Çarşamba, Ocak 13, 2010

Etimekli Patlıcan Salatası & Babaanne Kurabiyesi








Etimekli Patlıcan salatası, sevgili arkadaşım Hansa'nın tarifi..Dünkü menümün en gözde lezzetiydi desem yalan olmaz.Hansanın tablo gibi salatasının yanında benim salatamın süsü biraz sönük kaldı ama yinede fena sayılmaz ;):)
İlk yaptığım Herkesbeğendi salatasının etimeklerini servis zamanı eklemiştim kıtır kıtır yemiştik:) lezzetliydi ama bu sefer Hansanında tavsiyesiyle akşamdan hazırladım,acaba yumuşamış hali nasıl olur diye epey meraklandım :)).Sonuç,bundan sonra etimekli salatalar akşamdan hazılanacak çünkü durdukça lezzetleniyor...

Etimekli Patlıcan Salatası;

Malzemeler;
  • 5-6 adet orta boy közlenmiş patlıcan
  • 1 paket süzme yoğurt (900 gr)
  • 4-5 diş sarımsak
  • 1 paket etimek

Yapılışı;

  1. Közlenmiş patlıcanları doğrayın.Sarımsakları temizleyip tuzla ezin ve yoğurtla karıştırın.
  2. Derin bir kaba etimekleri ufak ufak kırın.
  3. Bütün malzemeleri birbiriyle karıştırın ve bir gece buzdolabında bekletin.
  4. Ertesi gün etimekli patlıcanı servis kabına alıp dilediğiniz gibi süsleyin.








Biz küçükken bu kadar çeşit yoktu tabii ki..herkes gibi annemde bu kurabiyelerden sık sık yapardı..tarif kayınvalideme ait..eskileri hatırlatan miss kokulu mehmet hikmetin deyişiyle; babaanne kurabiyeleri:).....
Babaanne Kurabiyesi;



Malzemeler;



  • 2 yumurta (birisinin akı ayrılacak)
  • 1 su bardağı erimiş tereyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • portakal veya limon kabuğu rendesi
  • aldığı kadar un
  • bir kase şeker

Yapılışı;

  1. Tereyağ ve şekeri karıştırın.Yoğurt ve yumurtayı ekleyip iyice karıştırın.
  2. un,k.tozu ve limon veya portakal kabuğu rendesini ekleyip yoğurun kulak memesi yumuşaklığında olmalı.
  3. ayırdığımız yumurta akını hafif çırpın kurabiyeleri önce yumurta akına daha sonra şekere batırın.
  4. ısınmış 180 dereceli fırında üzerleri kızarana kadar pişirin...
  5. afiyet olsun...

17 yorum:

  1. Canim ellerine emegine saglik hayirli aksamlar

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık salatan süper gözüküyor kurabişlerde çok lezzetli gözükyor...

    YanıtlaSil
  3. Kurabiyeler tıpkı annemin kurabiyesi anne eli değmiş lezzetle mutlaka nefistir.Ama ben etimekli salataya takıldım mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık Salihacığım.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  4. Elina sağlık, hâlâ yapamıyorum bu kurabiyeleri. 3 yıl oldu ama babaannemi çok özlüyorum. Herkes çok kıymetini bilsin bence büyüklerinin, yakınlarının.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık.canım babaanne kurabiyesi çekti...

    YanıtlaSil
  6. Salata ve kurabiye eee bir de çay oldumu değmeyin keyıflere..
    Ellerıne sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Babanne annane kurabiyesi gibisi varmı :)))
    eleliren sağlık canım ikiside nefis olmuş:)

    YanıtlaSil
  8. canım benim kurabiyeler enfes ben süt içerken yanında içine batıracak bir şeyler pek aranıyorum ama olmaması daha iyi gibi :)
    salatanda enfes ne kadar tok karnına oturursam oturayım şu pc başına bazı fotolar beni benden alıyoooorrrr....eline sağlık hayatım...

    YanıtlaSil
  9. Canım salatana da kurabiyene de bayıldım.
    Ellerine sağlık canım

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Salatan cok degisik olmus hocam,(ayy sana hocam demeyi bile özlemisim) yaz gelince ins deneyecegim salatadan,patlicanin herhalini severim cünkü.kurabiyelerin icinde anneanne tadi varsa orada susmak gerek diyorum:)Ellerine saglik cnm.

    Selam ve dua ile...
    Serap.

    YanıtlaSil
  11. Hem salata hem kurabiye harikalar doğrusu
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  12. Babaannekurabiyesi:) cok sevdim bu ismi ben. Ellerine saglik canim,cok ta nefis görünüyor. Eskiden herseyin tadi bir baska güzeldi.Secenekler az olsade hersey daha güzeldi.Afiyetler olsun canim.Benim sayfam hacklendigi icin kendime yeni sayfa hazirladim.Beni yeni sayfamda da yalniz birakmayip ziyaret ederseniz sevinirim.Sevgiyle kal Salihacim:)

    YanıtlaSil
  13. misss ve çok nefis . ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. Canım benim bu ne güzel bir masa öle bayıldım tek kelimeyle,ellerine yüreğine sağlıkGüzel bir hafta dileğiyle...

    YanıtlaSil
  15. bu tatlıların hepsini yaptık çok güzel... lokma tatlısı ve kandil simidinin lütfen tarifini verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  16. ADSIZ,AFIYET OLSUN ARADIGINIZ TARIFLER;
    http://binbircesni.blogspot.com/2008/09/saray-usul-halka-tatlisi-vezir-parmai.html

    http://binbircesni.blogspot.com/2007/08/242007-pirinunluniastali-kurabiyelerim.html

    YanıtlaSil
  17. bir döneme damga vuran kurabiyeler....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)