Cumartesi, Şubat 14, 2009

Sadrazam Lokumu


Ertesi gün gelecek misafirler için acilen güzel,hafif ama gösterişli :P bir tatlı bulmam gerekiyordu.İnternette bulunan envai çeşit tarif bulamacı içinden çıkmam uzun saatlerimi aldı.Nette araştırmak çok kolay ve güzel,binbirçeşit değişik,şık tarifler bulabiliyorsunuz.
İşte benim sorunum burada başlıyor:( tarifler arasından seçim yapmak!!bilen bilir ne kadar kararsız bir insan olduğumu,ne kadar kötü bir huy Ya Rabbim!:( önümde onlarca tarif var ama ben karar veremiyorum.Blogcu olmamım ve blogcu olan,becerikli arkadaşlarımı takip etmenin bana olan faydası hemen hemen tariflerden ne çıkacağını tahmin edebilmem ama ölçüler birbirine çok yakın olunca delirmemek elde değil:(
Tarif,Tarif Defterinden fyıldırıma ait,bardak ölçüsü vermesi bu tarifi tercih etmemi sağladı.İsmi sadrazam kavuğu ama oğlum ;anne! lokum bigi olmuş,adı lokum olsun mu ?. Aynı tarifi  arkadaşım Yeşil Kivi de yapmış.Birdaha ki denememde Seçilin tarifi olacak:)
Lafın kısası, bunu deneyin efendim,gerçekten de ününü hakedecek bir hafifliği,şıklığı ve lezzeti var.Misafirlere tarif vermekten dilim de tüy bitti diyebilirim :)





KEK İÇİN;

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un
  • 2 yemek k. süt
  • 1 paket kabartma tozu
KREMASI;
  • 2 s.bardağı süt
  • 1 s.bardağı şeker
  • 1 y.k tereyağı
  • 1 paket vanilya & ben portakal kabuğu rendesi kullandım
  • 3 y.k un
  • 1 y.k nişasta
KEKİN SOSU İÇİN;
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1-2 s.b hindistan cevizi veya kırık fındık,ceviz kırığı,rende bitter çikolata
YAPILIŞI:
  1. Yumurta ve şekeri 10 dakika mikserde çırpın. Sütü ekleyip bir kez daha çırpın.
    Un, kabartma tozu, ekleyerek tahta kaşıkla karıştırın ve yağladığınız mini fırın tepsisine hamuru boşaltın.
  2. üzerini düzeltip 150 dereceli önceden ısınmış fırında kurutmadan pişirin.
  3. Bu arada kremayı hazırlayın. Sütü, unu,nişastayı tencereye alıp karıştırarak kaynatın.Kaynamaya başladığı an şekeri ekleyin ve yine karıştırın kolayca eriyecektır.
  4. Krema kıvamına gelince ocaktan alın, soğuyunca portakal k.rendesini ve tereyağını ekleyerek mikserle 5 dakika çırpın.
  5. Kek pişince biraz ılımasını bekleyin, 2-3 pamak kalınlığında uzun dikdörtgen parçalar kesin,sonra bu uzun dikdörtgenleride boylamasına ikiye bölün.pandispanyaya krema sürmek için 2'ye keseriz ya işte o şekilde:)bir küçük dikdörtgenden iki katlı pasta katı elde ediyoruz .
  6. Kestiğiniz parçanın kızarmış tarafını içe alarak kremadan sürün, ister fındık ister muz (uzun ince kesin) yayın ve rulo şeklinde sarın. (iki ucu birleşse yeter)
  7. Hazırladığınız mini pastayı ılık süte batırın ve çıkarın, geniş bir tabağa hindistancevizini serpin, süte batırdığınız pastayı hindistancevizine bulayın ve bir kaba tüm pastaları yanyana dizin.
  8. tatlınızı buzdolabında dinlendirin,hatta bir gün öncesinden yapılırsa daha güzel oluyor:) afiyet olsun.
bu tarifimi,Sevgili Leziz Sofralara yolluyorum,etkinlik içinde kolaylıklar diliyorum:)

 



34 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.harika görünüyor.farz oldu artık yapmak:-)sevgililer gününü kutlu olsun.iyi hafta sonları...

    YanıtlaSil
  2. merhaba arkadaşım sadrazam lokumu benim elimden hiç düşmeyen bir pastadır 15 yıldır her misafirime yaparım özel istekle hiç kimsede bıkmadı büyük bir hevesle yet harkas

    YanıtlaSil
  3. Tadi resminden belli oluyor, ellerine saglik.
    Denemek lazim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. en kısa zamanda denenecekler listesine alındı bile.eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. canım süper gözüküyor deniycem hemen ellerine sağlık.bir de canım sayfama bakarmısın ödülün var:)

    YanıtlaSil
  6. canim bu tarifi bende tadamayanlardanim hala cok istememe ragmen bir firsat bulupta yapamadim nedense,insallah gelecek günlerde bu firsati bulurum bakalim...

    Etkinligime katilimindan dolayi tesekkürler tarifi aldim ellerine saglik,hayirli aksamlar sana sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Salihacığım
    zaten görüntüden tadınında çok güzel olduğu belli.
    Ayrıca babacığınada Rabbim acil şifalar versin.Büyüklerimizi başımızdan eksik etmesin
    hoşçakal

    YanıtlaSil
  8. Canım bende sana ait bir ödül var, alırsan sevinirim...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık salihacığım bu zahmetli ve güzel tarif gerçekten harika görünüyor.Güzel bir hafta dileğiyle.........

    YanıtlaSil
  10. Canım eline sağlık bu lokumlar çok şahane...oğlun haklı lokum gibi :))
    bende tarif konusunda aynı dertten muzdaribim...değişik bir şey arar dururum ama uygulamaya gelince acaba tutarmı..nasıl olurki...karar veremem anlayacağın...
    öptüm canım...
    oğluna iyi seneler Allah uzun ömür versin...

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık bu zahmetli ve güzel bir tarif gerçekten lokumlar çok şahane...

    YanıtlaSil
  12. masallah insallah bugün denemek nasib olur Danimarkadan sevgiler Hacer D.

    YanıtlaSil
  13. Lokumlar gerçekten şahane olmuş,ham ham yemelik kısaca :)
    Ellerine sağlık...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Salihacim gercekten cok nefis görünüyor,seninde yazdigin gibi gösterisli.Bunuda mutlaka denemem lazim.Bugün cok yapmak isterdim ama hic havamda degilim.Ama insal. en kisa zamanda.Sevgiyle kal canim:)

    YanıtlaSil
  15. görüntü harika, ellerine sağlık, bende ödülün var, alırmısın arkadaşım;)
    sevgi dolu neşeli günler.....

    YanıtlaSil
  16. Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim

    MERHABALAR CANIM ;ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 4 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 7 MART 2009 SAAT 14:30 DA İ ÜSKÜDARDA YÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZİ (ADRES:Ahmediye Meydanı (Katlı Otopark Yanı) Üsküdar / İstanbul )‘DA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
    SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

    YanıtlaSil
  17. şahane görünüyor ellerine sağlık canım ..aldım bir tane:) kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  18. salihacığım ellerine sağlık. ben de başka bir tarifle yapmıştım, çok lezzetli ve hafif oluyor.

    haklısın valla ben de adana dışında kebap yemem. ağız tadımızı bozuyorlar resmen.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık salihacığım. başka bir tarifle ben de yapmıştım, hem lezzetli hem de hafif, herkese tavsiye ederim.

    haklısın valla, adananın dışında kebap yenmez. yutturuyorlar resmen kupkuru eti kebap diye...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. ah canım kararsızlık nedir bilirim..benimde başımda..bi alışverişe giderim..kollarımı doldururum sonrada kararsızlık içinde bişey almadan dönerim...

    ama birbirine benzeyen o kadar tarif oluyorki kimi yağını çok koymuş kimi yumurtasını..gelde karar ver dimi..

    ellerine sağlık..görüntüsü harika şahsen...

    YanıtlaSil
  21. ellerinize sağlık güzel olmuş ama ben rulo kısmını anlayamadım. önce pandispanyayı dar dikdörtgen şeklinde kesip ortasına mı kremayı sürüyoruz

    YanıtlaSil
  22. canım benım ellerıne saglık cok guzel gorunuyor sevgıler...

    YanıtlaSil
  23. bu lokumdan teyzem yapmıştı.nefis oluyor.
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Merhaba,

    görüntü çok güzel tatlıları çok severim.Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle*

    YanıtlaSil
  25. arkadasar hepınıze tesekkurler ..sevgıler..
    sevgılı adsız evet aynı dedıgın sekılde

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar tarifinizi denedim,keki çok lezzetli gerçekten ama kreması için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.Fazlasıyla şekerliydi. Porsiyonluk köstebek pastayla aynı anda yapmam gerektiği için dikkat edemedim yoksa 2 s.bardağı süte 1s.bar.şeker koymazdım.Şekersiz biraz daha krema hazırladım ama bize yine de ağır geldi.

    YanıtlaSil
  27. Bugun gelen misafirlerim icin bu tarifi denedim . zaten bu tarifi denemek icin pusuya yatmistim :p misafir haberini duyunca hemen kollari sivadim :)))

    lezzeti on numara oldu gercekten :) goruntu zaten muhtesem :))

    ben bazi degisiklikler yaptim .. kremasina vanilya ve limon aromasi ekledim . bir de icine muz dilimleri ve findik kiriklari ekledim :) tabi kalan findiklari da uzerini suslemek icin kullandim :)

    baktim tarif vermekten dilimde tuy bitecek :D bende buranin adresini verdim :)))

    tarif icin cok tesekkurler ! :) zaten senin hangi tarifini denediysem hepsi cok guzel oldu . burdan tarif deneyecegim zaman gozum kapali yapiyorum ;)

    YanıtlaSil
  28. ben keki tam olarak kaç dk pişirmemiz gerektiğini öğrenebilirmiyim aceba? adım Azize şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  29. sevgili Azize 30dk.pişiriceksin ama her fırında degısır, ilk 20 dakıkadan sonra kurdanla test edebılırsın pişip pişmediğini..sevgılerımle kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  30. Merhaba,
    Ben tüm yorumları okudum ancak benim soracağım soruuyu göremedim :)) Kek malzemelerinde bir yanlışlık olabilir mi 2 yemek kaşığı süt yazıyor ve hiç yağ yok. Şimdiden teşekkürler.
    Kadriye

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Kadriye bu kek hamuru pandispanya türü ve 2 kasık sut hamuru hafif yumusatmak ıcın gereklı yaga gerek yok yanı umarım dener ve begenırsın:)) sevgıler...

    fırdevs coook gec bı cevap oldu gozumden kacmıs yorumun begenmene sevındım guzel sözlerın yanaklarımı kızarttı :)) sevgıler....

    YanıtlaSil
  32. Ellerinize sağlık, çok güzel gözüküyor.

    Biz de sadrazam lokumunun kakaolu olan versiyonunu yaptık. Kakaolusu çok fazla bilinmez, yapılmaz ama o da çok güzel oluyor. Denemenizi tavsiye ederim.

    Tekrar ellerinize sağlık,

    YanıtlaSil
  33. Canım benim mini fırın tepsisine fazla mı gelir bu ölçü yada kare borcamda yapsam fırınım mini ,büyük fırınımda arızalı..:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rummacım evet buyuk gelır bu olculer buyuk fırın tepsii için :))

      Sil

hoşgeldiniz:)