeti beni şaşırtmadı.
Kum gibi dokusu ve enfes revani vari aroması insanı nasıl mutlu ediyor anlatamam.Altına ve üzerine sürülen tahin tatlıya yöresel bir lezzet katıyor.yerken içinden çıkan cevizli tarçın karışımı da bir o kadar baş döndürücü:)) yağ ve yumurta olmayışı da kalori masumiyetini (şekere rağmen) birazcık daha arttırıyor:))
Ben hamurun içinde şeker olduğundan aynı orantıda şerbetindeki şekeri çıkardım yani 4,5 bardak şeker yerine 3,5 kullandım.Yada hamuruna hiç şeker koymayın ve şerbeti aynen uygulayın.Benim gibi çok fazla şerbeti sevmiyorsanız bu şekilde yapmanızı tavsiye ederim.
Mesela benim şekerparemin hamurunda hiç şeker yoktur ki misafirlerim ''sakın yeni bişeyler deneme,bize şekerparenden yap''derler..
Sıdney'den 2 yılda bir gelen amcamız ve yengemiz bile canıııım peykek yerine (Avustralyalılar,peykek'i çok severler ve ben amcamız varken peykek ustalığımı epey geliştirmiştim hatta orada alışık oldukları limonlu tarttan bile sık sık yapıyordum) benden ''şekerpare'' isteyip durmuştu:)
Şekerpareden gelen tecrübemle ''Şam tatlısı'' nın şerbetini azalttım iyi ki böyle yapmışım bu haliyle bile bana şekerli geldi.Yarım bardak daha azaltabilirmişim:) gelecek misafirlerime bu şekilde deneyebilirim.
Ayrıca bu tarifimi;İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ -2- 3. HAFTA'NIN ev sahibesi sevgili; '' gelibolu17 mideden kalbe'' yolluyorum,arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.
ŞAM TATLISI;
7-8 kişilik
Malzemeler;

· 3 su bardağı irmik
· 1 su bardağı şeker__ilk yapışımda yarım bardak,2.ci yapışımda hiç kullanmadım__
· 1,5 su bardağı yoğurt
· 2 yemek kaşığı un
· 3 çorba kaşığı tahin
· 2 paket kabartma tozu
· 2 paket vanilya
· 2 su bardağı ceviz veya fındık iri kıyılmış
· 1 tatlı kaşığı tarçın
· Hindistan cevizi

Şerbeti;

· 4,5 su bardağı şeker__ilk yapışımda 3,5 kullandım__
· 4 su bardağı su
· Yarım tatlı kaşığı limon

Yapılışı;

1. Yoğurt,şeker,vanilya,k.tozu çırpıcıyla karıştıralım.
2. İrmik ve unu ekleyip özlü bir hamur yoğuralım.
3. Hamurun yarısını yağlayıp fırçayla tahin sürdüğümüz fırın kabımıza boşaltıp düzeltelim.
4. Ceviz,tarçın ve h.cevizi karışımını dökelim ve kalan hamuruda boşaltalım.
5. Üzerine kalan tahini sürerek ısınmış 180 derece fırında altı üstü pembeleşene kadar pişirelim.
6. Fırından alır almaz önceden hazırlayıp soğuttuğumuz şerbetimizi dökelim ve sönmüş fırında 1-2 saat bekletelim.
& Şerbet için;şeker,suyu ve limonu 5 dk. kaynatalım ve soğutalım.
& İftar için mükemmel bir tatlı şeçeneği.
************** ************ *************

Bu sene geçen senelere nazaran eşim ve çocuğumla başbaşa çook iftar yemeği yedik.Dünkü menüm;
& Yayla çorbası
& Bahçe kebabı
& bulgur pilavı
& Şam tatlısı

21 yorum:

  1. SALİHACIĞIM
    vallahi göz alıyor bu tatlılar.
    ramazan çok hoş çok huzur verici hakikaten de,
    lakin akşam bu tatlılarla nasıl başedilecek bilemiyoruz hiçç :((
    ama hayat çok TATLI !!!!
    :)))) svglr iyi haftalar cnm.

    YanıtlaSil
  2. Süper olmuş Salihacığım,

    Ellerine sağlık... Ramazan geldi kilolar da yanında geldi :)

    Yesen bir türlü, yemesen bir türlü... Ama böyle güzellikleri görünce gel de yeme yani...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. insan ramazanda tatlı arıyor gerçekten .nefis olmuş ellerine sağlık cnm
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Ya bu tam anlamıyla eşimin başını döndürcek bi tatlı. şeker şerbet tahin tatlı adına ne varsa adamı fethediyo resmen yapayım barii...çok güzel duruyor hakkaten elinize sağlık...

    menü de çok ailecek olmuş huzurlu iftarlar diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. adaşım ellerine sağlık....harika görünüyor..bende ramazan dışında pek tatlı aklıma gelmez.....

    yaaa bende yeni baktım senin listeye..niye yenileme yapmamış..ve o özellikte çok hoşuma gitti....nerden yaptın onu..takip açısından harika......

    öpüyorum seni canım.....

    YanıtlaSil
  6. hayatım nabersin:))) ellerine sağlık şam işin pek güzel olmuş elciklerine sağlık sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. Afiyetler olsun.hayırlı iftarlar..
    çorba çokk güzell..
    bu şam tatlısısnı eşim çok sver ben devar trifi fakat tahin yok benim tarifde ..senin tarifle belki de dördüncü tarif olucak bu:)))))benim öyledir bir pastanın veya tatlının çeşit çeşit tarfileri vardır.defterleim dolu:)))
    sevgiler..
    şarkı gelsin sizler için feda olsun..

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Salihacığım nefis görünüyor tatlı...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. selam..tatlısız olmuyor degilmi..bende iftardan sonra tatlı arayanlardanım..harika bir tatlı tarifi..elinize saglık.sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  10. nunu, evet hayat cook tatlı...

    ayselcım cok tesekkurler canım:))

    handecım ben bıle aradıgıma göre tatlı duskunlerını düşünemiyorum:)

    hansa muhakkak dene kayınpederım kaynım supurdu tepsiyi:)

    saiha hosgeldın:) ayarlara bakıcam bı daha..sayfana gelıp anlatıyım:)

    gönul ıyıyım canım:))hosgeldın cok cok optum:)

    ferhan bende sımdı google ya baktım dunya tarıf var:)

    bengısu tesekkurler canım):)

    hulyacım hosgeldın,tesekkurler:))

    YanıtlaSil
  11. sizi arkadaş listeme aldım izninizle

    YanıtlaSil
  12. CANIMM TARİFİN YAYINDA ÇOK TEŞEKKÜRLER SEVGİLER.HAYIRLI RAMAZANLAR

    YanıtlaSil
  13. hansacım ne demek bende almıştım:)
    gelibolu17 tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  14. Salihacığım o ne güzel anlatmaktır öyle. Valla hemen şimdi yiyesim geldi :) Ellerine sağlık canım.
    Bende senin gibi çok tatlı sevmeyenlerdenim ama ne hikmetse künefe ve halka tatlıya karşı hiç böyle hissetmiyorum :)
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  15. tatlı şahane görünüyor ellerinize sağlık..Ziyaretinizede çokn sevindim hemşeriymişizde ayrıca mutlu oldum çok teşkr ederim kocaman sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. Saliha'cığım,baş döndürücü bir tatlıya benziyor..Bu kanıya nereden vardığmı soracak olursan;hem fotoğraftan hemde anlatımından..))Ellerine sağlık canım..Hayırlı iftarlarınız olsun.


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  17. Gerçekten iftar sofralari tatlisiz olmuyor,dedigin gibi insanin gozu tatli birsey agriyor,bu sam tatlisi da harikaymis goruntu bile yetti bana,hani onumde olsa siçradim siçricam durumluk olurdu,enfes,ellerine saglik.
    Guzel bir hafta dilerim,sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. saliha'cigim tatlin nefis gorunuyor ellerine saglik senin tariflerinin hayraniyim gecenlerde mikrodalgada
    cikolatali puding tarifini aldim.deneme firsatim olmadi ama mutlaka deneyecegim.
    hayirli ramazanlar.
    selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. ay bugun tatli yoktu evde kisssss nasil canim tatli istiyooooo anlatamam dondurmada kesmez beni simdi nolcek size gelim bari ac kapiyi :D

    YanıtlaSil
  20. Arkadaşız arkadaşşş.....tüm blog aleminin önünde evet seni arkadaşlığa kabul ediyorum...hadi imzaları atalım..aayy aman o nikahtı pardon onuda 7 yıl önce yaptım ben uykum var uyuyamıyorum....sahur beklerken oluyo bütün bunlar hep...

    YanıtlaSil
  21. ehehehhe hansa alemsın kız:))sahur beklemekde ne zor uykun oksa hele bılırım ben:(

    nıhan ıkı dakıkalık yer gelmedıgın kabahat arkadasım:PPPP

    özgul canım cok tesekkurler..denyınce yazarsın olurmu? sevgılerımle...


    gülcüm sanada hayırlı ıftarlar canım ..en azsenınkıler kadar bas döndürücü...


    hurıye bende oyle oluyorum canım..tesekkurler cok sagol)

    serap hosgeldın tesekkurler canım:))

    sedacım kunefemı dedın offf...bende ramazan harıcınde kunefe ve ekmek kadyıfına hayranım:PPP

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)