Cuma, Eylül 17, 2010

Muzlu Makaralar

muzlumakara4



Mehmet Hikmet'le yaptığımız mutfak faaliyetlerimizden biri :)) nasıl çok şekerler değil mi? bu sefer fotoğraflamak aklıma geldi ve yapar yapmaz resmini çektim.Benimle oynar mısın anne ? kitabını aldığımızdan bu yana, ev-bahçe- mutfak faaliyetleri yapıyoruz.Eğer çocuğum tv karşısında saatlerce oturuyor diye hayıflanıyorsanız bu tip el işi faaliyetleri çok yararlı oluyor.Hem çocuk oyalanıyor hem de tv karşısında büyülenmiş gibi çizgi film izlemiyor.Ben çok faydasını görüyorum size de tavsiye ederim.
O kadar güzel şeyler var ki kitapta,yaptığımız herşeyi fotoğraflamak isterdim ama oğlumla oyuna dalınca herşeyi unutuyorum ,e elimizde de makinayla gezmiyoruz :) Aslında kitapta farklı bir kurabiye tarifi vardı ama tarif defterime yıllar evvel  not aldığım bu kolay tarifi yapmak istedim.
Makaraların hazırlanışını muhakkak çocuğunuza yaptırın,bisküviyi ufalamak,meyva ve sütle harmanlayıp elleriyle yoğurmak çok hoşlarına gidiyor.Mehmet hamuru yoğururken,''anne,arkadaşımla böyle bir hamur yapmıştık çok güzeldi deyince, nasıl bir hamurdu? diye sordum,çamura su ekledik biraz da yaprak, solucan da koyacaktık ama bulamadık,aynı bunun gibi çok güzel bir hamur olmuştu dedi :) Her makaraya muzları yerleştirip, kürdanı batırıp tabağa koyarken  ikimizin birden; makaramız hazır diye bağırmamızı istedi,çoook keyif aldı çookkk :))
Hazırladığınız makaraları yarım saat buzdolabında dinlendirirseniz daha lezzetli oluyorlar...hafta sonu çocuklar için güzel ve eğlendirici,oyalayıcı bir faaliyet :))

Muzlu Makaralar;
malzemeler;
  • 1 paket petibör bisküvi kakolu veya sade
  • 1 elma
  • 2 muz
  • 2 y.k pudra şekeri
  • yarım çay bardağı süt
  • ceviz,fındık,h.cevizi
  • kürdan
yapılışı;
  1. elmayı rendeleyip muzun 1 tanesini çatalla ezin ve şekeri ekleyip karıştırın.çocuğunuzun sevdiği şeyleri ekleyebilirsiniz mesela kırık fındık,ceviz,kuru üzüm,şekerleme vs.
  2. bisküviyi ufalayıp meyvalarla karıştırın.sütten azar azar katın ki kıvamı cıvımasın,yuvarlayıp makara şekli verin.
  3. kalan muzu kalın yuvarlak doğrayıp limonlayın kararmasını engellemek için.bisküvi makaranın iki ucuna muz koyup kürdana geçirin.

22 yorum:

  1. Salihacığım yakında Mehmet Hikmetede bir blog açılacak galiba:))) ellerinize sağlık çocukların bu saf hallerine bayılıyorum çok öpüyorum ikinizi...

    YanıtlaSil
  2. Yerim ben paşayı:) solucanda koyacakmış baksen bilmiş efe:) ellerine sağlık Mehmetimin ve tabii seninde bacım:))

    YanıtlaSil
  3. harika olmuşlar ellerine sağlık
    çocuklarla bu tip oyunlar oynamakta çok eğlenceli gerçekten sizi kutlarım

    YanıtlaSil
  4. ayy çookk güzell:)) bu notları aldım bir kenara salihacığımm allah nasip ederde çoluk çocuğa karışırsam uygulayacağımm:)) gerçi şimdi de kurbanlarım var mini boy kuzenlerim ama kendi bebişimle bambaşka olur herhalde:))
    ayy çokkk özendimm şimdi beni bırak dolanayım bu makaralara:))

    YanıtlaSil
  5. birdeeee çamurlu hamura solucan bulamamış olmalarına üzüldümm:))

    YanıtlaSil
  6. ne güzel, benim afacan hemen kaytarıyor böyle işler olunca ama mutfağı seviyor. biz genelde kurabiye yapıyoruz hatta arşivde var bir tarif bekleyen.kesinlikle tv karşısında olmalarından bin kat iyidir, ne olursa olsun birşeyler öğreniyorlar. ellerinize sağlık ana oğul

    YanıtlaSil
  7. çok tatlı olmuşlar:))mehmet hikmetin ve anneciğinin ellerine sağlık:))
    kucak dolusu sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık harika görünüyorlar. sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. ne guzeller bunlar oglus bayilacak hem eglenceli hem lezzetli:)

    YanıtlaSil
  10. Canım,gerçekten çok güzel bir fikir,çocukları olanlara mutlaka tavsiye edeceğim,Çokta lezzetlidir ben bile yapıp yiyebilirim.Teşekkürler ve sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  11. mmm...nefis görünüyor ellerinize sağlık.Muzlu tatlılar herzaman hafif ve güzel olur.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. süper süper bayılıyorum böyle uygulamalara ellerin dert görmesin selam...

    YanıtlaSil
  13. oğluma mutlaka yapcağım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. :)) ay yerim ben o mehmetin ellerini
    yavrum benim maşallah çokda güzel yapmış
    senide tebrik ederim çok ilgili süper bir annesin
    canım senide çok özledim doguma az kaldı biliyorum ama istanbula gelirsen haberim olsun
    kocaman öperim
    seni
    mehmete ve sana afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. ne tatlı şeyle bunlar böyle. ellerinize sağlık tarifi kaydettim hemen.

    YanıtlaSil
  16. Salihacım anne oğul ne güzel şeyler yapmışsınız. Ellerinize sağlık. Oğluşun eli değdiği için daha bir lezzetli olmuştur.

    YanıtlaSil
  17. O minik elleri yerim ben ,ne iyi yapmışsınız.. kendi yaptıklarını yeme konusunda daha cesur oluyorlar...

    Öpüyorum..

    YanıtlaSil
  18. çok sevimli olmuşlar helede küçük beyin eli değdiği için tadından yenmez artık :9
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Nekadar sirin gözüküyorlar bunlar. Ellerinize saglik....

    YanıtlaSil
  20. çocuklar bi yana ben bile oturup yerim bundan kaç tane :)) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  21. Canım çok güzel olmuş...
    Bence çok keyifli bir faliyet
    Ellerinize sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  22. çok güzel olmuşlar bizde hemen denemeliyiz ellerinize sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)