Cuma, Ekim 16, 2009

Havuç Rüyası








Tarif forumdan shaneface isimli üyeye ait.Havuç rüyası diye okuyunca, tam havuç delisi oğluma göre dedim ve kısa süreli tam ölçümü yarım ölçü mü yapsam diye kararsızlığımdan sonra tam ölçü yaptım.Kayınvalidemler,kaynım derken bitti bile:)Eğer çekirdek aileyseniz kesinlikle yarım ölçü yapın derim çünkü bereketli bir tatlı oluyor.İkinci tereddütüm ise şeker miktarındaydı ama iyi ki miktarda oynama yapmamışım çünkü tadı tam yerindeydi.Ben borcama iki renkli kedidili dizip tatlıyı sıcak yaydım.Kedidillerini ıslatmadım çünkü tatlıyı sıcak yaymam kafi geldi,bu iki renkli kedidili diğerinden daha çabuk yumuşuyor.Üzerinede şanti yayıp narla süsledim.
Gerçekten söylendiği kadar hafif,lezzetli,değişik bir tatlı.Hafta sonu hafif,değişik bir tatlı yapmak isteyenlere tavsiye ederim.
Sevgili Pembe Tatlar Aslı'nın ev sahipliğini yaptığı Bisküvili Pastalar etkinliğine yolluyorum,eminim birbirinden leziz tarifler gelicek:). Sevgili Aslı kolay gelsin.
Havuç Rüyası;

Malzemeler;

  • 1 kg havuç
  • 2 su bardağı şeker
  • 4 tepeleme yemek kaşığı nişasta
  • 2 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 limonun suyu
  • 1 paket kedidili veya pötübör bisküvi etimekte olabilir.
Yapılışı;
  1. Havuçları soyup,temizleyip, küçük parçalara ayırın ve tencereye alın, 4 su bardağı suyla haşlayın.
  2. Haşladığımız havuçları blendır veya robottan geçirin.
  3. Tencereye haşlanmış havuç suyunu alın.Eğer su azaldıysa kalan suyu tencereye ölçülü koyun yani suyu 4 bardak suya tamamlayacağız.Ölçü;1 bardak suya 1 yemek kaşığı nişasta.
  4. Tamamladığınız suyun üzerine nişastayı, şekeri, vanilyayı ve limon suyuyla rendelediğiniz kabuğunu katıp muhallebi gibi pişirilir.
  5. Kaynayınca içine püre yaptığımız havuçları ekleyip bir iki taşım kaynatın.
  6. Borcama kedidili veya büsküvileri dizip üzerine havuçlu karışım dökülür.üzerine 1 su bardağı sütle hazırladığımız krem şanti yayın ve narla süsleyin.
  7. afiyet olsun.
* bu ölçülerle ve yöntemle tatlı kabağıyla da enfes tatlılar yapılabilir.

26 yorum:

  1. Merhaba canim,
    coktan beri görüsemedik..ama bu güzellige birseyler yazmadan gecmek olmazdi. Bu pastan gercekten cok degisik ve bir o kadarda besleyici, vitamin deposu daha fazla kelimeler bulamiyorum tarif etmek icin, ellerine saglik diyorum.

    Selam ve sevgilerimele

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor canımcım, n'aptın şimdi, sabah sabah canımı çektirdin. Bayramdan beri zaten birkaç kilo almışım bari daha fazla almayalım. Bundan sonra misafir yoksa tatlı da yok, misafir azsa tatlı da az porsiyon.

    YanıtlaSil
  3. Ben de tupperware'e üye oldum. Sen de üyeymişsin :)

    YanıtlaSil
  4. Canım çok güzel bir tarifmiş gerçekten bende tam bir havauş delisiyim yani bana göre:)

    YanıtlaSil
  5. gercekten harika olmuş canım ellerine saglık afiyet bal şeker olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Salihacığım harika olmuş ye beni diye çağırıyor
    resmen ellerine sağlık,mutlu
    hafta sonları kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. Benim de denemek istediğim bir lezzet,ellerine sağlık nefis görünüyor...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. kevsercım cok tesekkurler canım,hoşgeldın sefa getırdın:),
    meduracım sorma napcaz kıloları ya:( evet üyeyim:),
    aslıcım,bende havuc delısıyım:)tesekkurler,sevgıler,
    sevılcım sagol canımmmmmm,
    deryacım cok tesekkurler canım,
    bengısucum cok tesekkurler muhakkak dene enfes bişiiii:),
    herkese huzurlu mutlu hafta sonları:):)

    YanıtlaSil
  9. salihacığım bende pek çok blogda yazdım..
    bizdede valide sultan havuç sevgilisidir.. hereyini bilir ve yapar .. hele cezerye..
    bensıra getiremiyorum bu güzel tariflere..
    ama çok beğeniyorum..
    ellerine sağlık, tatlı oğluşa bal şeker olsun tatlı annesi..
    iyi tatiller canım.

    YanıtlaSil
  10. Etkinliğe en hızlı katılım sizden sanırım. Konu beni de heyecanlandırdı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Saliha tarif çok güzel,şu renkli kedidili çok hoşuma gitti.. marketlere bakıcam en kısa zamanda ; ellerine sağlık..
    Güzel bir hafta diliyorum..

    YanıtlaSil
  12. ımm bu etkinlikten cok şey kapacağım anlaşılan
    ellerine sağlık havuç tatlıda cok güzel oluyor...

    YanıtlaSil
  13. tam turuncumutfağıma uygun bir tatlı.nefis olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. canım benim hediyemi aldım.çok teşekkür ederim.eline sağlık.harika görünüyor kardeşim...en kısa sürede yapıp sayfamda yayınlayacağım.seni ve oğluşu çok öptüm...kucak dolusu sevgiler....

    YanıtlaSil
  15. denenecekler arasına ekledim bile.teşekkürler
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Harika görünüyor. Ellerine sağlık canım :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Bacım bu tatlı çok hoş görünüyor :)
    ellerine sağlık,güzel olmuş valla...

    YanıtlaSil
  18. Tam rüya olmus bu... Ellerine saglik canim. Havuucu tatlida denemedim ama herseynin bir ilki vardir.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Çok değişik bir tarif olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Canım güzel gtarifini aldım...
    Tşkr ediyorum...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Salihacım kedidili için söylediklerini okudum,çok incesin teşekkür ediyorum... bulamazsam kesin söylerim :))

    öptüm seni...

    YanıtlaSil
  22. Salihacım ellerine sağlık canım. Havuç tatlın çok lezzetli görünüyor eminim ki tadı da öyledir. Öpüyorum canım seni.

    YanıtlaSil
  23. Havucun rengi super yakismis :) Ellerinize saglik! Hollandadan sevgiler

    YanıtlaSil
  24. merhabaaa,bloğunuza yeni geldim,takipteyim :) bende sizi bloğumda misafir etmekten mutluluk duyarım sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. pastaguvercını , hosgeldın sefa getırdın :))) sevgıler bendennn:))

    YanıtlaSil
  26. ellerine sağlık canım çok leziz görünüyor.sevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)