Pazartesi, Nisan 16, 2007

TANG'Lİ DAİRELER




Haftaya güzel,mayhoş,serinletici bir tatlıyla başlamak istedim.Her çeşit tang’le veya meyve suyuyla yapabilirsiniz.
Ben meyve suyuylada yapıyorum nefis oluyor.Tarif yeşim ablaya ait.Geçen yaz ‘’Tarif Defterine’’ yazdığında almıştım tarifi ve bütün yaz sayesinde tatlı krizlerimde ve oğluma güzel,pratik bir tatlı yedirmek istediğimde hep imdadıma yetişti.Anlaşılan bu yazda böyle olucak.Gerçi benim dondurma ve tatlı krizim ne kiş ne soğuk dinledi.Yazın ne olur siz düşünün artık..
Bu tatlımı mandalina suyuyla yapmıştım,enfes oldu.Kekimin kalan parçalarını ufalayıp poşetlemiş;‘’Peykek veya daha değişik şekilde değerlendiririm diyerek’’dondurucuya atmıştım.Ara katını da bu kek kırıntılarımla değerlendirdim güzel oldu.Deneyin bayılacaksınız.Teşekkürler Yeşim (Yetur) Abla…


TANG’Lİ DAİRELER;



SARISI:


· 1 paket portakallı tang veya şeftalili,vişneli vs..
· 1 çay bardağı mısır nişastası
· 1 çay bardağı şeker( ARZU EDERSENİZ )
5 çay bardağı su

ARA KAT ;

· 1 paket kakaolu bisküvi veya kekinizden kalan parçalar

BEYAZI:

· 1/2 lt. süt
· 1 çay bardağı mısır nişastası
· 1 çay bardağı şeker
· 1 paket vanılya



YAPILIŞI:



Öncelikle Sarı Renkli Tüm Malzememizi Karıştırıp muhallebi gibi pişiriyoruz.Sonra ıslatılmış kalıbımıza bir kepçe döküp üzerine kakaolu bisküvi veya benim yaptığım gibi kekimden kalanları koyup elimizle çok hafif bastırıyoruz.
Sonra beyaz renkli malzemelerimizide karıştırıp muhallebi gibi pişirip bisküvi veya kek kırıntılarımızın üzerine bir kepçe döküyoruz. İlk sıcaklığı çıkınca,buzdolabında soğutup servis yapıyoruz.Servis şekli size kalmış.Yuvarlak kalıblarda çok şirin duruyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hoşgeldiniz:)