Çarşamba, Şubat 17, 2010

Vişneli Kakaolu Kek,Vişneli Limonlu Kek,Nutellalı Kek




Pratik Tepsi Kekleri :))

İşte benim pratik tepsi keklerim :) hani bahsetmiştim ya bol bol kek ve pasta yaptım diye..sırasıyla geliyorlar işte:) Yengem biz küçükken çok sık yapardı o zamanlar çeşit çeşit kalıplar,borcamlar bu kadar yaygın değildi aleminyum tepsilerde yapılırdı kekler,tadı hala damağımdadır,sağolsun yengem arada yapar da eskileri yadederiz:)Bende ani misafirlerime,pikniklerimize,ikindi çaylarımıza hatta günlerimize bile tepsi keki yapar oldum uzuunn süredir....


Tepsi kekleri hem normal kekten daha kısa sürede pişiyorlar hem daha bereketli oluyorlar.İçine ne istersek koymak mümkün.Vişne,limon,portakal,kuru üzüm  hatta nutella:) Benim iki tane klasik kek tarifim var artık sütlü ve yoğurtlu,oranları doğru kullandığımızda içine ne koyarsak koyalım kekimiz nefis olur.

Klasik Kek Formülüm Şöyle;
  • 3 tane (orta boy) yumurta
  • 1.5 su bardağı  şeker
  • 1su badağı süt veya yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2.5 su bardağı un
  • 1paket kabartma tozu
  • 1limonun yada portakalın rendesi
içine; yarım bardak kuru üzüm,vişne,kuru meyvalar,rendelenmiş elma,havuç..... .....


Sık sık kek,pasta yapmaya başaldığımdan artık bir zamanlar bunları bile yapamayan ben, sanırım bu işi çözdüm:) Kendime not olması açısından buraya eklemek istediğim o kadar çok şey var ki, bide unutmasam ….



Son zamanlarda keklerimin üzerine dr.oetker’in hazır glazürlerini kullanıyorum,klasik düz olan kekime ayrı bir görsellik katıyor ve tadı da enfes:)tavsiye ederim.Süsmelesine kullandığım portakal şekerlemeleri ise ayrı bir yazı konusu :))





Vişneli,Kakaolu Kek;

Malzemeler;

• 3 adet (iri) yumurta

• 1 s.b yoğurt

• 1 s.b sıvıyağ

• 1.5 s.b şeker

• Yarım bardak vişne

• 2 y.k kakao

• 2.5 s.b. Sinangil sade kekun & 2.5 s.b un + 1 paket kabartmatozu

• Dr.oetker hazır glazür

Yapılışı;

1. Önce fırınınızı 170-180 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

2. Kalıbınızı isterseniz katıyağla yağlayıp hafif unlayın veya yağlı kağıt serin.

3. Yumurta ve şekeri önce düşük devirde sonra hızlı devirde 5 dk çırpın.Kıvamı mayonez kıvamına gelince olmuş demektir.

4. Sırayla sıvıyağı ekleyin biraz çırpın.Yoğurdu ekleyin biraz çırpın.

5. Kek ununu ve kakaoyu bir tabağa eleyin ve yavaş yavaş karışıma ekleyin.

6. Tepsinize veya borcamınıza kek karışımını dökün.

7. 20 dk. dan sonra kürdanla test edin.Vişneli kakolu keki çok pişirmeyin ki içi kuru olmasın.Hatta kürdana kekin çok cıvık değilde hafif kek harcı yapışıyorsa alın fırından :)  içi yumuşak olsun.

8. Bir tencerede 2 bardak su kaynatın ve kaynayınca altını kapatın.Glazürü içinde bekletin ve çıkarınca fırın eldiveniyle ovalayın,paketi açıp kekinize dökün.

  • Vişneli kakaolu kekimi bazen fırından çıkarır çıkarmaz üzerine mutfak bezi örtüp 1-2 saat bekletiyorum ki içi ıslak olsun,chewy kıvamında yani :) ama kekimin kabarıklığıda sönüyor haliyle..


  • Yazın dondurucuya koyduğum ayıklanmış vişneleri kullanıyorum hem daha ekonomik:)Vişneleri ikiye bölüp mikrodalgafırında buzunu çözdürüyorum tamamdır:)


  • Yumurtamı tepsimin boyutuna göre azaltıp çoğaltıyorum, kekime 3 veya 4 yumurta koymuşsam unu 2.5 bardaktan az veya fazla koymuyorum.Şekeri içine çok tatlı bir malzeme eklemezsem 1,5 bardak yapıyorum, 2 bardak çok geliyor.Yumuşak bir kek istersem sıvıyağı 1 bardak daha az yumuşak istersem yarım bardak koyuyorum.


  • Yoğurt eklediğim kekler  sıkı dokulu oluyor ama süte nazaran daha lezzetli,süt eklediklerim ise daha yumuş yumuş….çok seviyorum tepsi keklerini çookk….








Vişneli,Limonlu Kek;

Malzemeler;

• 3 adet (iri) yumurta

• 1 s.b yoğurt

• 1 s.b sıvıyağ

• 1.5 s.b şeker

• Yarım bardak vişne

• 2.5 s.b Sinangil limonlu kekun veya;

• 2.5 s.b un

• 1 limon kabuğu rendesi ve 1 y.k limon suyu

Yapılışı;

1. Önce fırınınızı 170-180 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

2. Kalıbınızı isterseniz katıyağla yağlayıp hafif unlayın veya yağlı kağıt serin.

3. Yumurta ve şekeri önce düşük devirde sonra hızlı devirde 5 dk çırpın.Kıvamı mayonez kıvamına gelince olmuş demektir.

4. Sırayla sıvıyağı ekleyin biraz çırpın.Limon suyunu,yoğurdu ekleyip biraz çırpın.

5. Unu eleyin ve limon kabuğuyla beraber azar azar karışıma ilave edin.

6. Kek karışımını tepsinize dökün ve vişneleri dizin.



Son zamanlarda yaptığım bir yöntem; Kekime vişne,meyve kurusu ekleyeceksem eğer kekin 3’te 1’ini tepsiye döküp kalan kısmına malzememi ekleyip,karıştırıp yine kekin üzerine döküyorum.Dibe batma sorununu da çözmüş oluyorum,bu fikri sanırım buzlu bademde görmüştüm:)






Nutellalı Tepsi Keki;

Malzmeler;

• 3 adet (iri) yumurta

• 1 su bardağı süt

• 1,5 su bardağı şeker

• 1 su bardağı sıvıyağ

• 2,5 su bardağı un

• 2-3 yemek kaşığı nutella

• 1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi

Yapılışı;

1. Önce fırınınızı 170-180 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

2. Kalıbınızı isterseniz katıyağla yağlayıp hafif unlayın veya yağlı kağıt serin.

3. Yumurta ve şekeri önce düşük devirde sonra hızlı devirde 5 dk çırpın.Kıvamı mayonez kıvamına gelince olmuş demektir.

4. Sırayla sıvıyağı ekleyin biraz çırpın.sütü ekleyip biraz çırpın.

5. Unu eleyin ve limon kabuğuyla beraber azar azar karışıma ilave edin.
6. Tepsinize karışımı dökün,nutella’yı kekinizin her yerine serpin ve kürdanla şekiller yapın.fırına verin. 20-25 dk sonra kontrol ederek fırından alın.

7. Ilındıktan sonra dilimleyerek servis yapın



34 yorum:

  1. hmmm hepsi birbirinden harika görünüyor.eskiden gerçekten tepside olurdu kekler, bir de kapaklı kek tencereleri vardı hatırladığım. hala annemde vardır bir tane hatta. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. yok böle bişey.ben üsttekini aliim lütfen:)öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
  3. Sakihacığım görünce üff olsa da yesek şimdi diye içimden geçirdim, harika görünüyor. Elceğizlerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. sevgili saliha
    ellerine salık tatlım nefis olmuş gercekten..
    ben ne kadar kalıbımda olsa bazen tepsi keki çeker canım yaparım hemencecik :))
    ellerin dert görmesin gercekten hepsi super olmuş.
    afiyet bal olsun
    sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  5. Canım Salihacığım bütün keklerden bir dilim ala
    yım lütfen:))Ellerine sağlık kocaman öpüyorum..

    YanıtlaSil
  6. vişneli kakaolu kek favorim oldu.ellerine saglık.ama birşey merak ettim vişneli kakolu kekin ortasında sanki içine çikolata koymuşsun gibi bir güzellik var.

    YanıtlaSil
  7. Ellernize saglik ne kadar guzel gorunuyorlar:)Visnelinin o islak goruntusune bayilmis durumdayim.Gerçekten islak oluyor mu içi?
    Denicem de:)

    YanıtlaSil
  8. ELLERİNE SAĞLIK CANIMM SİYAH BEYAZ GLAZÜRÜ BENDE ALDIM AMA DAHA KULLANMADIM GÜZEL BİR TARİFTE YER ALSIN İSTİYORUM HAKLISIN ALÜMİNYUM TEPSİLERDE YAPILAN KEKLERİN TADI BİR BAŞKAA... BAMBAŞKA:))

    YanıtlaSil
  9. yasemin tesekkurler canım...annemde bahsedıyor o tencereleden hatta duduklu gıbı bırseymiş ama bızde yok atmışlar...
    ablacım al afıyet olsun....
    limonlu kekim çok teşekkürler...
    sevilcim dimi kalıplarımız bol ama eskıye hasrette var:)
    deryacım buyur buyur afyet olsun:D
    eylemcim bizimde:) çikolata yok ama ben keki bu sefer 5 dk az pişirdim ve çıkarınca üzerine mutfak bezi örttüm bikaç saat beklettim:) içi ıslak olsun diye:)
    jaensue merhabalar:)çok ıslak olmuyor hafif ıslak oluyor ama ben bazen içine bol vişne koyuyorum 25 dk pişen kekimi 20 dk pişirip fırından çıkar çıkmaz üzerine mutfak bezi örtüyorum 1-2 saat duruyor:) böylelikle çok ıslak chewy kıvamında kek oluyor:)umarım beğenirsin..

    kalbkrabıyem klasik keklerdede cok guzel duruyor glazür dene bak....

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine sağlık nefis görünüyorlar ..sevgiler

    YanıtlaSil
  11. salihacım hepsi birbirinden muhteşem...sende bendensin bende tepsi kekelerini çok seviyorum.hem daha güzel pişiyor hemde lezzetli....şimdi kalkıp yumurtaları dolaptan çıkarıyorum.bu gün kek yapıcam....vişneli limonlu kekini....
    öpüyorum seni ve oğluşunu ...sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. Tepsi kekleri daha da bereketli oluyor ,hepsinden tek tek bir çatal alsam anca tatmin olurum ))
    seçim yapamıyorum çünkü... nefis olmuş.. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Canım tüm tarifler birbirinden güzel. Şu saatte canım istedi.
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Şimdi bayılıcam ben ama ayıp ayıp üç nefis kek ve bu kadar güzel bir tarif yazılır mı hiç :)))
    cık cık cık canımsın üçüde güzel ama ilk keki aldım o şekerlemelerin yazısını merakla bekliyorum bilmeş ol elleirine sağlık arkadaşım tepsi kekleri pratik ve lezzetli insan daha ne ister ki :))

    YanıtlaSil
  15. canim her biri diyerinden lezletli görünüyor afiyet olsun yiyenlere seninde ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  16. bütün keklerde iştah kabartıcı valla...

    ellerine sağlık adaş...

    herzaman kremalı olmuyor bazende böyle sade kekler istiyor insanın canı...

    YanıtlaSil
  17. çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık.rejımdeyken de böyle lezzetlere baktıkça ayy ayy fena oluyorum
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  18. o vişneli kakaolu kekten 1 dilim istiyorum yaaa
    ,harika görünüyor

    YanıtlaSil
  19. harika!!tariflerin hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Hepside nefis görünüyor,ellerine sağlık canım.Vişneli olandan bir dilim aldım:))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık. fotograflara bayıldım. hepsi o kadar güzel ki...izninle bir süre daha ekranı izlemek ve hayallere dalmak istiyorum!
    sevgiler
    :)

    YanıtlaSil
  22. Harika kekler ikiside..

    Ama vişneli ve limonlu pek bir cezbetti beni..:)

    ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Salihacığım harika görünüyor, ellerine sağlık...
    çeşit çeşit kek kalıpları çıkınca tepsi kekleri unutuldu, iyiki hatırlattın, senin de yazdığın gibi daha bereketli oluyorlar, üstelik her dilimi keyfine göre süsleyebilirsin:))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. keki yaptım salihacım bloğumdada yayınladım.çok güzel oldu.teşekkürler....sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Keklerin hepside nefis görünüyor canim ellerine saglik.Ben üsteki kek benim tercihim olurdu.Diyetteyim ya kendime bir tane secme hakki verdim:)Afiyetler olsun canim.Güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  26. Hepside enfes gözüküyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  27. vişneli limonluyu alıyım ben bir dilim eline sağlık diyim sana...
    sevgilerimle cnm öperim...

    YanıtlaSil
  28. Açık konuşmak gerekirse bizde tepsi kekleriyle büyüdük:)nefis olurlardı anneme hala yapar harika olur!
    Kalıplar nerdeee borcamın ilk bir kalıpların şekillisi gibi olanlarından çıkmıştıda herkes almıştı:)
    Bencede hem kurtarıcı hem bereketli hem güzle oluyor,ellerine sağlık nefis durmuşlar,poz vermişler:)

    YanıtlaSil
  29. Canım, bence de kekler muhteşem görünüyor ellerine sağlık arada tepside yapmakta lazım demi ama. Ayrıca da ev ve el yapımı olduğu için zaten yapılan emek harcanan hangi şey kötü olabilir ki diye düşünüyorum. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  30. Salihacığım kekler nefis benimde klasik tepsi keklerimden vişneli limonlu benim için kakaolusuda prenses için.Ellerine sağlık İzmirden Kocaeline sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  31. Kekler nefis görünüyor. Özellikle çikolatalı olana bayıldım. Ellerinize sağlık..
    Sevgiler. Esma

    YanıtlaSil
  32. nutellalı keki kaç cm kalıp veya borcamda pişti acaba?

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)