Salı, Şubat 03, 2009

PORTAKALLI KURABİYE



Yazmak için eski şevkimi bulamıyorum,böyle olunca da süre uzuyor.Bu kurabiye;kolay, miss kokulu ve çok lezzetli.Oğlum çok sevdi.Artık sık sık yaparım.Özellikle sıkıntılı anlarda bitki çayıyla beraber güzel gidiyor…

PORTAKALLI KURABİYE;


MALZEMELER;
  • 2 adet orta boy portakal
  • 1 su bardağı şeker
  • 150 gr. Tereyağ
  • 3 bardak un-daha az veya çok alabilir.
  • 1 paket kabartma tozu
  • Pudra şekeri(kurabiyelerin üzeri için)

    YAPILIŞI;

    1. Portakalın kabuğunu rendeleyin ve içini püre haline getirin, hamuru yoğuracağınız kaba alın.
    2. Şeker ve tereyağı ekleyip çırpın.
    3. Kabartma tozunu una ekleyin.
    4. Unu yavaş yavaş ekleyip elle yoğurun.hamur kulak memesi kıvamında olmalı.
    5. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın ve tepsiye dizin.
    6. Isıtılmış 190 derecedeki fırında pişirin.
    7. Pişen kurabiyeleri pudra şekerine bulayıp soğutun,servis yapın.

28 yorum:

  1. Kokusu buralara kadar geldi Saliha'cığım..Portakallı lezzetleri sanırım sevmeyen yok gibi..))Ellerine sağlık..Oğluna afiyetler olsun..Öpüyorum o'nun o pembe beyaz yanaklarından..


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  2. Saliha'cığım ellerine sağlık.Portakal kabuğunun aroması bambaşka oluyor.
    malzemeler kısmında 2 adet kurabiye kısmı sanırım portakal olacak
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. Portakal neye girse güzel yapıyor sanırım. Bu kurabiyeler de harika görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık ,ben hiç portakallı kurabiye yapmadığımı farkettim sayende yahu

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım,portakal tadı herşeyle harika.kurabiyelere de çok yakışır eminim.çok leziz görünüyorlar,afiyet olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor salihacım.ellerine sağlık.1 tane alsam mı acaba ?...öptüm sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Salihacığım ne zamandır bu kurabiyeden yapmak istiyordum. Ellerine sağlık. Mutlaka deneyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Saliha, ellerine saglik, bana da kurabiye dedilermi akan sular duruyor,cayin,kahvenin yanina cok yakisir,hele bir de portakalli...sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım çok özletiyorsun kendini,harika olmuş kurabiyeler misss gibi kokusu geldi ellerine sağlık,kocaman öptüm...

    YanıtlaSil
  10. MMM ELLERİNE SAĞLIK SALİHACIĞIM.HARİKA OLMUŞ.

    YanıtlaSil
  11. elinize sağlık .iki tane yumurtamı demek istediniz .kurabiye yazmışsınız belliki arkadaşlar resme daldı tarife bakmadı .tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. gül cüm çok teşekkürler..

    dilekcım dıkkatın ıcın tesekkurler duzeltecegım..

    semacım sagol...

    aylın dene bak cok pratık...

    haydı mutfaga,neslıhancım,yeturcum,tesekkurler..

    zehracım evet cook yakısıyor hemde yedırıyor:),

    sedacım sagol,dene bak enfes,

    deryacım sagol,ınan nıyetım özletmek degıl ama malesef elımde değil..

    funda sagol..

    adsız tesekkurler..dılek ve aylıncım dıkkat etmıs portakal olacak..tarıfportakallı kurabıye ama malzemede portakal eksık:) yumurtasız bır kurabıye..

    herkese sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  13. Fotoğrafa bayıldım,çok lezzetli gözüküyor..Ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Benim kurabiyelere ikiz kardeş mi gelmiş ne :)

    Ellerine sağlık canım.. Ufaklık doya doya yesin...

    YanıtlaSil
  15. farkındayım eski tadın yok..dünya hali işte..kurabiyen gayet leziz görünüyor.eline sağlık çeşnim

    YanıtlaSil
  16. nefis olmuşlar bir tane çayımın yanına aldım bilesin ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  17. Fotoğrafla içtenliğin o kadar yakışmış ki. Ellerine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. canım
    ellerine sağlık .çok güzel görünüyorlar.
    portakalın kokusu buralara kadar geldi.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. PELİN,HANSA,AYSELCIM TESEKKURLER:)
    LEYYA APLAM SEN BENI COZMUŞSUN GALIBA:)
    HANDE,AYSEGUL,ZEYNEP,ÇOK SAGOLUN EN ICTEN SEVGILERIMLE..

    YanıtlaSil
  20. Allah ım inşallah işten eve gidince çok yorgun olmamda bu kurabiyelerden yaparım yoksa gece rüyaam girecek ne tontiş tontiş gözüküyo onlar yaa ayyy yerim ben onlarıııı

    ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar...Çırpma işlemini mikser ile mi yapıcaz?Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  22. Portakalli kurabiyelerinizi denedim.Cocuklar cok begendiler.Paylastiginiz icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
  23. sevgii adsız:) isminizi yazsaydınız daha cok sevınecektım:)asıl ben tesekkur ederım...afıyet olsun sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  24. Canım ben bu akşam bu kurabiyeyi yapmak istiyorum soracağım bir şeyler var, portakalın kabuğunu soyunca püre haline getireceğiz derken robotta mı çekeceğiz? bir de kaç tane çıktığını hatırlıyor musun? Eğer hemen cevap vermen mümkünse sevinirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. Nazıfecım merhabalar:)
    canım evet robottan geçireceğiz.şeker eriyene dek çırpacaksın.Unu dikkatli kullanmanı tavsıye ederım kulak memesı yumusaklıgına yakın bır yumusaklık olmalı:) klasik fırın tepsisi ölçüsüyle,1 tepsi çıkıyor canım..inş memnun kalırsın sımdıden afıyetler olsun..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)