Pazartesi, Eylül 20, 2010

Domates Çorbası - 2

domates çorbası


Yediğim en güzel domates çorbası diyebilirim.Hatırlarsanız , tadı tıpkı hazır domates çorbalarına benzediğinden bu ismi verdiğim bir  hazır domates çorbası tarifi yayınlamıştım :) amaaa bu 2.çorba öyle lezzetli öyle harika ki;unutun, boşverin hazır domates çorbasını, bu yeni tarif diğerini döver :) tabiri caizse yanında uyduruk kalıyor :)
Keşfedeli epey oldu paylaşması geçe kaldı, tezgahlarda hala tazecik domatesler varken denemenizi tavsiye ederim.Tarif yine Aşçılık kitabının yazarı Cemal türkan'a ait.Tarifi kime verdiysem memnun kaldı,çok beğenildi.Eğer nefis,tadı ,kıvamı tam ayarında bir domates çorbası yemek isterseniz bu çorbayı yapmanızı tavsiye ederim.Domates çorbası klasiklerinden olan kruton (kızarmış) ekmek ve kaşar p. rendesiyle servis yapmak isterseniz gerçekten birbirlerine yakışıyorlar.Özellikle kışın, domates çorbasını fincanda içmeyi çooook severim ama kaşar rendesi,kruton ekmek koymam,resim için biraz serptim :)

Bizde okullu olduk...öğretmenimiz kim olucak? hangi öğretmen daha iyi? mehmet hikmet gitmem istemem tavırlarında acaba başlayınca tavırlar değişecek mi? soruları kafamızı kurcalarken:) vakit geldi ve 1 haftalık uyum haftasından sonra bugün anaokulumuz başladı :) öğlenciyiz,istediğimiz öğretmene denk geldik ve çok heyecanlıyız,sınıfta durma konusun da hiç zorluk çıkarmadı... oğlumu okulda bırakıp eve döndüm dönmesine de aklım da oğlumla beraber kaldı :) yemeğini yer mi?wc konusunda evdeki titizliği gösterebilir mi?çocuklarla anlaşabilecek mi? Eminim çocuğu ana ve ilkokula başlayan bütün anne-babalarda aynı kaygılar vardır.

Bütün çocuklarımıza zihin açıklığı,iyi bir okul dönemi, anne- babalara da kolaylıklar diliyorum :)




Domates Çorbası-2
malzemeler;
  • 3-4 Adet Domates (Yarım Kilo)
  • 1 Yemek Kaşığı Zeytinyağı
  • 1 Adet Soğan
  • 2 Yemek Kaşığı Domates salçası
  • Yarım Yemek Kaşığı Şeker
  • 5 Su Bardağı  Su veya Etsuyu
  • 1,5 Yemek Kaşığı Tereyağı
  • 2,5 Yemek Kaşığı Un
yapılışı;
  1. domatesler yıkanıp istenmeyen yerleri atılır,gelişi güzel doğranır.
  2. soğan doğranıp tencereye alın zeytinyağı ekleyin ve kavurun.
  3. domatesleri,salçayı,şekeri ekleyin 3dk. daha kavurup üzerine su ekleyip kapağı kapalı 20 dk. kısık ateşte pişirin.
  4. bir tavada tereyağıyla un kavurup ve kaynayan tencereye çırpma teliyle hızlıca karıştırarak dökün.
  5. çorbanın topak olmaması ve dibinin tutmaması için devamlı koyulaşana kadar yaklaşık 15 dk. pişirin.
  6. blendır yardımıyla çorbayı iyice ezin ve tuzunu ekleyin.
  7. çorbamız hazır:) dilerseniz en son altını kapatınca 1 kutu krema ilave edebilirsiniz.

18 yorum:

  1. Paşaya başarılar diliyorum:)
    bir tarifini överken diğerini küçümseyen tatlı blog sayibesi çorba nefis olmuş:)))
    ellerine sağlık,seni kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. ahh tatlı annecik!!!
    hamile hamile neler de düşünürmüş kıyamam sana ben:))
    canım benim maşallahın var enerjine hayranım..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve şifa dolu bir çorba olmuş.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. O kadar iştahla anlatmışsınızki mutlaka deniyeceğim:)
    Oğlunuzunda okul hayatı hep başarılar içinde olsun inşallah.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  5. Aldım bu tarifi Salihacığım mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık .Mehmet Hikmette yaşadıklarını bende Mügede yaşamıştım anne yüreği işte ama onlar çok güçlü inan Salihacığım her şeyi kolayca hallediyorlar Allah hepsine zihin açıklığı versin.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Şimdi okullu olduk, sınıfları doldurduk... Ayy ne heyecanlıdır şimdi Mehmet Hikmet ve tabi sen de... Hayırlı olsun canım...

    Çorba nefis, ben de hep böyle yaparım bu aralar canımda çok istiyor inşallah fırsat bulup yapar ve görüntülerim... Ellerine sağlık, kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. ben hiç domates koymadan salça ile yaparım ama birde domates koyarak denemem lazım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. salihacım izninle tatlım bende not aldım bu tarifi mutlaka deneyeceğim bende kışın fincanda çorba içmeye bayılanlardanım .
    tatlım ellerine sağlık afiyet bal olsun sana ,minik yavruna ve mehmet hikmet'te şifa olsun ..
    canım senin oğlun ile benim kız yaşıtmış ne güzel bir duygu degilmi merak etme alışacak ve vatana millete hayırlı bir evlat olacak inş. tatlım
    kocaman öperim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Corba enfes gorunuyor. Cok severim domatesi, ozellikle bal oglan.

    Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  10. Bayılırım domates çorbasına ama güzel bir domates çorbası tarifi bulamamıştım şimdiye kadar.En kısa zamanda deneyeceğim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Salihacım oğluşa başarılar diliyorum. Benim de oğlum bu sene anaokulna başladı. Bizde de bir problem yok. İsteyerek gidip geliyor. Hımmm çorba nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Bne de çok severim kızarmış ekmek ve kaşar rendesi ile.

    YanıtlaSil
  12. merhaba canım
    bende eminim bu kadar lezzetli olduğuna çünkü görünüşü muhteşem olmuş...
    ellerine sağlık
    kucak dolusu sevgiler....
    (tarifi aldım muhakkak deneyeceğim):))

    YanıtlaSil
  13. Salihacım öncelikle delikanlıya okulunda başarılar diliyorum..
    Domates çorbasını çok severim ben. Bir de bu tarifle denemek lazım:). Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle:).
    aslı

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Salihacığım bu tarifini deneyeceğim dedim ve denedim bu akşam.Gerçekten hiç abartısız süper ellerine sağlık önümüzdeki günlerde yayınlayacağım sevgiler bizden...

    YanıtlaSil
  16. Saliha Hanım, internette 'çok lezzetli domates çorbası' diye aratınca sizin tarifinizle karşılaştım. Aklıma en çok yatan tarif de sizinkisi oldu. Evde o kadar çok domates vardı ki hemen yapmaya koyuldum:
    1. Ben salkım domates kullandığım için tam 8 domates koydum.
    2. Domatesleri 4'e böldüm.
    3. Kabuklarını da beraber pişirdim.
    4. En komik yanı, evde tereyağım bittiği için unu sütün kaymağıyla kavurdum, biraz da zeytinyağı ekledim. Yani un çok fazla kavrulamadı.
    5. Çorbayı el blendırıyla çektim.
    6. En sonunda süzgeçle süzdüm, kabuklar ve çekirdekler ayıklanmış oldu.
    7. Sonuç: Harika bir lezzet! :) Kuzenim tam 4 kase içti. :)
    Tekrardan çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)