Pazartesi, Temmuz 06, 2009

MİNESTRONE /MİNESTRON




Minestron,İtalyanların makarna ve pizzası kadar temel nitelikte bir giriş yemeği.Et ve sebze çorbası ama genelde mevsim sebzelerinden yapılıyor ve et yerine et veya tavuk suyu ilave ediliyor.İçine her türlü sebze ekleniyor;Havuç,kereviz,pırasa,domates,şalgam,semizotu,kabak,taze fasulye,kuru baklagiller:) ve en çorbaya adını veren :makarna!.Dikkat edilecek husus pişme süresi uzun olan pırasa,havuç,taze fasulye gibi sebzeleri biraz pişirdikten sonra diğer sebzeleri eklenmeli.



Mesela ben mevsimi olmadığı için pırasa,havuç koymadım.Bezelye içi,taze fasulye,domates,kabak ve patates'le yaptım ve pırasanın yerine soğan ilave ettim.Bol yeşilli sağlık çorbası oldu:)
Bizim damak tadımıza çok uygun olan bu çorbayı mutlaka denemelisiniz.Diyet ve rejimde yapanların da tercih edebileceği türden.Tarif, Cemal Türkan hocaya ait...



Bu kitaptan bahsetmezsem içim rahat etmez.Kitapçıları gezerken tevafuken gördüğüm bu kitabı alırken,açıkcası bu kadar işime yarayacağını düşünmemiştim.Özene bezene aldığım bazı yemek kitapları gibi (malesef) raftaki yerini alacak sandım ama yanılmışım.İki haftada 4 tarifini uyguladım ve inanın çoooook memnun kaldım.İçeriği oldukça profesyonel hazırlanmış,gramla verilen ölçülerin yanında kaşık bardak ölçüsü ve yemek hakkında ufak notlar ve her yemeğin kendine has porsiyon olarak kalori cetvelleri var.Gerçekten çok emek verilmiş.Çeşitli yemek programlarında gördüğüm Cemal Türkan hoca özellikle Fransız mutfağına hakim...eğer görürseniz inceleyin derim yeni yemek yapmaya başlayanlara da çok faydalı olacağından eminim.


MİNESTRONE;
Malzemeler;
  • 1'er adet mevsim sebzeleri ;Patates,domates,kabak,taze fasulye,bezelye içi vs..
  • 2 y.k tereyağı ~ ben 2 y.k zeytinyağı kullandım
  • 1 s.b boncuk makarna
  • 2 lt.et veya tavuk suyu
  • tuz,taze çekilmiş karabiber
Yapılışı;
  1. Önce sebzeler hazırlanır,bütün sebzeler küp şeklinde doğranır.
  2. tencereye yağ konur,soğan ve taze fasulye eklenir ve kavrulur.Et suyu eklenir ve 5 dk. kaynatılır.
  3. patates,domates,kabak ve boncuk makarna eklenir ve kapağı açık şekilde kısık ateşte 20 dk. kaynatılır.
  4. istenirse üzerine kaşar rendelenir.

7 yorum:

  1. Canım güğnaydın bu ne hoş bir çorba yeme seyret:))
    Ellerine sağlık gerçekten çok besleyici...
    Bende çok meraklıyım yemek kitablarına mutlaka arayıp bulacağım öneri için tşkrlr canım:)

    YanıtlaSil
  2. Elleriniza sağlık. Harika olmuş. Bayılırım sebzeli lezzetlere. Dediğin gibi yeşil sağlıklıbir çorba olmuş.
    Canım çektiiiiiiii

    Sevgiler

    http://www.lezzetibol.com

    YanıtlaSil
  3. ilk kez duydum,ellerine sağlık canım.çok besleyici bir çorba.kitabını güle güle kullna.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ben tam bir mutfak kitapları delisiyim, ciddi bir arşivim var, ama nasıl olduysa bu kitabı hiç görmemişim, hemen kitapçılardan veya internetten bakacağım, paylaşımın için teşekkürler :)
    Çorba da nefis mi nefis olmuş, sağlık fışkırıyor, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. yok anacım evim evim güzel evim diyorum ben)):yemek pişirmeyi kesmeyi biçmeyi dikmeyi,oğlanla kızın kavga dövüşlerini duymayı bile özledim)):evde herkes birbirine benim yüzümden şiiişşt ses yapma!!diyor.sessiz eve döndük)):neyse az kaldı gaari ama ben de benden gittim yani)).
    yine toptan gezdim sayfanı hepsi birbirinden güzel tarifler .eline koluna sağlık canım.öpüyorum seni ve yaaaşuklu oğlunu.

    YanıtlaSil
  6. Salihacım;gerçekten cemal hocanın yemek tarifleri veölçüleri birebir orjinal zaten kendisi de ölçüsüz yemek yapanlara karş,ı ölçü kullanmazsak ortaya bir tarif çıkmaz diyen aşçılardan:)bu kitabından bende almak isterim...

    Çorban da nefis olmuş, senin oğlan bayıla bayıla yemiştir, afiyet şifa olsun paşaya:)
    ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Bende pek severim makarnalı çorbayı bizim memlekette çok yaparlar içine misket köftede koyurlar yemede yanında yat olur :)
    eline sağlık canım kitabıda doğrusu merak ettim pek keyifli anlatmışsın :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)