Salı, Kasım 25, 2008

Zeytinli,Sosisli Tuzlu Pastane Kurabiyesi





    Teyzemizin menüsüne yapıp götürdüğüm ve eşimden özel istek alan bu enfes kurabiyeleri arkadaşlarıma da yaptım.Her gören hazır zannediyor ama biz;''herşeyi evde yapanlar''klübüne üye hanımlar:)) bu güzel, hazırdan farkı olmayan kurabiyeleri evde yapıyoruz.

    Ben akıllı,bu defa yapışımda kabartma tozu yerine maya koyduğumu,hamuru açarken;''ya ne kadar yumuşak,kolay açılan bir hamur oldu der demez!!'' farketmiş olup ufak çaplı bir panik geçirmiş olsam da (kendime nasıl gıcık oldum,birde ne güzel yoğurmuşum yumuşacık puf puf hamur oldu diyorum kendi kendime:((( )mecburen pişirdim ama evvelki yaptıklarımdan pek farkı olmadı.Bu kurabiyeyi çok seven eşime de verdim,orjinali gibi olmuş dedi:) birde pişerken açılmalar olabiliyor bunun çaresini bulamadım.Pişerken fırını açıp elimle tekrar kapatıyorum :)



    Tarif,Tarif defterinden gerçek bir usta olan ve verdiği tüm tarifleri tutan Sevgili Coşkun usta'ya ait.Birçok tarifini denedim,tuttu.Sizinle de paylaşmak istedim,denemenizi tavsiye ederim emin olun çok güzel övgüler,iltifatlar alacaksınız.Coşkun usta ellerine sağlık!!








    Malzemeler;

    • 5 su bardagi un
    • 250 gr margarin
    • 50 ml aycicek yagi
    • ½ su bardagi yogurt
    • 1 yumurta
    • 10 gr kabartma tozu
    • 1 tatli kasigi tuz
    • 1 yemek kasigi seker



    Yapılışı;
    1. Tum malzemeleri karistirarak hamurumuzu yoguruyoruz.Yogurdugumuz hamuru 30 dakıka dinlendirdikten sonra,merdane yardimi ile aciyoruz.
    2. actigimiz hamuru kucuk kareler seklinde kesiyoruz ve kestigimiz kare hamurlarin uzerine capraz sekilde zeytin veya sosislerimizi koyuyoruz.
    3. hamurun iki ucunu yukaridan birlestirerek,fırın tepsisine aliyoruz.
    4. uzerine yumurta sarisi surup 180 derecede yaklasik 20 dakikada pisiriyoruz.
    Not; bizler biberli yesil zeytin kullaniyoruz.
    & Hamuru yarım ölçüde yapabilirsiniz.Neredeyse 3 tepsiye yakın kurabiye çıkıyor.


    38 yorum:

    1. canım adaşım valla ben bunun hep mayalısını yapıyorum zaten......zeytinli değilde sosislisini yapıyorum......açılmalara çare yok zannedersem..belki kürdan batırmak çare olabilir...

      çok sevdiğim bir lezzet....mini mini serviste çok hoş görünüyor.....

      ellerine sağlık....nefis görünüyor...bi ara zeytinliyide denerim.....

      öptüm canımm..

      YanıtlaSil
    2. salihacım süper olmuşlar süper....
      eline yüreğine sağlık.en kısa sürede yapıcam çok beğendim...sevgilerimle....

      YanıtlaSil
    3. Salihacığım senin klubü tuttum :) Evde yapmak gibisi yok gerçekten... Elceğizlerine sağlık canım... Pişirirken açılmalar için bende adaşın Saliha gibi kürdanı önereceğim...

      Sımsıcak sevgiler...

      YanıtlaSil
    4. ben de o klübe üye olmak isiyorum :))

      kurabiyeler çok güzel olmuş, ellerine sağlık

      sevgiler...

      YanıtlaSil
    5. Canım enfes görünüyorlar ellerine sağlık bir tane aldım,öptüm...

      YanıtlaSil
    6. salihacım açılma olmaması için bir ucuna biraz yumurta sarısı sür.diğer ucunu üzerine kapat sonra tüm yüzeye yumurta sarısını sür yumurta birbirine yapışmasını sağlıyacak.böylece pişerken açılma olmaz...kocaman öptüm....sevgiler....yeşim...

      YanıtlaSil
    7. Nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım.sevgilerimle....

      YanıtlaSil
    8. hayatımmmm harika görünüyor artık bi pastane açarsın sen bu gidişle:)) ellerine sağlık çok öpüyorum seni...ve artık görüşelim diyorum...sevgiler

      YanıtlaSil
    9. ellerine saglık canım..
      harıka gozukuyoerlar..
      bende buna benzer yemek kursunda ogrenmıstım..
      afıyet olsun..
      sevgiler..
      herzaman beklerim siteme..

      YanıtlaSil
    10. Minik minik çok güzel olmuş,tam ağzıma layık aslında:))
      En kısa zamanda yapmalıyım,başarılı olurum umarım..
      Ellerine sağlık..

      YanıtlaSil
    11. çok güzel görünüyorlar

      ellerine sağlık
      sevgiler

      YanıtlaSil
    12. cok güzeller valla....diycek bisey yok

      YanıtlaSil
    13. capraz yerini yumurtaladiktan sonra
      tepsiye gelecek sekilde koysak

      YanıtlaSil
    14. Salihacım
      Harika görünüyor bu kurabiyeler.biz blogcular yüzünden pastaneleriin işleri bozulacak:)
      Nar gibi kızarmış hemde çok bereketli bi tarifmiş büyük tepsiyle mi 3 tepsi yoksa mini fırın tepsisiyle mi?

      YanıtlaSil
    15. canim harika yapmissin,her zaman ki gibi muhtesem,bir lokmalik aperatif sahane eline saglik,sevgiler canim..

      YanıtlaSil
    16. Gerçekten pastane işi gibi olmuş.Görüntüde lezzetide mükemmeldir bence.Bu sırada salatayada bayıldım.Nefis...

      YanıtlaSil
    17. gerçekten ellerine sağlık canım.Hazır aldım desen kimse farketmez.Tam bir pastane kurabiyesi gibi olmuş.

      YanıtlaSil
    18. Canım ne güzel olmuşlar...
      Yapıştırmak için yumurta beyezı kullanmayı denedin mi? Sanırım sorunun çözümü olabilir.
      Ellerine sağlık...

      YanıtlaSil
    19. Mayalısı daha güzel olmuştur bence. Ben de mayalı deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Tarif için teşekkürler.
      Sevgiler

      YanıtlaSil
    20. Gerçekten de çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık.

      Sevgilerimle.

      YanıtlaSil
    21. bunlardan hemen ama hemen yapılmalı bence hazırlardan da nefis duruyor üfff sabaha olsaydı ah ah kayısı ve elmayı yemezdim:)

      YanıtlaSil
    22. ZEYNEPCİM,COK SAOL GUZEL SOZLERIN ICIN..BIRER IKISER GIDIYO FARKETMEDEN YALNIZ:))))

      BETUL SAGOL,

      PELİN PEK FARK YOK ARALARINDA AMA BİRAZ DAHA YUMUŞAK MAYALISI..

      LAVANTIN,SGOL CANIM MUHAKKAK DENEYECEĞİM..,

      AYŞEGÜL,HAKIKATEN KIMSE FARKETDI,BASTAN HAZIR DEDIM ZATEN:ppp

      ANTEPAŞIMMMMM SAGOL CANISI:))))))),


      HURIYE,TESEKKURLER,SEVGILER,

      DİLEK,BÜYÜK TEPSİYLE CANIM,2,5 3 TEPSİ..YAPTIGIN BUYUKLUGE BAGLI..

      HERKESE GÖNULDEN SEVGILER...

      &&&& BİNBİRÇEŞNİ &&&&&&....

      YanıtlaSil
    23. tarifleriniz için teşekkürler.ben biraz tarif konusunda çimriyim siz öyle olmayın:)
      deneyip ,içine biraz bişeyler bulup kattıgım tarifleri begenirler sorarlar.hemen yaparlar ama benden aldıklarını unutup kendileri yapmış gibi konuşurlar.o zaman sinir olurum.ben cok begenirsem belki tarifi sorarım ama bana net birşey söylemezler.söyleselerde aynısı olmaz.bende deneye deneye bişeyler yaparım.müthiş olur bazen.evet sırf bu yüzden cimri oldum artık.kim nederse desin:)

      YanıtlaSil
    24. evet benımde bazı donemlerde bu tur seyler gelıyor basıma:)paylaşımcılık cok guzel aynı zamanda cok zordur:)

      YanıtlaSil
    25. elinize sağlıkkkkk.
      ertesi gün bayatlıyor mu aynımı kalıyor acaba

      YanıtlaSil
    26. teşekkurler canıkom..hayır ertesi gune bayatlamıyor ben biraz el oyaladığı için misafirlerime bırgun evvelden yapıyorum..umarım dener ve memnun kalırsın :)
      sevgıler..

      YanıtlaSil
    27. tşk ederim cevap için.deneyince size yazacağım.sevgiler....

      YanıtlaSil
    28. Binbirçeşni,ellerine sağlık ve bizim yaptıklarımızdan hiç bir fark goremiyorum desem yalan olmaz.ayrıca tariflerde ismimi kullanman gurur okşayıcı ve emeğe olan saygını takdir ediyorum.
      yeni lezzetlerde buluşmak üzere..
      www.facebook.com/coskunustaa

      YanıtlaSil
    29. sevgılı coşkun usta tarifleriniz enfes....ne yaptımsa sonuc husran olmadı...yenı yenı tarıfler ıstıyorum sızden :D

      YanıtlaSil
    30. denedim ve çoooook güzel oldu .tşk ederim.selamlar..

      YanıtlaSil
    31. sevgili canıkom,deneyıp memnun kalmana ve üşenmeden :)) yorum yazmana cok sevındım,çok teşekkürler ve afiyet olsun :))
      sevgılerımle...

      YanıtlaSil
    32. keşke coşkun usatanın linkinide vereydin be saliha'm:)
      diğer tariflerinede bakardık..
      ellerine sağlık canım sahiden nefis görünüyor mutlaka denemeliyim ..

      YanıtlaSil
    33. Canım mutlaka deneyeceğim zira tuzlular konusunda sıkıntı çekiyorum..

      ellerine sağlık ,sevgiler

      YanıtlaSil
    34. ellerine sağlık saliha,cım..
      taş çıkartmış pastadenekilere maşallah..
      sevgiyle kal...
      :)

      YanıtlaSil
    35. canım bende o klübe üye olmak istiyorum:))))harika olmuş bu kurabiyeler beğendim canım bende denerim en kısa zamanda
      öpüyorum canım

      YanıtlaSil
    36. baharcım teşekkurler:)) sanırım biz dogustan uyeyız:))

      YanıtlaSil
    37. birtutamkekikim sagolasın canım:))

      YanıtlaSil
    38. sevgılı rumma ben cok sevıyorum bu tarıfı emın ol begenceksın..sevgılerımle..

      YanıtlaSil

    hoşgeldiniz:)