Perşembe, Ağustos 26, 2010

Sakız Muhallebili Güllaç

sakızlı güllaç (1)


Geçen sene hazır sakızlı muhalllebiyle yaptığım güllacı bu sene kendi hazırladığım muhallebiyle pişirdim.Sonuç çok lezzetliydi,sakız muhallebisini tek olarakta pişirmeyi düşünüyorum.Ben iftar davetim için artmasını istemediğimden yarım ölçü yaptım,6 kişilik ailemize yetti.Güllaç ertesi güne kalınca tadını kaybediyor.Aşağıdaki ölçüleri 2 katına çıkarıp yapabilirsiniz.


Sakız Muhallebili Güllaç;

Malzemeler;

  • 6 adet güllaç yaprağı
  • 1 lt.süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • ceviz,fıstık,fındık


Sakızlı Muhallebi;
  • 3 s.b süt
  • yarım bardak şeker
  • yarım bardak un
  • 1 tatlı kaşığı sakız reçeli



Yapılışı;


  1. Muhallebi malzemelerini tencereye koyun ve pişirin.Pişince karıştırarak soğutun.
  2. Güllaç için,süt ve şekeri tencerede ılıtın,kaynanamasına dikkat edin.
  3. 3 adet güllaç yaprağını istediğiniz gibi kırıp yada kırmadan ıslatın ve tepsiye yerlerştirin.
  4. Soğuyan muhallebiyi dökün.
  5. Tekrar 3 adet güllaç yaprağını ıslatarak yerleştirin.Süt artarsa güllacın üzerine dökün.Dolapta soğutun.
  6. Soğuyunca dilediğiniz gibi süsleyin.

14 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Salihacığım bu tarifi mutlaka yapıyorum Güllaçı çok seviyorum nefiste olmuş ellerine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık..
    nefis görünüyor güllacın:)))
    bebek de sende iyisiniz umarım.. Allaha emanetsiniz.. öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  4. Günaydin canim hayirli sabahlar .Nefis görünüyor .Aksam bende güllac yaptim nefisde oldu ama resimlerde karanlik cikiyor cac resim cektiysem beyaz bir görünüm olmadi .Size afiyetler olsun öptüm.

    YanıtlaSil
  5. Hazırdan ziyade bende el yapımı muhallebilerini tercih ediyorum. Çok güzel olmuş canım
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Off kı ne of..
    Ellerıne sağlık eş ne zamandır istiyor güllaç da yapmaya üşeniyordum bir de bu şekıl de denıyım emınım sevecekdir..
    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş.ellerinize sağlık.sakızlı muhallebinin güllaca kattığı nefis tadı ve kokuyu düşünemiyorum

    YanıtlaSil
  8. Salihacım güllaç harika görünüyor. Bizim evde pek sevilmiyor. Ama ben seviyorum. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. Bayılırım güllaça. Ama muhallebilisini denemedim... Denenecekler listesi o kadar kabardı ki... Hangisinden başlamalı bilmem:) Ellerine sağlık canım, dikkat et kendine, fazla yorma... Kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Saliham canım Ramazanın bence olmazsa olmazıdır
    Güllaç.Ellerine sağlık harika görünüyor.Bu sa
    kız reçelini nerden alıyorsun:))Bereketli iftar
    lar kocaman öpüyorum.Bende beklerim:))

    YanıtlaSil
  11. Güllaç yemeyen tek kişi olarak tarihe geçeceğim sanırım ;)) bu sene çok niyetlendim ama henüz yapabilmiş değilim...
    Nefis olmuş ellerine sağlık...

    Kocaman Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık ramazanın vazgeçilmezi soğuk soğuk afiyet olsun.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. oldukça leziz görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. ellerine saglik canim harika gorunuyor
    okadra canim gulla istiyorki ,malesef bi alip yapamadim :( fransada oldugum icin ozel bi yere gitmek gerekiyor
    tarifinizle bi kat daha canim istedi :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)