Cuma, Kasım 12, 2010

Portakallı,Çikolatalı Pasta

portakallı,çikolatalı pasta-eşimin iş toplantısı için




Portakal mevsimi yavaş yavaş girmeye başladı.Aslında tam mevsimi değil ama ben sabırsız :) açılışı portakal soslu kerevizle yaptım :) hatta 2 haftadır her z.yağlım portakal suyuyla pişiyor :) ardından Portakallı,Çikolatalı pasta....
Pastayı eşimin toplantısı için hazırladım.Klasik pandispanya kullandım ki portakal suyuyla ıslatabileyim.Farklılık ve kolay dilimlenmesi adına kare kalıp kullandım.Portakal suyunu taze kullanmanızı tavsiye ederim,hazır portakal sularının aroması daha farklı sanki..
Portakalla daha neler yaptım neler,bazıları resimlendi bazıları hava şartlarına takıldı :)
Çok güzel bir hafta sonu geçirmem,geçirmeniz dileğimle :)))



Klasik Kakaolu Pandispanya : (22-23 cm.lik kalıp için) ;

malzemeler;
  • 4  (iri boy) Yumurta
  • 1 Su Bardağı Un
  • 3 (Silme) Yemek Kaşığı Kakao
  • 1,5 Su Bardağı Şeker
  • 3 Yemek Kaşığı Sıcak Su
  • 3 Yemek Kaşığı Sıvıyağ (isteğe bağlı)
  • 1 paket Kabartma Tozu

Çikolatalı Pastacı Kreması için;
  • 3 Su Bardağı Süt
  • 1 Yemek Kaşığı Un
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Yemek Kaşığı Nişasta
  • 2 (iri)  Yumurta Sarısı
  • 1 Yemek Kaşığı Tereyağı

Ara malzemesi;

Pandispanyayı Islatmak için;
  • 1 Su Bardağı Taze Sıkılmış Portakal Suyu

Üzeri için;
  • 2 Paket Kakaolu Krem Şanti + 1 Su Bardağı Süt   veya
  • Yarım Ölçü Pastacı Kreması

 
 
Yapılışı;
 
  1. Fırınızı 170- 180 derecede açın ısınsın.. Yumurtalarınız muhakkak oda ısısında olsun.
  2. Yumurta sayısı çok önemli yumurtalarınız m boy ise 5 tane kullanın L boy ise 4 tane...artık yumurta kutularının üzerinde 'S' 'M' 'L' diye büyüklüklerini belirtiliyor.
  3. Yumurtaların sarısı ve beyazlarını ayırın.
  4. Sarıları şekerler beraber çırpmaya başlayın,5 dk.çırpın, çırparken sıcak suyu ekleyin.Sıcak su şekerin erimesini sağlayacak.
  5. Şeker eriyince sıvıyağı ekleyin ve çırpmaya devam edin.
  6. Yumurta aklarını da başka bir kasede ,katılaşıp kaseyi ters çevirdiğinizde dökülmeyecek kıvama gelene kadar çırpın.
  7. Unu,kakao ve kabartma tozunu bir kaseye eleyin.
  8. Yumurtalı karışıma unlu karışı azar azar 3 seferde ekleyin.
  9. Yumurta beyazlarını diğer karışıma spatulayla alttan alıp hemde kaseyi çevirerek ekleyin.
  10. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş kalıba dökün ve tezgaha 1-2 defa vurun;içindeki havanın çıkması için..
  11. En az 45 dk. en fazla 1 saat kadar hiç açmayın fırınınızı.Benim fırınım klasik tip fırın ve tam 1saatte pişiriyor,yeni fırınlardansa eğer 40 dk.da pişiyor.
  12. 1 saatin sonunda fırından çıkarın ve telin üzerine alın..
  13. 1 gün önceden yaparsanız kesmeniz daha kolay olacaktır hatta benim gibi müsait zamanınızda yapıp buzluğa koyun.Kullanacağınız zaman yarım saat önceden çıkarın.

Kakaolu Pastacı Kremasının Yapılışı;

  1. Süt,kakao,un,yumurta sarıları ve şekeri tencerede telle güzelce karıştırın.
  2. Ocağı açıp kremayı göz göz olup muhallebi kıvamını alana kadar pişirelim.
  3. Pişince ocaktan alıp karıştırarak soğutun.
Pastanın Hazırlanışı;
  1. Pandispanyayı 2'ye veya 3'e bölün.Pasta çemberine 1. patı yerleştirin ve portakal suyuyla ıslatın.Kremanın yarısını üzerine yayın ve küp kesilmil portakal şekerlemelerinden serpin.
  2. 2. patını da yerleştirip ıslatın ve aynı işlemi uygulayın.
  3. 3. patı ıslatıp yerleştirin ve buzdolabında 1 saat bekletin.
  4. 2 paket kakaoulu şantiyi sütle hazırlayıp pastayı süsleyin.Ben üzerine tatlı kaşığının tersiyle şekiller yaptım ve fıstık,inci şekeriyle süsledim.

21 yorum:

  1. Canım benim hayırlı cumalar ne kadar harika bir pasta olmuş bu böyle ellerine sağlık kocaman öpü
    yorum...

    YanıtlaSil
  2. canımsın ellerine sağlık karnın burnunda neler yapıyorsun sen öyle
    eşinin arkadaşları aynen şöyle demiştir eminim wayyyy müthiş :=)
    canım benim ellerin dert görmesin afiyet bal olsun
    portakal konusunda bende sen gibi kerevizle açtım sezonu inş. bayram dönüşü yapıcam başka şeylerede :=) canım kendine dikkat et öperim seni
    Tatlım ben bugünden itibaren yokum bu nedenle erkenden bayramını kutlamak istedim..
    *****
    Bayramlar berekettir, umuttur, özlemdir. Yarınlar niyettir. Kestiğiniz kurban ve dualarınız kabul olsun, sevdikleriniz hep sizinle olsun.. Kurban Bayramınız mübarek olsun.
    ***

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir pasta ,elleriniz kollariniz dert görmesin,simdiden Hayirli Bayramlariniz olsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor canım. Ellerine sağlık.
    Be hala portakala pek ısınamadım. Güze görünmüyorlar
    1 ay daha süresi var galiba...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine emeğine sağlık canım,maşallah sana harika gözüküyor pasta..
    Yiyenler çok beğenmiştir eminim..
    Hayırlı bayramlar diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. senin yaptığın pastalar başka güzel oluyor
    ellerine sağlık arkadaşım
    benimde aklımda böyle bir pasta yapma fikri var çok severim portakal ve çikolata ikilisini

    YanıtlaSil
  7. Güzel olmuş ellerine sağlık, yarın bende portakallı kereviz hazırlayacağım akşama, reöelinide yapmalı 1-2 ay sonra..
    İyi bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. ellerinize saglık cok güzel görünüyo en kısa zamanda deniycem inşaallah..dua ile

    YanıtlaSil
  9. salihacım sen neler yaptın böyle harika görünüyor sabah sabah
    doğumna ne kadar kaldı uğraşma artık dinlen biraz
    sevgiler,
    ve tekrar uğraymazsam şimdiden iyi bayramlar
    öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  10. Salihacığım pasta muhteşem olmuş muuuhtteeeşşeeemmm! :)
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Gözlerime inanamadim pastayi görünce,o üzerinde ki cikolata beni aldi yere vurdu :) :) :)
    Ellerine saglik caniimm,nefis görünüyor.
    Hayirli BAYRAMLAR DILIYORUM; yegenimi de öp benim icin...

    YanıtlaSil
  12. Portakal ve limon lezzetini pastalarda ve pudinklerde çok severim.Pastanızda nefis görünüyor:)
    Sevgilerimi gönderiyorum:)

    YanıtlaSil
  13. Salihacim ellerine saglik muhtesem bir pasta olmus,kurban bayramin kutlu olsun arkadasim..sevgiler

    YanıtlaSil
  14. HER SEYE KADIR OLAN YUCE ALLAH, BIZLERI, DOGRU YOLDAN VE SEVDIKLERIMIZDEN AYIRMASIN! HAYIRLI VE BEREKETLI KURBAN BAYRAMLARI DILEGIYLE

    YanıtlaSil
  15. Çikolataya en çok yakıştırdığım meyvelerden biridir portakal. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık.

    İyi bayramlar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Salihacığım nefis bir görüntü ellerine sağlık mutlu bayramlar diliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. hayırlı huzurlu bir bayram dilerim canım.Bayramın mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize saglik. Mutlu bayramlar...

    YanıtlaSil
  19. Bayramınızı kutluyorum ailenizle ve sevdiklerinizle güzel bir bayram geçirmenizi diliyorum sevgiler:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)