Cuma, Aralık 25, 2009

Milföyden Açma Börek....Artık Hamur Açamıyorum Diye Üzülmeye Son! :)



Forumda hhatice abladan öğrendiğim milföyü açarak yaptığım börek, çok işime yarayan,çokça iltifat ve çokça istek alan bir tarif:).Mehmet hikmet doğduğundan bu yana vakitten kazancı kar saydığım için bu böreği yıllardır yaparım ki öğreneli epey olmuş:)seneler ne çabuk geçiyor,çok teşekkürler hhatice ablacığım.
Milföye has olan yağlı ağır yapısı, unla açtığımızdan hiç kalmıyor ve elde açılmış börek gibi tel tel çıtır çıtır börekler elde ediyorsunuz,ne güzel değil mi? Hamur açan hanımlar bile hamurun milföy hamuru olduğunu anlamıyor.
Birkaç kez sen mi açtın? sorularına;evet ben açtım sabah epey erken kalktım açmak için :) cevabı verdiğimi bilirim:)
Hem çalışan hemde vakitten kazanmak isteyen eee birde hamur açamayan arkadaşlara pratik ve lezzetli bir çözüm:)Yazının başlığı da forumda hhatice abladan yadigar:)






Milföy hamurunu eğer buzluktan yeni çıkmışsa oda ısında yumuşamasını bekliyoruz ve unladığımız tezgaha alıyoruz;üzerine de un serpiyoruz ve merdaneyle açabildiğimiz kadar açıyoruz,tahmin ettiğinizden daha çok uzuyor:) hazırladığımız herhangi bir börek içini mesela bu , bu veya bu olabilir,yada en basitinden peynir-maydonoz,haşlanmış patates....

Açtığımız hamurun kenarına koyup rulo yapıyoruz bu şekilde kol böreği yapabilirsiniz veya etrafında dolayıp gül böreği gibi yapabilirsiniz.Eğer kol böreği yapacaksanız,böreği etrafında olarken veya fırın tepsisine yan yana sıralarken çok sık yapmamaya gayret edin ki milföyün -herne kadar hacminden çok açmış olsakta- kendine has kabaran yapısından dolayı böreğimiz tıkış tıkış olmasın.Rahat kabarıp pişsin..
Ben genelde 2 adet kare milföyden yapıyorum bizim gibi bir çekirdek aileye yetiyorda artıyor :) Resimde gözüken büyük borcamdaki böreği 2'li kareden hesapla, 8 adet kare milföyden yaptım:)yani 2 tane kare milföy bir dolamasına denk geliyor.

Kalabalıksanız ona göre ayarlayabilirsiniz.Hafta sonu kahvaltılarına özellikle benim gibi geç kalkıyorsanız:) ve akşam ani gelen misafirlere deneyebilirsiniz,hadi bu hafta sonu börek açalım:)))))Denemek isteyen arkadaşlara şimdiden afiyet olsun diyorum:)

38 yorum:

  1. Mutlaka deneyeceğim. Nefis bir börek olduğu kesin.

    YanıtlaSil
  2. börek çok güzel görünüyor eminim tadıda öyledir.selamlar iyi hafta sonlarınız olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. süperya tam benlik en kısa zamanda deniyeceğim,ben doğrumu anladım 2 tane kare milföyden yapıyorum dediniz çok yeterli oluyormu o kadar büyük açılabiliyormu milföy

    YanıtlaSil
  4. Salihacığım harika bir fikir yaşasın ilk fırsatta
    deniycem kocaman öptüm seni...

    YanıtlaSil
  5. begonvilli ev ınan cok lezzetlı oluyor:)
    gelibolu17 tesekkurler sizede ıyı haftasonları,
    hanifecim şöyle söyiyeyim 2 atne kare milföy 30 cmden büyük açılabiliyor:)eğer 3-4 kişseniz yeterli ama daha kalabalıksa yaptıkça anlarsın yetip yetmeyeceğini:)umarım dener ve memnun kalırsın,sevgılerımle..,
    deryacım:)tesekkurler,inş memnun kalırsın banada habeer edersın:)bende kocaman öptüm:)
    herkese güzel hafta sonları

    YanıtlaSil
  6. harika bir börek olmuş.ellerine sağlık canım.ilk fırsatta deniycem.
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ay mutlaka deneyeceğim ,pratik olmasının yanında çok da lezzetli gözüküyor
    ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor gerçekten, usta börekçinin elinden çıkmış :)

    YanıtlaSil
  9. Harika yaa!! Yufkamız yok ama milföyümüz var çokça. Hafta içi yapıp da şaşırtayım bizimkileri. Çok sağol canım benden dua aldın bak şimdi :)
    Sevgiler,
    Esra

    YanıtlaSil
  10. AŞURE GÜNÜNÜZ MÜBAREK OLSUN.SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  11. yeni evliylen tarif defterine çok takılırdım hhatice abladan bende öğrenmiştim bu böreği..amma yaparım ben genelde tek tek gül şeklinde yapıp dondurucuya koyardım :)1 pkt milföyü açardım hey gidi günler:)

    YanıtlaSil
  12. salihacığım börek ye beni diyor resmen.ne kadarda harika olmuş.ellerine sağlık canım bende hamur açmayı bilmiyorum.iyiki paylaştın bu güzel tarifi ilk fırsatta deneyeceğim.
    çok teşekkür ederim canım forumdan beri tanışıyoruz :)
    artık neredeyse tanımaya başlıyor insan zaman geçtikçe.
    bende çok seviyorum bu duyguyu...
    insallh daha da çok tanıma fırsatımız olur birbirimizi...
    sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  13. salihacım ellerine sağlık. Buzluğumda miflöy olmassa olmazlarımdan..... çok güzel bir tarif .... kocaman öpücük..... hatice ablan....

    YanıtlaSil
  14. Milföyle aram olmasa da, görüntü harika!

    Bereketli bir asure günü dilerim.

    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  15. çok güzel görünüyor ellerine sağlık. aklıma takılan yufkada oldugu gibi yumurta süt yag karışımını kulanıyormuyuz yoksa milföy yağlı oldugu için gerekmiyormu? sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Canım bu böreği bende bilirim. ÇOk kolay,pratik ve çok lezzetli olur. Senin böreğinde müthiş olmuş canım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. ceyt,
    seda,
    umarım dener ve memnun kalırsınız:)öyle lezzetliki:)çok teşekkür ederim:)
    meduracım teşekkürler ustalık kım ben kım:d
    şefim yapınca ffikirlerini yazarsan sevınırım:)ne guzel dua almak paylaşımda bulunmak:D
    yeşim abla cumlemızın ınş...
    aylıncım daha guzel gunler bizim olucak inş.:)
    ezgicim aynı duygular içndeyim):tesekkurler,
    hatıce ablacım deneyınce yazarsın afıyet olsun sımdıden...,
    lavantın hepımızın ıns..tesekkurler..,
    ufukcum nekadar unlayarak açtıgımızdan dolayı yağlılığı azalsada yınede yapısı yaglı oldugundan yufkalı börekelre kullandıgımız sütlü harcları kullanmıyoruz..sadece iç kayup rulo yapıyoruz ve uzerıne sadece yumurta sarısı..teşekkürler...
    tijencım dimi çok lezız ve pratık:)tesekkurler..

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık. Görüntüsü bile can yakıyor :)

    YanıtlaSil
  19. Mutlaka denemeliyim ellerine sağlık canım nefis gözüküyor..

    Mutlu pazarlar..:)

    YanıtlaSil
  20. süper br fikir..
    görüntüsü bile yetmiş :))
    mmhh.. afiyetle canım.

    YanıtlaSil
  21. Canım harika olmuş.Ellerine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık anlayamadığım büyük borcam için 8 adet yazıyo yani hemen hemen 1 paket oluyo dimi cevap yazarsanız sevinirim hemen yarın deneyecem
    esra

    YanıtlaSil
  23. sevgicim sagol..
    aslıcım sagol sanada guzel bır hafta dılıyorum...
    nunum dımı sagol cnım:)
    paşakızı tesekkurler...
    sevgili esracım,evet bir 5li bir 10lu paketlerı var 1olu paketin 8 tanesi:)ben 2 tane kare mılfoyu yanyana koyup açıyorum sonra dıger 2lı mılfoyu:)sımdıden elııze saglık sonucu paylasırsanız cok sevırım sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  24. MERHABA GERÇEKTEN KOLAY BİR BÖREK ÇOCUK OLUNCA HERŞEYİN PRATİK OLANINI ARIYORUZ EN KISA ZAMANDA DENİYECEM ELLERİNİZE SAGLIK

    YanıtlaSil
  25. Muthis bir fikir! Iste bloglarin en sevdigim yani;orijinal fikirler:)

    YanıtlaSil
  26. ayy bu benim gibi hamur açmayan birinin işine çok yarayacak.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  27. Salihacım şahane bir börek olmuş,tel tel görünüyor.. ellerine sağlık...anneme hemen anlatıcam :)
    sevgiler yolluyorum...belki bir daha uğrayamam diye;
    şimdiden sağlıklı,huzurlu,mutlu bir yeni yıl diliyorum...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. cancanım şahanesin ya seni seviyorum böreklerinden dolayı olabilir :):):)

    YanıtlaSil
  29. ellerinize sağlık:)) çok güzel görünüyor.çokta pratik. ilk fırsatta denicem.
    blogumu ziyaret ederseniz çok mutlu olurum.
    Sevgiler
    bakeacakeas@blogspot.com

    YanıtlaSil
  30. sevgili bake a cake cok tesekkurler..umarım deneyınce begenırsın:)hemen gelıyorum:)
    evgılerımle.....

    YanıtlaSil
  31. Gerçektenmi milföy harika görünüyor.Demek ağır olmuyor milföy gibi bu da güzel.Denicem teşekkürler.Birde acaba sorsam milföy biliyorsunuz yapınca taze çıtır çıtır oluyor kalınca güzel olmuyor bunudamı çabuk tüketmek gerekir.Ayrıca tarifleriniz harika.Sağ tuş kilidi olmayışıda güzel.;)Bari istediğimiz tarifi bilgisayarııza elimizin altında kopy yapabiliyoruz.Yoksa nehangi blogtaydı işi zor olur.Ben öyle yapıyorum valla.Kendime bil.da klasörler açtım oraya pasta börek ayrı ayrı kaydediyorum.Ama malesef diyetteyim.Gerçi çooook kaçamaklarım olduğu halde 7 kilo verdim 2 ayda.Sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
  32. evet gercekten mılfoy:)evet cabuk tuketmek lazım aynı 2.gun yenıyor ama 3.gune kalmasa ıyı olur:)guzel sözlerınız ıcın cok tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  33. Çok güzel görünüyor ellerinizew sağlık dün alışverişe gittiğimde milföyü aldım ilk fırsatta deniycem sonucu yazarım.. bu arada bloğunuz tek kelimeyle muhteşem.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  34. sevgili ferhunde inş. dener ve begenirsin,gerçi bu güne kadar yapıp da beğenmeyen yok desem abartmış olmam....şimdiden afiyet olsun ...sizin yorumlarınızla daha da guzelleşiyor blogum..
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  35. bu pazar kahvaltısında denedim harika oldu tşkederim:))

    YanıtlaSil
  36. hhatice arkadaşımız hakın rahmetine kavuşmuş salihacım.paylaşmak istedim...

    YanıtlaSil
  37. HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK BU HAFTA DENİYCEĞİM

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)