Cumartesi, Eylül 27, 2008

~~SARAY USULÜ HALKA TATLISI & VEZİR PARMAĞI & HANIM GÖBEĞİ VE YUFKALI KADAYIF TATLISI~~

BİRBİRİNDEN LEZZETLİ BAYRAM TATLILARI.....:)
Ramazan boyunca defalarca yaptım.Hatta elim bayağı pratikleşti diyebilirim.Bazen hamurun yarısını yapıp , yarısını dolaba kaldırıp ertesi gün taze taze yapıyordum:) Aslında elimin pratikliği Ramazan’dan önce sık sık ‘’ pate a choux ’’ yani;şu hamuru;’’ profiterol ‘’yapmamdan kaynaklanıyor.Hamurların hemen hemen ölçüleri,hazırlanışı birbirinin aynı.Biri fırında pişiriliyor diğeri kızartılıp şerbetleniyor.Yani bu tatlıyı becerebilirseniz profiterolü de yapabilirsiniz.Ama lezzet açısından çok çok farklı…emin olun halka tatlısı dışarıdakileri aratmıyor:)..Tarif,Oktay Usta’dan...

Sizde bu Ramazan Bayramında bir değişiklik yapın ve bu tatlıdan hazırlayın,hatta aynı hamurdan değişik şekiller yapıp kutulara koyup ,sevdiklerinizi ziyarete giderken yanınızda götürüp,sürpriz yapabilirsiniz.
Şimdiden (Blog arkadaşlarımın ve beni takip eden okuyucularımın );VE İSLAM ALEMİNİN ,MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI TEBRİK EDERİM…muhabbetlerimle….








SARAY USULÜ HALKA TATLISI & VEZİR PARMAĞI & HANIM BELİ &DİLBER DUDAĞI;

  • bu hamurdan ;halka tatlısı,vezir parmağı,hanım göbeği,dilber dudağı vs. yapabilirsiniz.Ben aynı hamurdan bütün şekillerden yaptım:)

    yağa dizdiğimiz hamurlar çok sıkışık olmayacak yoksa içleri çiğ kalıyor.

    bir önemli noktada tatlıları şerbete attığımızda,aklınıza şöyle bir soru gelebilir; 1-2 karıştırıp aldığımızda ‘’ şerbeti hemen çekecekler mi ki?’’ ….. tatlıyı şerbette fazla tutmayın ki, şerbeti fazla çekiyor ve hemen yumuşuyor.Ne kadar az tutarsanız o kadar çıtır kıvamı oluyor.


    *********************************************************************



    KADAYIF VE YUFKA ; SONUÇ ENFES …..

    Bir diğer tatlım,çok lezzetli olduğu kadar görenleri de şaşırtan bir tatlı…Tarif Oktay usta’dan..Geçen sene her iki bayramda da davetlere götürdüğüm ve herkes çok beğendi.Denemediyseniz muhakkak deneyin derim.Az malzemeyle bereketli bir tatlı çıkıyor.


    Malzemeler :
    · 350 gr. tel kadayıf
    · 100 gr.tereyağı
    · 1 kase ceviz
    · 3 adet yufka


    Şerbeti için:
    · 4 su b. toz şeker
    · 3 su b. su
    · 1 dilim limon

    Hazırlanışı :
    1. tel kadayıfı elinizle didikleyin.Karıştırma kabına tel kadayıfları alın.Üzerine eritilmiş tereyağını ilave edip karıştırın.
    2. Tezgaha yaydığınız yufakaya tel kadayıfları paylaştırın.
    3. Üzerine ceviz ve ilave edin.
    4. Hamurların uçlarından başlayarak sarın.Hamuru dilimleyin.
    5. Dilimlediğiniz hamurları fırın kabına yerleştirin.
    6. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.
    7. Şerbeti için tencereye toz şeker,su ve bir dilim limon ilave ederek bir şerbet elde edin.Fırından çıkan tatlının üzerine şerbeti dökün.
    8. Afiyet olsun.






Malzemeler;

· 2 su bardağı su
· 2,5 su bardağı un
· 50 gr. Margarin
· 1çay kaşığı tuz
· 1 tatlı kaşığı şeker
· 4 adet yumurta
· 1 tatlı kaşığı nişasta

Şerbet için;

· 3,5 su bardağı şeker
· 2,5 su bardağı su
· Yarım limon

Yapılışı;

1. Öncelikle şerbetimizi hazırlayıp soğutuyoruz.koyu kıvanmlı bır şerbet oluyor.
2. Tencereye suyu, yağı,tuzu,şekeri, koyup kaynama noktasına gelmesini bekliyoruz.gelince hemen unu ekleyip tahta kaşıkla karıştırmaya başlıyoruz.
3. Hamurumuz kıvamını alınca kısık ateşte biraz daha karıştırıyoruz ki azıcık kurusun.
4. Tenceremizi ocaktan kenara alıp ılıyıncaya kadar karıştırıyoruz.eğer mikseriniz varsa yaşadınız demektirJ
5. Hamur ılınınca yumurtamızı kırıyoruz ve tekrar cıvıyan hamuru kıvama gelene kadar karıştırıyoruz.
6. Teker teker diğer yumurtaları kırıp aynı işlemi yapıyoruz.
7. Nişastamızı da ekleyip tekrar karıştırıyoruz.
8. Hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp elimizle halka şekli veriyoruz ve soğuk yağa bırakıyoruz.tavamız dolunca altını yakıyoruz.
9. Hamurlar üste çıkmaya başlayınca karıştırarak kızartıyoruz,yağını süzdürüp soğuk şerbete atıp,1-2 karıştırıp hemen alıyoruz.
∞ Halka tatlısı,vezir parmağı,hanım göbeği;hepsi ‘’profiterol’’ hamuru olan şu hamuruyla (pate a choux)aynıdır.Farkı kızartılması ve şerbetlenmesi.

58 yorum:

  1. Bayramda kalkıp size gelmek varmış,tatlılar şahane gözüküyor...Lezzetlidir eminimki...Ellerine sağlık..

    Hayırlı kandiller ve İyi bayramlar..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. tatlılar bu görüntü karşısında kötü olmuş dedirtmez bir tattadır kesin.

    cidden sunumun hem şık olmuş hem iştah açıcı,yedirir yani bu görüntüler:)
    ellerine sağlık.


    bu arada izninle seni ebelemece kervanına kattım bende,bendeki pası sana devrettim haberin ola..
    :)

    YanıtlaSil
  3. Ne diyeyim, hepsi birbirinden enfes görünüyor, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. tatli şöleni yapmışsınız ellerinize sağlık:) hayırlı bayramlar dilerim, emel

    YanıtlaSil
  5. HEP BIR ARADA, SEVGI DOLU VE HUZURLU NICE BAYRAMLAR GECIRMEK DILEGIYLE, RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN! MUBAREK RAMAZAN BAYRAMI TUM ULUSUMUZA KUTLU OLSUN. ALLAH TUM INANANLARA NICE HUZURLU, BEREKETLI BAYRAMLAR NASIP ETSIN

    YanıtlaSil
  6. Tatlılar çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
    İyi bayramlar.
    Sevgilerimle TAZENANE

    YanıtlaSil
  7. hepsi birbiirinden şahane grünüyor..hangisine bakacağımı şaşırdım..ellerine sağılk.hayırlı bayramlar

    YanıtlaSil
  8. salihacım...... o ne öyle tatlılar mükemmel gözüküyo.... özellikle en bastaki tatlılar..... bayramda bekliyorum...... selamlar....

    YanıtlaSil
  9. Of off offf Salihacığım neler yapmışsın maşallah... Ellerine Sağlık hepsi harika görünüyor...

    Sevdiklerinle birlikte sağlıklı, huzurlu, mutlu bayramlar...

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  10. Salihammm,
    Ramazan Bayramını kutluyor, nice mutlu bayramlar diliyorum..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. anammmmmmmmmmmmmmm datludan geçilmio bu blğ hemen çkıorum iyi bayramlar cicim

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten dışarıdakileri aratmıyor.Görüntü muhteşem eline sağlık.Nefisssssss.İyi bayramlar

    YanıtlaSil
  13. Abartmıyorum gerçekten hoş tatlılar olmuş, ellerine sağlık. Ramazan Bayramını en içten dileklerimle kutluyorum. Sevdiklerinle daha nice mutlu, huzurlu bayramlara erişirsin umarım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. SALIHA'CIGIM MUBAREK RAMAZAN BAYRAMINI SEVDIKLERINLE BERABER SAGLIKLI VE HUZUR ICINDE GECIRMENI VE HAYIRLARA VESILE OLMASINI DILERIM.
    ALLAH NICE HUZURLU, BEREKETLI BAYRAMLAR NASIP ETSIN.
    TATLILAR MUTHIS GORUNUYOR ELLERINE SAGLİK.

    YanıtlaSil
  15. Sevdiklerinizle birlikte mutlu bayramlar dilerim...

    YanıtlaSil
  16. hepsi nefis elinize sağlık...
    söylemeden geçemiyceğm ama hababam sınıfında bi sahne vardı hani perran kutman gayet alıngan bekar öğretmendir.Yemekhane de ''al sana hanım göbeği al sana vezirin bilmem nesi '' sokuşturur bütün tatlıları şevket altuğun burnuna kulağına valla elimde değil kahkaha attım aklıma gelince....

    YanıtlaSil
  17. Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun

    YanıtlaSil
  18. Salihacığım sevdiklerile birlikte sağlıklı, huzurlu, bayram tadında bir bayram geçirmen dileğiyle...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Salihacım bayrmın mübarek olsun,ailenle ve sevdiğin dostlarınla güzle bayramlar dileğiyle..

    YanıtlaSil
  20. Salihacim bayramin kutlu olsun,her bayram sevdiklerine en güzel sekilde gecirmeni dilerim.

    YanıtlaSil
  21. Bayramin kutlu olsun canim, tüm sevdiklerinle birlikte gecirecegin nice güzel bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  22. Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

    ÖPTÜM CANIM

    YanıtlaSil
  23. şєкєя tα∂ıη∂α ηi¢є вαуяαмℓαяα....

    YanıtlaSil
  24. DÖKTÜRMÜŞSÜN VALLA..
    TATLILAR ÇOK LEZİZ GÖZÜKÜYO..
    ELLERİNE SAĞLIK ..
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  25. Hımm vayyy beee ...Bir büyüğüm kadınların en tehlikelisi belden aşağı düşünenlerdir demişti şimdi anlıyorum ne demek istediğini..Şu blog dünyasından böyle çirkef insanlar yüzünden soğudum ve koptum..Ve bir türlü anlıyamadım..Kadınlarda boy gösteren bu çekememezlik ve bunu aleni KALİTESİZİM diye haykırmak nedir??Sanatçıların yaptığı dandik sansasyonlardan da bayağı..Terbiyesizliğini ilan ederim demişsin ama sen ispatlamışsın insanlığının saflık derecisini..Şimdi burayı kirletmede çek git senin gibiler heryerde fazlasıyla var ıyyy bak yine aynı şey oldu...Kusmam lazım böğğğ

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. hahaha ay sen ne komiksin.. Şimdi hanım mı oldu blog sahibi,ne o yoksa senin seviyenle sana karşılık vermediği yani seni kâle almadığı için mi bu hırs,seni çirkef üslubuna karşı tevazu gösterip sessiz kaldığı için mi..Adım rukiye hadi İP mi bulsana.. Bulsan ne yapıcan gel yüzyüze görüşelim..Ne yapacaksın??? Daha ne kadar KALİTESİZ leşebilirsin bunu öğrenmek için yüzleşelimmi? KAmera getiricem bakıp bakıp gülerim..Hayatımda bu kadar basitini görmedim ben :D dur bakalım nelerle karşılıcam daha.. Ama ne yaparsan yap senin kadar basit olmaz saliha .. Banu ya da söyle kendi kemirsin snein gibi ısırganlar anca salya bırakır canım :)

    YanıtlaSil
  29. ELLERİNE SAĞLIK CNM NEFİS TARİFLER VERMİŞSİN.HERBİRİ DİĞERİNDEN LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR.

    YanıtlaSil
  30. :) Evet edebi edepsizden öğrenen her insan gibi mail atmıştır bu yüzden severim salihayı.. Sen süper zekanla bulsana İP mi :) ama bulamazsan yazarım .. Ne yapacaksan artık??? hahaha :D akşam akşammm iyi geldi hee .. Hadi saç deva et salyalarını kuduz değilsindir umarım :D

    YanıtlaSil
  31. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  32. 52 YORUM BENCE SÜPER OLMUŞ BU TATLILAR AYNI SENİN GİBİ ÇOK TATLI CANIM ELLERİNE SAĞLIK,ÖZLETME KENDİNİ BANA DA GEL HAYIRLI,HUZURLU GECELER :)))

    YanıtlaSil
  33. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  34. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  35. Sen avukat olan eşine kendi yazdıklarını okutmadın galiba ama önemli değil ben hepsinin birer kopyasını aldım ve işyerimin avukatına mailledim hadi bakalım .. mail adresim rsehla@hotmail.com
    Senin kızıp kızmama keyfiyetinle hukuk işleri yürümez..Keşke eşin bize habire delil bırakıp durduğunu anlatsaydı sana zira avukatım senin ne büyük bir hata yaptığını anlattı..Beni de üslubumdan tebrik etti :)(o senin delil dediklerin benim lehime deliller :).. ) Bu arada ben çapa da değil bakırköyde oturuyorum buyur gel bakalım :)

    YanıtlaSil
  36. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  37. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  38. site sahibinin adıyla yorum yazıyossunuz millete??? Bu nasıl bir suçlama ben site sahibinin adını kullanmadım bunu hukuksal olarak ispatlayabilirim nasılsa..Sıfatım kardeşi ...Senin üslubundan bol malzeme çıkıyor .. :D
    :D devam mı ediyorsun sen hala?? Peki sen bilirsin benden günah gitti ... Şirket avukatlarının mesaisi olmaz canım bunu pzt günü anlayacaksın ..

    YanıtlaSil
  39. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  40. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  41. Yenilen pehlivan doymazmış güreşe..Bakıyorum üslub değişmiş hakaretler yerini özlü sözlere bırakmış.. :D Siz kapışmadınız ablam muhatab olmadı sen kendi kendine kavga ettin bende malzeme topladım..
    Aile kavramı nedir?? O benim ablam savunurum sen tek başınasın diye mi kabullenemiyorsun bunu?Yazdıklarını unuttun mu? Senin bloğuna yorum yazan bir insana durup dururken sataşan yalaka-yılışık-salak diye hakaret eden sensin.. Hepsinin kopyası var hatırlatayımmı sana??

    Savcılık meselesi işine gelince tehdit değil uyarı oluyor anlayana tabi...

    Eğer yarından itibaren buraya yorum yazmaya devam edersen ne kadar tahrik edersen et,ben değil artık avukatım muhatab olacak..Bu tehdit değil senin fevriliğine bir uyarı... :D :D :D kendin bilirsin artık ..

    YanıtlaSil
  42. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  43. Tatlı dünyasına gelmiş gibi hissettim birden kendimi tatlı tatlı Saliha'cığım..))Ne kadar nefis görünüyorlar..Maşallah sana,maşallah..Çok marifetlisin canım..))Nazar değmesin inşallah!!


    Gecikmelide olsa bayramını kutlayıp,yanaklarından öpüyorum canım..



    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  44. of of gelde yeme ellerine sağlık canım nefisss olmuşlar..

    YanıtlaSil
  45. Sevgili Saliha, Yosunbuka ile hoş olmayan bazı polemikler sanırım seninle yaşandı. Bu tarz olaylar beni oldukça rahatsız ediyor, taraf tutmak ise çok yanlış bana göre, çünkü her iki tarafın ayrı doğruları oluyor kendine göre. Ancak bir kişiye kızıp herkese aynı mesafeden durmak yanlış olur sanırım, yada kısaca şöyle diyeyim, bana "arkadaşım" diye hitap edebilirsin :)sevgiler...

    YanıtlaSil
  46. Salihacım sen hiç birşeye kimseye kulak asma bu tuhaf ve çok üzücü

    sana kucak dolusu sevgilerr

    YanıtlaSil
  47. canım adaşım ellerine sağlık....nefis bir görüntü olmuş...huyumdur şimdi ben önümüzdeki ramazana kadar (Allah ömür verirse)tatlı yapmam....sanki o günlere has bir yiyecekmiş gibi...

    ama bunu merak ettim bak.....

    ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  48. yosunbukaa susmuş hayırdır ... :)Hasta falan olamasın sakın..

    YanıtlaSil
  49. CANIM KADAYIF VE YUFKA ; SONUÇ ENFES ÇOK MERAK EDİYORUM YAPMAM LAZIM CANIM GÜZEL GÖZÜKÜYOR GERÇEKTEN....

    YanıtlaSil
  50. salihacığım hepsi birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık.

    geçmiş bayramın kutlu olsun

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  51. bak ilk yorumda pelin ne gusel demis, hakkaten bayramda kalkip size gelmek varmis. biz eziyet etmisiz kendimize bu tatlilardan uzak durarak. zaten geldikmi bi de bunlari yedikmi kolay kolay kalkamazmisiz :D
    salihacim canim benim ne zamandir yorum yazmadim sana farkindayim ama ben ne zamandir kimselere ugrayamaz oldum yani sayfalari mutlaka geziomda yorum yazamiom. benim pasa benden ayri oda da bile duramio. simdi ayaklandi iyice yani emekliyor ama illaki geliyor tepeme tirmaniyor. cok alem bisi. firsat buldugumda kendi sayfama yetisiom anca. yoksa aklimdasin canim merak etme bu arada bu laleler pek guzel yahu :D

    YanıtlaSil
  52. Saliha'cım merhaba bloğuna tesadüfen rastladım ve daha önce rastlamadığıma üzüldüm hemen linklerime ekliyorum.
    Tatlılar muhteşem ellerine sağlık,bende beklerim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  53. Salihacığım ellerine sağlık çok güzellerler gerçekten.Şu hamuruda hafif olur,gayet güzel görünüyorlar.BU arada bende gebzeye gelince seninle tanışmak isterim.

    YanıtlaSil
  54. Salihacığım bu arada arkadaş listende kendimi göremedim sildin mi yoksa?

    YanıtlaSil
  55. arkadaşım bunlar ne nefis şeyler böyle.oktay ustayı çok takibedemiyorum ama en az onun kadar başarılı takipçileri sayesinde hiç bir tariften geri kalmıyorum şükür.resimler ayrı güzel tat eminim şahanedir.eline koluna sağlık.uslubunu da tariflerini de sayfanı da seviyorum))kolay gelsin.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)