Salı, Mart 31, 2009

KARIŞIK MİNİ PİZZALAR,MUZLU PUDDİNG (mixed small pizza,banana pudding)




Hafta sonu genelde pizza günümüzdür.Kahvaltı veya ikindi farketmiyor:)dönüşümlü olarak uyguladığım 3-4 adet pizza hamuru tarifi var.Bu minik pizzalarımın tarifini yıllar evvel Sofra (2007) dergisinden almıştım,sanırım tarifler Pakize Hakan'a aitti.

Aynı Dominos pizza hamurları gibi oluyor üstelik ev yapımı.Yaparken ekmek hamuru gibi kulak memesi denen şeyden biraz daha yumuşak ele yapışacak gibi olan ama yapışmayan bir hamur olmalı.Tek parça yaparsanız, havalandıra havalandıra artistik hareketlerle açın çok zevkli oluyor:)

Bir başka püf nokta fırın tepsinizi ters çevirip yağlayın ve hamuru buraya koyun, tepsiyi fırına verin bir nebze sanayi fırınlarının tadını yakalayabiliriz:)daha paylaşacak çok püf nokta var ama vakit yok.Bu tarifim Ivonne'nin M.G gitsin.kolay gelsin Ivonne.
~~Önümüzdeki 4 gün zorunlu sebeblerden buralarda olmayabilirim ve tarifleri yayınlamam haftaya kalabilir,şimdiden kusuruma bakmayın ,ekmek etkinliği için tarifler gelmeye devam ediyor.Herkese çok teşekkürler.Haftaya kadar tariflerinizi bekliyorum.








KARIŞIK MİNİ PİZZALAR;

Malzemeler;
hamuru için;
  • 4 su bardağı un
  • yarım paket yaşmaya yada bir paket kuru maya
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • yeteri kadar ılık su
sosu için;
  • yarım çay bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • yarım y.k biber salçası

üzeri için;
  • sucuk,salam,sosis,
  • zeytin,mısır
  • kekik tuz
  • kaşar peyniri
yapılışı;
  1. un,tuz,şekeri derin bir kaba alıp karıştırın.eğer yaşmaya kullanacaksanız ılık suyla eritmeniz ve kabarmasını beklemeniz lazım.daha sonra unun ortasına ilave edip sıvıyağla karıştırıcaksınız.kuru maya kullnacaksanız kuru malzemeleri kaba alıp karıştırın ve ortasını açıp sıvıyağı ekleyin ve azar azar ılık su ilave ederek yoğurun.hamur kulak memesinden biraz daha yumuşak fakat ele yapışmayan bir kıvamda olmalı tıpkı ekmek hamuru gibi ki zaten bir nevi ekmek hamuru kendileri:)hamuru örtüp ılık ortamda 30 veya 40 dk. bekletin.
  2. sosunu malzemeleri bır kasede karıştırıp kenara alın,üzeri malzemeleri için sucuğu salamı ve sosisi doğrayın ve diğer malzemeleri ekleyin.

  3. minik pizzalar için hamuru yumurta büyüklüğünde bezelere bölün ve elinizle açıp tepsiye yerleştirin.Bu hamur temel pizza hamuru büyük pizzalarda yapabilirsiniz mesela;eğer pizzayı kalın hamurlu seviyorsanız hamuru 30-35 cm çapında elinizle yağlanmış tepside açın,yok ben ince hamur severim diyenlerdenseniz hamuru ikiye bölün ve ikisini ayrı olarak 20-25 cm kadar açın.
  4. sosu pizzacıklara sürün ve biraz rende kaşar serpin,bu çok önemli ilk kata kaşar serptiğinizde lezzeti dahada artıyor:)malzemeleri üzerine yerleştirin ve tekrar kaşar serpin ve 200 der. ısıtılmış fırında 15-20 dk. pişirin.çıkınca 5 dakika dinlendirip servis yapın:)


Püf noktası muzlar puding ılınınca ekleniyor,sıcağa yakınken eklerseniz tadı,kıvamı ve rengi tuhaflaşıyor.Nişasta ölçüsü asıl tarifte 3 kaşık ama ben pudingin kıvamını damak tadımıza göre yaptım.Sizde sevdiğiniz koyuluğa göre azaltıp çoğaltabilirsiniz ama 3 kaşıktan az olmamalı:) çok cıvık oluyor,en son yapışımda nişastayı tepeleme kaşık olarak kullandım,muzlarıda boyutlarına göre çoğalttım çünkü muz püresi pudingi sıvılaştırıyor.Birde vanilya vardı ama muz varken vanilyaya lüzüm varmı sizce? basit,leziz,ve aroması enfes...
Evdeki çikolata karşıtları kandırıldı şimdi sıra çikolatalı muzlu fındıklı ......... pudingde!!



MUZLU PUDİNG;
malzemeler;
  • 1lt.süt
  • 5 tepeleme yemek kaşığı nişasta
  • 1 s.b şeker
  • 3-4 adet muz
yapılışı;
  1. sütü tencereye koyun ve kaynama noktasına gelene kadar bekleyin.bu arada az su ile nişastayı açın.
  2. kaynamaya başlayınca şekeri ekleyip karıştırın.
  3. şeker eriyince nişastayı yavaş ve karıştırarak ekleyin.
  4. pudding kıvamına gelince ocaktan alın.
  5. puding soğumaya başlayınca muzları robottan veya blendırdan geçirin ve soğumaya başlamış pudinge ekleyip karıştırın.
  6. servis kaplarına alıp süsleyin ve dolabda 2 saat bekletin.

38 yorum:

  1. canım nefis olmuş.ellerine emeğine sağlık.harika görünüyor.
    hazırlardan çok daha güzel ve sağlıklı:)

    YanıtlaSil
  2. Puf noktalar icin sagol. Firin tepsisini ters cevirip deneyecegim. 40 yil dusunsem aklima gelmez:) Paylastigin icin tesekkurler!!

    YanıtlaSil
  3. Canımmm ellerine sağlık iki harika lezzet tadımlık aldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. her ikiside muteşem. ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım ikisi de ev yapımı nefis lezzetler, ellerine sağlık, fırın tepsisini ters çevirmek süper bir fikir, teşekkürler paylaşımın için...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. hem tatli hem tuzlu offf offf ben bu dieti askiyami alsam acaba :)
    ellerien saglik canim

    YanıtlaSil
  7. Pizza da pudingte nefis olmus hepsi dogal ev ve el yapimi.Eline saglik Salihacigim,muzlu pudingi deneyecegim kisa zamanda.

    Selam ve sevgiler...

    Serap.

    YanıtlaSil
  8. bu pizzalar müthiş olmuş.bayıldım resmen.ellerine sağlık canım.muzlu pudingte tam kızıma göre...

    YanıtlaSil
  9. gece gece canım istedi şu pizzalardan..olsaydı birer lokmada yerdim hepsini:))ellerinize sağlık şahane görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  10. ikiside müthiş, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

    YanıtlaSil
  11. İkiside oğlumun çok sevdiği şeyler.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ben tuzlucu oldugum icin pizzalara yorum yapacagim :) Harika duruyorlar, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  13. canım verdiğin püf nokta için çok teşk.
    yarın sabah kahvaltıya gelecek arkadaşlarım için yapacağım..
    ama tepsinin tersine..:))
    ellerine sağlık..
    sütlü tatlıda tam oğlum için olmuş.
    öpüyorum sevgyle kal arkadaşım...

    YanıtlaSil
  14. Önümüzdeki çarşamba akraba günümüz var.
    '' Ne yapsam? ''derdim yok artık. Bu tarifler çok ideal. Ellerine sağlık ve teşekkürler. Sevgiler Antalya'dan.

    YanıtlaSil
  15. İki tarifte harika olmuş.ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Ellerine kollarina saglik Saliha.
    Pizza üzerine nefis muzlu puding daha ne olsun?
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  17. Canım muhteşem olmuşlar.Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. pizza ve puding harikalar.ellerine sağlık :)))

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,

    Gerçekten çok güzel ve büyük emek sarfettiğiniz bir yemek blogunuz var. Neden blog ödülleri 2009′a katılmıyorsunuz?

    http://2009.blogodulleri.com/

    Selamlar

    İpek

    YanıtlaSil
  20. Görüntüleri de sunumuda harika olmuş Salihacığım. Ellerine sağlık.
    İyi hafta sonları dilerim...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. canimcim ne hos pizzzlar eline saglik.
    ben ekmek yazdim ama etkinlik diye belirtmedim onu aliver gec kalmadiysam....
    gorusuruz canim operim cok...

    YanıtlaSil
  22. Oh, wow! The little pizzas are so adorable and I love the pudding as well. Thanks so much!

    YanıtlaSil
  23. Salihacim aslinda pizzaya asil lezzet katan hamuru.Ben Pizza Hut in pizzarlini cok seviyorum.Hamurunu harika yapiyorlar.Bu senin verdigin hamur tarifini mutlaka denicem.Pizzalar harika görünüyor,ellerine saglik canim. Ekmek etkinligine bende tarif yetistirmeye caliscam insal. Hazirda tarifim var ama cocuklardan bir firsat bulmam lazim.Sana kolayliklar diliyorum ve sevgiyle kal canim:)

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar canım acaba ekmek etkinliği için yaptığımız tarifler yayınlancakmı ?
    Şimdiden teeşkkür ederim canım...
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  25. gozumuz yollarda kaldi saliha'cigim
    Ne zaman kavusuyoruz mis kokulu ekmeklere:)

    YanıtlaSil
  26. canım pizzan nefis...

    puding ise harika...ellerine sağlık...

    etkinliğe yetişemedim galiba....

    sana kolay gelsin canım....

    YanıtlaSil
  27. http.//belguzaranne.blogspot.comSalı, Nisan 07, 2009 10:10:00 ÖÖ

    gunaydın lezız tarıfler için teşekkürler canım kolay gelsın

    YanıtlaSil
  28. ellerine sağlık canım ikiside nefis görünüyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  29. Tarifini yaptım Saliha'cım, çok lezzetli oldu. Muzlar kıvamını çok koyultur diye 4 kaşık nişasta koydum ama tepeleme değil, silmeye yakın hatta. Tabi biraz sulu oldu, olsun nasıl olsa denemeydi. Bundan sonra içime sinerek uygulayabilirim.

    YanıtlaSil
  30. meduracım ellerine saglık canım...mesajını yeni gördüm:)aslında 4-5 kaşık tepeleme olucak ama belirtmemişim...fakat muz püresi kesinlikle cıvıltıyor:)afiyet olsun canım:)

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Saliha hanım ben 16 yaşındayım ve yemek yapmayı çok seviyorum;kek,börek ve hamur işlerinide yapmayı seviyorum. Blogunuz gerçekten harika,çok güzel tarifler war.Pizzayı ben ve kardeşlerim çok seweriz.Karışık mini pizzalar çok güzel denemek istiyorum ama bi sorum olacak,tepsiyi ters çevirin derken tepsinin dış tarafını mı yani arkasını mı kastettiniz ve bir de pizzanın daha lezzetli olabilmesi için söyleyeceğiniz püf noktalar var mı?Cevap verirseniz sevinirim :) Ayşegül

    YanıtlaSil
  32. aysegul merhaba..guzel sölerın için teşekkürler canım..evet tepsının arkasını kastedıyorum canım..lezzet için ilave söyllıyebıleceklerım;hamur kıvamı neredeyse ele yapısan bır kıvamda olmalı ve yukarda belırttıgım gıbı yaparsan emınım cok lezzetlı bır pızza elde edersın bırde uzerı hafıf kızarınca al fırından cok pişirme..sımdıden afıyetler olsun yıne aklına takılan bişi olursa seve seve yanıtlarım..

    YanıtlaSil
  33. Teşekkür ederim Saliha hanım cevabınız için inşallah en kısa zamanda deniycem pizza tarifinizi.Bu arada sosisli poğaçacıklar tarifinizi yaptım güzel oldu,tariflerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  34. Saliha hanım bir sorum olacak acele cevap verirseniz sevinirim bugün ben karışık mini pizzaları deniycem ama bi yere takıldım bir paket kuru maya demişsiniz bizde büyük bi paket kuru maya var ama o fazla gelir diye düşünüyorum bu yüzden sizin kastettiğiniz bir paket kuru maya yerıne bir yemek kaşığı koysam yeter mi?
    Ayşegül :))

    YanıtlaSil
  35. Minik pizza tarifinizi dün yaptım ve lezzetli oldu özelliklede hamurunun tadını beğendim çünkü çok tatlıydı,lezzetliydi :) hamura toz şeker koymak biraz tuhaf geldi ama piştikten sonra tadına baktığımda bayıldım,maya konusundada babaannemden yardım aldım eee ne de olsa yılların ekmekçisi köydeyken tandır ekmekleri pişirirdi :))
    Ayşegül

    YanıtlaSil
  36. Aysegul ellerıne saglık canım cok sevındım begenmene:)) seker mayayı harekete gecmesını hızlandırmak ıcın konuluyor canım:))gemelde mayalı tarıflerde olur..ahh ahh canım cektı tandır eklerının tadı bır baska canım..sevgıler..

    YanıtlaSil
  37. sevgılı Aysegul hafta sonu evde olmadıgımdan mesajını bugun gordum :(( bu tur hamur işlerinde ben dr.oetkerın 10 gr lık paket mayasını kullanıyorum ama 1 yemek kasıgı da yalnız sılme olucak olabılır dıye dusunuyorum cevap gec oldu :(( umarım yapıp begenmıssındır..sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)