Salı, Ocak 12, 2010

İkindi Çayı Sofrası # 3







Kayınvalidemin, uzun yıllar Komşuluk yaptığı, -2 sene önce taşınan-Ayşe Teyze ve 2 gelini, annemin geçirdiği hastalık ve ameliyattan dolayı, geçmiş olsun ziyaretine geldiler.Çoluk çocuk derken gün çok çabuk bitse de, sıcacık çay ve sohbet eşliğinde eski günlerimizi yad ettik. ..







Beş Çayı menüsünü hazırlarken kişi sayısını ve damak tadını gözönünde bulundurdum ve acaba ne yapsam diye Arşivime epey göz gezdirdim:)

Pratik Kumpir çocukların gözdesiydi, gelip gidip yediler:):) Etimekli patlıcan salatasıda büyüklerin dilindeydi:)
Havuç rüyasına şekil değişikliği uyguladım:) altına ve ortasına kakaolu petibör bisküvi dizdim, kalan bisküvileriyse ufalayıp üzerine yaydım.İçinde ne var tahminlerini Hilal kazandı:)
Sadrazam kavuğunun, neden bu kadar hafif olduğu soruldu, kekle yapıldığına bir türlü inanılamadı:)) ...
Böreğimi ispanak, peynir ve yumurta karışımıyla büyük fırın tepsime yaptım ..
Kısacası bol bol tarif verdim:))











Menümüzdekiler;





Tepside Pratik Kumpir




Ispanaklı, peynirli börek



Etimekli Patlıcan Salatası




24 yorum:

  1. canım geçmiş olsun.masadakiler harika..ama gözüm ıspanaklı böreğe takıldı en çok..bir de babanne kurabiyelerinin servis edildiği tabağa:)çok zarif..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. şifalar diliyorum canım.
    iyi olman çok önemli.
    masa hazırlıklar enfes..
    afiyetle kal daima.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Salihacım çocuklarla bu ara o kadar meşgulum ki bir sürü postu atlamışım... ne güzel gezmişsiniz öncelikle,içim açıldı doğrusu...

    ıslak kekte nefis olmuş...

    misafirlerini çok güzel ağırlamışsın.. her şey nefis... ellerine sağlık...

    Sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
  4. Bu masaya davetli olmayi isterdim, hersey cok nefis gorunuyor.
    Iffet

    YanıtlaSil
  5. oooh misssler gibi olmuş sofrada ikramlarda hiç öyle tasa etmene gerek varmıymış kaç gün öncesinden dedim sana çıkar benim arkadaşım işin içinden hemde alnının akıyla...

    ıspanaklı börekten başlayalım.Şu an tepeme kadar tokum ama inan resme bakakaldım.
    sadrazam lokumu ise zaten yayınlandığı ilk günden favorim.Ve ötekilerde muhteşem.
    masadaki hazırlayan ellerden geçen samimiyet her haliyle ortada...kısacası ben en iyisi geliyim sanaaaaaa
    :):):):)
    öptüm cnm emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Canım herşey haria gözüküyor....

    Anneciğinede geçmiş olsun canım

    YanıtlaSil
  7. hepsi birbirinden harika daha ne denir ki:))

    YanıtlaSil
  8. çok geçmişler olsun canımm sofra harikaa tebrik ediyorumm

    YanıtlaSil
  9. Canım desteğin için, güzel dileklerin için çok teşekkürler... Menü harika olmuş... Ellerine sağlık... Kocaman sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. çok geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.sofra ve menü şahane.ellerine sağlık.herşey çok çok nefis görünüyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Her şey çok güzel ellerinize sağlık..
    Teyzeme RABBİM acil şifalar versin çok geçmiş olsun ellerinden öpüyorum Teyzemin..
    Yuvanızdan sağlık mutluluk hiç eksık olmasın dileklerımle;
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Salihacığım menü harika, hepside çok lezzetli görünüyor, ellerine kollarına sağlık canım...
    sağlık afiyetle daha nice sofralar kurarsınız inşallah...

    YanıtlaSil
  13. aman allahım ...... bu ne güzel masa öyle..... hepsi çok leziz görünüyo... ellerine sağlık....... Hatice ABLAN

    YanıtlaSil
  14. elif tesekkurler,antıkadır,cok kıymetlıdır, :)
    nunum cok sagol,
    pelıncım ben tek cocukla zorlanıyorum:(cok sagol canım,
    iffet tr ye gelırsen davetlımsın bak ona gore,
    hansam cok sagol hem tatrıf hem tarıfsız dostlugun ıcın:),
    aslıcım cok sagol,
    gulsum,,
    kalbkurabıye,
    sagolun kızlar:)
    ayselım musavırım benım canımsın:)
    neslıhan tesekkurler,
    sevılcım cok sagol amııınnnn dıyorum duana...
    Hatıcem ıns hepımızın ıcın gecerlı duaların:D
    hatıce ablacım cok sagolcnaım gel buyur sanada kurarım:D

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Saliha,
    Nefis bir mönü ve muhteşem bir masa hazırlamışsın.
    Ellerine ve emeğine sağlık.
    Etimekli patlıcan salatası çok ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  16. Canım Saliham harika bir menü ve çok şık bir masa ellerine sağlık.Bu arada geçmiş olsun koca
    man öptüm...

    YanıtlaSil
  17. muhteremcım tesekkurler...yayınlıyacagım..
    deryam cok sagol;))

    YanıtlaSil
  18. Salihacığım ellerine sağlık. İnan çocuklardan önce benim saldırasım geldi. Hepsi o kadar güzel gözüküyor ki....

    YanıtlaSil
  19. menü harika görünüyor ellerinize emeğinize sğlık

    kayınvalidenizede çok geçmiş olsun rabbim acil şifalar versin

    YanıtlaSil
  20. Salihacım merhaba,blogumda sana ait bir ödül var alırsan sevinirim:)Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Saliha, her gün ziyaret ettiğim sitelerden birisi senin bloğun, ne zamandır takip ettiğimi hatırlamıyorum epeyce oldu. Sanki seni tanıyormuşum gibi hissediyorum üzüntünle üzüldüm kaybolunca merak ettim.Kaç tarifini denedim kaçını not aldım sayısını bilmiyorum bile,ama hep tereddütsüz denedim ve çok memnun kaldım.Bugün Pizzanı da deneyince artık bir yorum yazayım dedim gerçi sana yorum yazmışlığım var daha önce bilmem hatırlarmısın, sonra sayfama gelip yorum bıraktığını görünce de artık senin için bişeyler yazmak istedim. Görüşmek üzere.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. Nazıfecim,tabııkı hatırlıyorum yorumunu:)yorumunu okuyunca duygusallaştım,gözlerım yaşardı..ne kadar nazıksın,naifsin...
    samimi ve iç ısıtan yorumun için çok teşekkürler...

    bloğumda, guzel seyler paylaşmak, yorum kardeşliği degıl de gönul kardeslıgı yapmak ıcın varım ve bu arada bırkac ıyı dost edınır birde güzel şeyler oöğrenırsem ne mutlu bana:)....

    yaptığım şeyleri elimden geldiğince anlatmaya açıklamaya çalışıyorum,resimliyorum,tabııkı her evin mutfagında farklı farklı malzemeler mevcut..bu sebebten bende tutan bir tarif, baskasında tutmaya biliyor:):)
    fakat bunlarda ufak tefek ekleme ve çıkarmalarla düzelebilir bence:)yani bir bakıma tarifler deneyen kişilere göre değişikliğe uğrayabiliyor:):)

    yorumunun güzelliği benim çene düşüklüğüme sebeb oldu :)guzel paylaşımlarda buluşmak ümidiyle:)

    YanıtlaSil
  23. Ya ben konuşamıycam görmeyeli neler olmuş burda:)))
    hepsi harika canım,o günler geçti ağız tadıyla sofralara oturuyosunuz şimdi Allah bugününüzü aratmasın:)
    Elleerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  24. ne güzel bir masa olmuş ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)