Pazartesi, Kasım 08, 2010

Pudingli Kek

muzlu pudingli kek (4)


Tepsi keklerinin ne kadar bereketli ve pratik olduğundan bahsetmiş klasik kek tarifimi de vermiştim.Yazın ara verdiğim tepsi keklerine sonbaharın ve Mehmet Hikmet'in okulunun başlaması sebebiyle tekrar start verdik:) Geçenlerde arşivden gün ve çay menülerime bakarken Çilek Pudingli kek'i gördüm,bir ara nekadar sık yapıyordum yeni denemeler vs derken uzun zaman olmuş yapmayalı dedim ve girdim mutfağa :)

Mehmet Hikmet ;anne ne yapıyorsun dediğinde,pudingli kek oğlum deyince,kakaolu,muzlu,çilekli diye başladı sıralamaya:)) stoklara baktık muzlu var,çırptık-döktük koyduk fırına....daha sonraki günlerde market alışverişlerinde yüzüne bakılmayan hazır pudinglerden çeşit çeşit birer-ikişer sepete atılmaya başlandı.

Yumuşak bir kek olsun diye klasik kek tarifimdeki 3 yumurtayı 4'e çıkardım,pudingin içindeki şeker oranını da hesaba katarak şekeri 1 bardağa,puding kuru toz karışımı olduğundan 2,5 bardak olan unu 2 bardağa indirdim.Vanilin pudingin aromasını bastırmasın diye konulmadı.Oranlar tam tuttu..

Biz ailecek bütün puding çeşitlerini çok beğendik;muzlu,kakaolu,bitterli,çilekli,h.cevizli ama favorimizi sorucak olursanız;Muz Pudingli kek.. kolay ve lezzetli tam Binbirçeşni konseptine uygun:)

Hiç olmadığı kadar bol linkli bir yazı oldu daha ne diyim yapın deneyin derim :))



muzlu pudingli kek




Muz Pudingli Kek;

malzemeler;
  • 4  (orta boy) Yumurta
  • 1 su bardağı Şeker
  • 1 su bardağı Süt  veya Yoğurt
  • 1 su bardağı Sıvıyağ
  • 2 su bardağı Un 
  • 1 paket Muzlu Puding
  • 1 paket kabartma tozu

Yapılışı;
  1. Oda ısısndaki yumurta ve şekeri,şeker eriyip karışım mayonez gibi olana kadar yaklaşık 5-6 dk çırpın.
  2. Yoğurt veya Sütü ekleyip çırpın.Sıvıyağı ilave edip biraz daha çırpın.
  3. Un,puding ve k.tozunu eleyin ve 2-3 kerede ekleyerek yavaşça karıştırın.
  4. Orta boy kare borcamı yağlayın veya yağı kağıt yayın ve kek karışımını boşaltın.Borcamı 1-2 defa tezgaha hafifçe vurun ki içindeki hava çıksın.
  5. 180 derecede ısınmış fırında 30 dk. pişirin.Pişme süresi her fırına göre değişir,pişerken kontrollü davranın.


çikolata pudıngli kek



Kakao Pudingli Kek;

malzemeler;
  • 4 (orta boy) Yumurta
  • 1 su bardağı Şeker
  • 1 su bardağı Süt veya Yoğurt
  • 1 su bardağı Sıvıyağ
  • 2 su bardağı Un
  • 1 paket Kakaolu Puding
  • 1 paket kabartma tozu

Yapılışı;
  1. Oda ısısndaki yumurta ve şekeri,şeker eriyip karışım mayonez gibi  olana kadar yaklaşık 5-6 dk çırpın.
  2. Yoğurt veya Sütü ekleyip çırpın.Sıvıyağı ilave edip biraz daha çırpın.
  3. Un,puding ve k.tozunu eleyin ve 2-3 kerede ekleyerek yavaşça karıştırın.
  4. Orta boy kare borcamı yağlayın veya yağı kağıt yayın ve kek karışımını boşaltın.Borcamı 1-2 defa tezgaha hafifçe vurun ki içindeki hava çıksın.
  5. 180 derecede ısınmış fırında 30 dk. pişirin.Pişme süresi her fırına göre değişir,pişerken kontrollü davranın.

37 yorum:

  1. Dün pudingli kek yapmayı düşünmüştüm, vazgeçtim. Kahveli beyaz çikolatalı kek yaptım. Bu pudingli kekler de burada çok hoş arz-ı endam ediyor.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok merak ettim tadını.denemek isterim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. harika duruyor, pürüzsüz duruşu dokusu belli ne kadar doyurucu ve doygun bir kek olduğu daha resimlerden belli! ellerinize sağlık, şanslı çocuk valla mehmet hikmet tarifleri takip ediyorum da:)

    YanıtlaSil
  4. Deneyeceğim kekler listesinin başında yer aldı...yildizmutfagi.com

    YanıtlaSil
  5. adaşım nefis görünüyor....

    bende kurabiyede kullanmıştım pudingleri...kekdede denemek lazım....

    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  6. duru mutfak gercekten cok kolay bı tarıf tavsıye ederım...sevgıler..
    eylem denemekten bısey kaybetmezsın ınan cok lezız,tesekkurler..
    sütümesarelleme karısma evet tok ve doyurucu bır kek tesekkurler..
    yıldız dene pişan olmazsın cok nefıs tesekkurler..
    aaşım bende kurabıyeye kullanmıstım keklerede kurabıylerede yakısıyor pudıngler..tesekkurler canım...

    YanıtlaSil
  7. Ben bir türlü deneyemedim ama ilk fırsatta benimde denemem lazım.
    Bizim evde de fazla kullanılmaz puding ama 1-2 tane bulunsun diye almıştım.denenmeli bu hafta.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. valla nefis görünüyor denemek istediğim lezzetlerden mutlaka yapacağım
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. Çok iştah açıcı görünüyor kekler, ellerine sağlık.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize saglik, pudingli kekler cok nefis gorunuyor.

    YanıtlaSil
  11. pudingli kek benimde favori kekimdir.ellerinize sağlık.tepside hiç denemedim.ama çok güzel görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Çok çeşitli kekler yaptım ama pudinklisini hiç yapmamıştım deniyeceğim ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Canım bu güzellikler enfes görünüyor ya!Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Salihacım ben de ilk defa geçenlerde denedim kakaolu pudingli keki. çok beğendik kıvamını, tekrarı gelecektir çeşitli versiyonlarla. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. canımm ellerine sağlık gerçekten nefis görünüyorlar:))

    YanıtlaSil
  16. Çok ilgincime gitti. Toz pudingi kek hamuruna karıştırdın resmen yani..Denemek gerek.Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Şu an sıcak bir bardak çayla bu güzel keklere asla hayır diyemem! Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. canım sana şifa olsun mehmet hikmete de afiyet bal olsun
    benim kızda bayılıyor bu pudingli keklere
    tatlım malzemeyi yazarken üzerine koyduklarını yazmalısın bence damla çikolata ve filer fındık gibi :=))
    öperim seni kuşum

    YanıtlaSil
  19. bu pudıngli keki bende deneyeceğim sonunda çünki harika görünüyor
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  20. Kurabiyesini yapmıştım ama kekte denemedim.Çok güzel görünüyor. Minik oğluşun ne zaman geliyor Allah kurtarsın kolay bir doğum olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  21. Canim ellerine saglik,çok hos bir tarif harika...opuyorum seni

    YanıtlaSil
  22. kakaolu pudingle denedim bende...harikaaaaaaaaa oldu inanın.denemek isteyen varsa hiç düşünmesin bence,sonuç garanti:))

    YanıtlaSil
  23. sevgılı adsız,isminizide beirtseydınız ne ıyı olurdu:) begenmenız benı mutlu etti,afıyet olsun..

    YanıtlaSil
  24. kare borcam kaç cm olanından kullanıcaz acaba,sizinkinini aynısı olmalısını istiyorum görüntüdw:)gülşah

    YanıtlaSil
  25. sevgılı gülşahcım yıne aynı lınkı verıcem ben bu keklerı orta boy kare borcamda yaptım;
    http://binbircesni.blogspot.com/2008/08/porsiyonluk-kstebek-pasta-yeni.html buradakı kare borcamda yaptım canım zaten 2 boy var bunlardan biri kucuk bırı buyuk ben buyugunde yaptım ama orta boy sayılır bana göre:) emınım benımkısınden daha guzel kekın olucaktır sımdıden afıyet olsun yapınca yorumunuda beklıyorum sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  26. gülşahcım içim rahat etmedi kalkıp ölçtüm:) 25*25 cmlık borcam:)

    YanıtlaSil
  27. bizdeki kare borcam 28 cmmiş:)demekki üç boyu var kare borcamın,keki bu akşam denedik lezzeti çok güzel oldu ama benim kekimin ortası kabardı yanları az kabardı,sizinki gibi düzgün olmadı kabarıklığı,tepsi büyük geldiği içinmi böyle oldu bilmiyorum,normalde dğz olurdu keklerim,ama tekrar denicem:)

    YanıtlaSil
  28. sevgili gülşhcım öncelıkle begenmenize cok sevındım ben dar zamanlarda yaparım hep:) ben buuk boyunu cok armıstım demekkı varmıs hep 2 boyuna denk gelıorum ben ardıgım halde bulaıyorum yanı:)) bence ortasının kabarması fırınl alkalı olabılır ama benımde ortası hafı kabrıyor fakat pişipte tezgha cıkardıgımda inior kabarıklıgı:) ellerıne saglık canım sevgılerımle

    YanıtlaSil
  29. Bende çilek pudingli kekinizi denedim.Çok güzel oldu.Tavsiye ederim herkese.Diğer tariflerinizide deneyeceğim.Teşekkür ediyorum tarifiniz için.Zeliha Kocatepe

    YanıtlaSil
  30. zelıha hanım tesekkurler:)) afıyet olsun....

    YanıtlaSil
  31. Ailenizin beğenilerini dikkate alarak muzlu pudingli kekide denedim.Sonuç harika!!!!!!kesinlikle tavsiye edeim herkese.Size bir kez daha çook teşekkürler.....Zeliha Kocatepe

    YanıtlaSil
  32. zeliha hanım begenmenize cok sevındım,bıldıgınız gıbı bızde cok sevıyoruz hatta bu sra pastasını bıle denedım:))
    binbirçeşni

    YanıtlaSil
  33. Canım kek tam benlik , yarım saat içinde bitti...:))

    Ben 29 cmlik kelepçeli kek kalıbı kullandım.

    YanıtlaSil
  34. sevgılı rumma begenmene cooksevındım ınan ben hala yaparım ve cok severım :))sevgılerımle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)