Cuma, Haziran 06, 2008

ÇİLEK PUDİNGLİ KEK


Bundan 2 sene evvel müdavimi olduğum ''portakal ağacın''da deneyip tutkunu olduğum lezzetlerden biriydi ''pudingli kek''.Ye #çilek için Sevgili Hatice birbirinden lezzetli şeyler hazırlamıştı.Çilekli limonatanın oğlum tutkunu oldu,resimleriyle bereber sitede bulabilirsiniz.Pudingli kekte ki enfes lezzet ve yerken ağzınıza gelen acıbadem kurabiyesi lezzeti,çilekli limonatayla birlikte iyi bir ikili olacaktır.


Gerçekten denemenizi tavsiye ederim aroması çok güzel.Mehmet hikmet çok sevdi.Netteki pudingli kurabiyelerede bir alternatif.İster kek kalıbında, isterseniz topkek şeklinde pişirebilirsiniz.Hatice topkek şeklinde yapmış,ben melek keki kalıbımda pişirdim.Haticenin diğer linkinde olan muzlu pudingi topkek şeklinde yaptım.Tarifini yakında ekleyeceğim.Sırada kakaolu pudingli kek var bakalım nasıl olacak.

Çile pudıngli kekimi Sevgili Keyifli Mutfağım'ın düzenlediği P.D.ÇS'ye yolluyorum.Kolaygelsin diyorum.

Malzemeler:

  • 3 yumurta + 1 yumurtanın sarısı
  • 1 su bardağından biraz az toz şeker
  • 1 paket çilekli puding (pişirilmemiş)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • yarım su bardağı süt
  • 2 su bardağı + dörtte bir su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu (2 tatlı kaşığı)


Hindistan cevizli acıbadem kurabiyeleri için:

  • 1 yumurta akı
  • dörtte bir su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya


Hazırlanması:

  • Yumurta akını mikserle kar gibi olana kadar çırpın.
  • Şekeri azar azar ekleyip çırpmaya devam edin. Hindistan cevizini, unu ve vanilyayı katın.
  • Kek için yumurtaları ve şekeri çırpın. Sırayla pudingi, yağı, sütü, kabartma tozu ile karıştırılmış unu ekleyin.
  • Karışımı kek kalıbına veya muffin kalıplarına dökün. Bir tatlı kaşığı ile hindistan cevizli karışımı keklerin ortasına yerletirin. (Büyük kalıpta yapıyorsanız kenarlara gelmemelerine dikkat edin.)
  • Önceden ısıtılmış 175C fırında pişirin. (Muffin kalıbında yapıyorsanız yalaşık 15-20 dakikada pişiyorlar.)

17 yorum:

  1. canım çok güzel olmuş ellerine sağlık.nefis bir görünti yanında çayla ne güzel olur
    sevgiler
    hayırlıcumalar

    YanıtlaSil
  2. Canım süpere benziyor.Kekide çilekli limonatayıda deneyeceğim.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Son zamanlarda pudingli kek tariflerini çok görür oldum bloglarda ama bu kadar met eddildiğine göre denemekte fayda var diye düşünüyorum farklı puding çeşitleriyle deneyebiliriz değilmi..
    Sevgiler.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. hande canım senınde cuman mubarek olsun..
    zerrın denenebılır canım sagol:)

    antepaşı cok tesekkurler denersen yazasın buraya sevgılerımle..herkese hayırlı bereketlı cumalar:)

    YanıtlaSil
  5. Canım Salişimmm enfess olmuş ..Muzlusunuda ben yapıyorum bu kekin..O da güzel oluyor..
    Elceyizlerin dert görmesin hükümetim benümmm..
    Kocaman öptüm güsel yanaklarını..

    YanıtlaSil
  6. canım çilek dedin beni bitirdim harikaaasınn

    ve evet bir limon suyu bu üçgenleri böyle kabarttı dene mutlaka çok güzel bir lezzet


    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  7. Bir kere adını okurkıen iştah uyandırıyor. Ben bu tarifi portakal ağacında görmemişim. Mutlaka denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  8. Katılımın ve güzel tarifini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim canım.
    Yarın etkinlikte son gün,yeni bir tarifle daha etkinliğe katılırsan çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler:)

    Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
    Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
    Örnek
    isim: SEVİL SAHİN
    site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Tarif : SALATA YARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

    YanıtlaSil
  9. harika olmuş, en kısa sürede denemeliyim.
    teşekkürler.
    elleriniz dert görmesin..

    YanıtlaSil
  10. canım çok guzel görunuyor ellerine sağlık. afiyet olusn iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  11. CANIM ÇOK ŞIK GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  12. Cok sahane olmus, ellerine saglik. Iyi hafta sonlari.

    YanıtlaSil
  13. of of super olmus canım ıstedi:))
    ellerine saglık
    ..............
    yasasın pazartesi cumanın gelmesıne 5 gun kaldı :)
    mutlu guzel bır hafta dılıyorum

    YanıtlaSil
  14. ELLERİNE SAĞLIK. ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR.DOSTLUKLARIN TÜKENMEDİĞİ, SEVGİLERİN ÖLMEDİĞİ, GÖZ YASLARININ AKMADIGI, GÜLÜCÜKLERİN BİTMEDİĞİ, EN GÜZEL GÜNLER SİZİNLE OLSUN HOŞÇAKAL.

    YanıtlaSil
  15. Kek, kek, kek, olsa da yesek....

    Ellerine sağlık nefis görünüyor...
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  16. canım arkadaslarım..yorumlara teker teker cevap veremedıgım ıcın cok özur dılıyorum..hepınıze ayrı ayır tesekkurler::))

    YanıtlaSil
  17. salihac�m duramad�m hemen denedim.. komsumun taba�nada koyup g�nderdim . sonu� muhte�em ne g�zel kabard� puf puf oldu. koca keki bir g�nde t�kettik. o kadar kg verdim tekrar sayende al�cam.bug�n muzlu pudink ald�m onunlada denicem he he he .... seni ve mehmet hikmeti �ok �p�yorum......

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)