Cumartesi, Haziran 14, 2008

LİMON PELTELİ PEYKEK


Yaz geldi, bunlardan de hafif tatlılara geçiş yapıyorum yavaş yavaş.Peykek denemelerim.Martha'nın peykekini çok seviyorum, 26 cm.lik tarif iken kendi denemelerimle 20 cm.liğe uyarladım, çokda güzel oldu.Bu bunaltıcı yaz günlerinde tavsiye ederim ..
Peykeki olduðundan daha hafif kılabilmek için labneyi azaltıp, süzme yoğurt ekledim, tabanı lif oranı yüksek karışık müsliyle hazırladım.Siz tabanını kepekli, Lifli mısır gevreğiylede yapabilirsiniz.Piştikten sonra üzerine Klasik tarifimle, limonlu pelte hazırlayıp döktüm donuncaya kadar buzdolabında beklettim.
Bu gün ise misafirlerime tabansız, Vişneli peykek yaptım, çok hafifti, bahçemizde afiyetle yedik.
LİMON PELTELİ, YOĞURTLU PEYKEK;
18-20 cm.
TABANI;

  • 2 Karışık Müsli bardak

  • 2-3 yemek kaşığı krema yada Tereyağ

  • 3 yemek kaşığı süt
HAZIRLANŞI;

  1. Fırını 180 derecede ısıtın.

  2. Müsliyi robottan geçirin veya elinizle ufalayın.

  3. krema veya tereyağı, sütü ekleyin ve kraıştırın.

  4. 18-20 cm.lik Kelepçeli kalıba karışımı yayın ve buzdolabına kaldırın.
İÇ MALZEMESİ;

  • 1 paket Labne peynir

  • 1 su bardağı süzme yoğurt

  • 3 yemek kaşığı şeker

  • 1 yumurta

  • 1 yumurta Akı

  • Yarım adet limonun rende kabuğu ve suyu
YAPILIŞI;

  1. Labne peyniri ve yoğurdu şekerle birlikte 5 dk çırpın.

  2. Yumurtayı, yumurta akını ekleyin ve çırpın.

  3. Limon kabuğunu ve suyunuda ilave edip biraz karıştırıp kalıba dökün ve ısınmış fırına koyup 30-35 dk pişirin.
LİMON PELTESİ İÇİN; (tang'li daireler yazımdaki tarifi kullandım)

  • 5 çay bardağı limon suyu___Çilek, Vişne, Şeftali meyvalarıda olabilir__

  • 1 çay bardağı mısır nişastası

  • 1 çay bardağı şeker

  • 2-3 çay bardağı su __su eklemeyebilirsiniz ama çok ekşi olabilir__
YAPILIŞI;

  1. Limon suyunu, suyu, şekeri ve nişastayı tencereya koyup karıştırın ve ocağınızı yakın.

  2. Devamlı karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.

  3. ocağı kapatıp pelte ılınana kadar arada bir karıştırın.

  4. pelte soğuyunca buzdolabından çıkardığınız peykekin üzerine yayın ve yine buzdolabına koyun.
& pelteye muhakkak su ekleyin aksi takdirde çok ekşi oluyor.
&peykeki en az 1 gece dolapta bekletin
&Vişne, Kayısı, Şeftali pelteleriylede enfes oluyor.
&peykek pişince hemen fırından çıkarın yoksa çatlıyor, tecrübeyle sabittir.
&limon kabuklarıyla süsleme yapabilirsiniz çok şık duruyor.

ilgili linkler;

15 yorum:

  1. Canım şu dilimi bir alsam yadına baksam nasıl olmuş diye:))Görüntü mükemmel.Mutlaka tadıda öyledir.

    YanıtlaSil
  2. selam
    canımcığım bana Türkiye de nereye gideceğimi sormuşsun önce evime Konya ya daha sonra da tatil için ege ye kısmet olursa tanışıp görüşmeyi bende çok isterim keşke nasip olsa da karşılaşsak bu arada pastan şahane görünüyor eminim ki tadıda nefis hiç denemediğim birşey senin sayende denemek geldi içimden ama inşaallah döndükten sonra sevgilerle kal bacım

    YanıtlaSil
  3. haaaa bu arada gebze ye ben her yıl mutlaka gelirim eşimin teyzesi AEG bloglarında oturuyor inşaallah karşılaşırız canım

    YanıtlaSil
  4. antepaşı tesekkurler canım.,
    papatya68 ıns.bırgun bıryerlerde karsılasırız:))

    YanıtlaSil
  5. Canım gerçekten çok enfes olmuş. Görüntüsü hazırları aratmıyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Muhteşem bir görüntü ve nefis bir peykek olduğu her halinden belli oluyor canım..Sende harikasın canım..Ellerine sağlık..

    Mutlu bir hafta diliyorum..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. merhaba.ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyor.serin serin bir de güzel gider ki..

    YanıtlaSil
  8. ... Nefis olmus. Cok lezzetli görünüyor. Hemde limonlu, mmmhh.. Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  9. Görüntü süper !!!!! Ellerine sağlık şekerim eminim tadıda bir o kadardır !!

    YanıtlaSil
  10. mutlu başarı dolu sevgi dolu bir hafta diliyorum
    iyi haftalar

    YanıtlaSil
  11. canım ellerrine sağlık .... ohhh soğuk soğuk yaz günü kimbilir ne güzel gitmiştir..... bi geldiğimde banada yaparmısın?kocaman öpücük......

    YanıtlaSil
  12. salihacigim pastan nefis otesi olmus super cok lezzetli gorunuyor
    ellerine saglik canim sizlere afiyet olsun
    kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. canim inanamiyorum bulusucazmi simdi bizz:D

    YanıtlaSil
  14. Çok özendim. Çok yapmak istedim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. hem görüntü nefis
    hemde çok şık neresinden desme şimdi yaa:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)