Salı, Kasım 24, 2009

Muhallebili Kadayıf


Muhallebili Kadayıf, aldığı bütün övgüleri hakeden bir tatlı.Kurban bayramı içinde baklavaya alternatif olabilir diye düşünüyorum.Tarif,Portakal ağacından.Tek püfü yenileceği gün yapılması,ertesi güne kalırsa kadayıflar yumuşuyor.Aslında yumuşak da güzel ama kadayıfı çıtır çıtır yemesi daha zevkli:)Tavsiyem; denenmesi gereken tariflerden.

Muhallebili Kadayıf;

Malzemeler:

  • 300gr kadayıf
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 su bardağı doğranmış ceviz
Muhallebinin Malzemeleri:
  • 1kg süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krema--200 ml.--
Kadayıfın Yapılışı:
  1. Kadayıfı derin dondurucuda 1 saat bekletin. Dondurucudan alıp ufalar gibi kırın ve tencereye koyun.
  2. İçine yağı, şekeri lave edip orta harlı ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Pembe hale gelince cevizi ekleyin. Ateşten alıp soğutun.

Muahllebinib Yapılışı:
  1. Krema hariç tüm malzemeyi muhallebi gibi pişirip soğutun. Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın.
  2. Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama serin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da serin.
  3. buzdolabında 1-2 saat bekletip öyle servis yapın.

29 yorum:

  1. Saliha,
    Gercekten cok hos gorunuyor. Ben de denemek istiyorum, bu kadar ovguden sonra.
    iffet

    YanıtlaSil
  2. salihacığım ellerine sağlık..nefis olmuş..afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  3. Bayram tatlısına bir secenek...ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık saliha hanımm nesif bir görüntü tamda bayram önü...

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım ben de hala deneyemedim bu tatlıyı:(
    aslında bir sebep deneyen arkadaşlar ertesi güne yumuşadığını yazmış, miktarlarda bana çok göründüğü için bir günde bitiremeyiz, bitirmemeliyiz diyerek kalabalık bir grup bekliyorum:))
    ama bu görüntüden sonra artık denemeli, ellerine sağlık, güzel bir hafta diliyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. enfes görünüyor canim ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık, benim de favorilerimden.
    Püfünü biraz kolaylaştırdım ben, önceki gün pişirip, yeneceği gün kadayıfı serpiyorum. Muhallebiyle buluşmadıkça çıtırlığını kaybetmiyor.

    YanıtlaSil
  8. merhaba canım kadayıf çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım seni arkadaş listeme ekledim sende beni aklersen sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
  9. çok severim;) harika görünüyor, ellerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel takipcinizim.Sevvgilerrrrrr

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten harika bir lezzet ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Salihacığım ellerine sağlık!Görüntü 10 numara olmuş, eminim tadıda öyledir. :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. aman çeşnim can çeşnim tarifleri enfes çeşnim;
    ya 5,5 aydır ilk defa bir resimde ağzmın suyu akmanın eşiğinden döndü çok canııımmm istediiiiii......
    yarın yapsammı...
    ama işim çok...
    ama canımda çok istedi...
    en iyisi şimdi yapıyım ...
    ama kadayıfım yok
    :(:(:(:(:(

    YanıtlaSil
  14. canım benim yine döktürmüssün. Ellerine sağlık. Bu tatlıya bayılırım.Ben krema yerine muhallebisi sogugunca içine toz krem şanti katıyorum. Birde bu tatlı ile ilgili yeni bir duyum aldım. Tatlının en çok zahmeti kadayıfları kavurmak . Bunun için hazır piyasada satılan şerbeti dökülmemİş kadayıflardan ufalıyolarmış. Bana daha pratik geldi.Buda değişik bir alternatif olabilir. Hatice Ablan

    YanıtlaSil
  15. Saliha bende kadayıflı tatlıları yemiyorum ama görüntüsü enfes,benimde aklıma giriyorsunuz :) ellerine sağlık...
    Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  16. Salihacım harika nefis ötesi olmuş desem duygularımı anlatmaya yetermi canım:)))))

    YanıtlaSil
  17. canım ellerıne sağlık benımde denediğim bir tariftir.Denemeyenlere tavsıye ederim.Sevgiler arkadasım.

    YanıtlaSil
  18. ellerinize sağlık,hiç denemedim en kısa zamanda bu tarifi deneyeceğim ,müthiş gözüküyor.

    YanıtlaSil
  19. Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri, bir sıcak gülümseme, bir ufak hediye daha da yaklaştırır bizi birbirimize. Kalbiniz nur, eviniz huzur dolsun. Kurban Bayramın bereketli olsun!
    BERLINDEN SEVGILERLE

    YanıtlaSil
  20. Kurban bayramınız kutlu olsun canım sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  21. Annemde ne zamandır istiyordu bir ara yapsam güzle olucak:)
    ellerine sağlık
    ***
    Bayramın mübarek olsun inşAllah,rabbim güzle bir bayram birde kavurma yemeyi nasib etsin inşALlah ağız tadıyla:)

    YanıtlaSil
  22. iyi bayramlar sevgiler güzellikler diliyorum salihacığım..

    YanıtlaSil
  23. Bayramin kutlu olsun canim, sevdiklerinle birlikte daha nice güzel bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  24. Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun...

    YanıtlaSil
  25. Canım bayramını kutluyorum. Sevgiyle mutlu bayramlara...

    YanıtlaSil
  26. merhaba saliha hn . Bayramdan önce bende yaptım gerçekten lezzeti gzüelve hafif bir tatlı . elinize sağlık

    hilal
    www.sagliklimutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  27. merhaba öncelikle ellerinize sağlık. kadayıfı önceden kavurup buzdolabında saklayabilirsiniz. böylelikle zamandan da kazanılmış oluyor . hemde her zaman çıtır çıtır ikram edebiliyorsunuz . ayrıca tek kişilik kaselerde yapılırsa servis açısından çok kolay oluyor ...

    YanıtlaSil
  28. hılalcım tesekkurler:)
    sevgılı adsız püf noktası ve degsık bır sunum önerısı ıcın tesekkurler:)deneyecegım:)

    sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)