Perşembe, Haziran 12, 2008

Çilekli Pasta





Her türlü tatlıyı,tuzluyu yapıp da ‘’pandispanya’’yı tutturamayınca kendimi çok çok kötü hissediyorum.Ama artık yapabiliyorum:)

Sonuçta acemice bir görüntü ve ustaca bir lezzetle ziyaretimize gittik.Taze damat ve gelin pastayı çok ama çok beğendiler.Bu pandispanyayı artık sık sık kullanacağım.Canım,şekercim,sana nasıl teşekkür etsem bilemiyorum.Ellerine sağlık canım,seni çok seviyorum,sevgilerimi gönderiyorum:)

YOĞURTLU SADE PANDİSPANYA
(24 cm'lik kalıp için)
MALZEMELER;

  • 4AdetYumurta·

  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker·

  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Un·

  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt·

  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ·

  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su·

  • 1 Paket Kabartma Tozu·

  • 1 Paket Vanilya

ARA KREMASI;

  • 2,5 su bardağı süt

  • 1 çay bardağı un

  • 2 yemek kaşığı nişasta

  • 1 paket vanilya

  • 1 kase yıkanmış,küçük küp kesilmiş çilek

ÜZERİ İÇİN;

  • 1 krem şanti

  • Çilek ve çeşitli şekerler

YAPILIŞI;

1. Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın.
2. Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın.
3. Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın.
4. Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 30-35 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
5. Pandispanyamızı 3 kata bölüyoruz(ben 20 cm. yaptığım için yüksek oldu).ıslatmamıza gerek yok zaten nemli bir yapısı var.
6. Krema için sütü,unu,nişastayı tencereye alıyoruz ve muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.Mikserle çırparak soğutuyoruz.
7. Kremamız soğuyunca kesilmiş çileklerimizi ekleyip 3 kata kestiğimiz pandispanyamızın ara katlarına sürüyoruz.Üzerini şantiyle kapladıktan sonra çilek ve şekerlemelerle süslüyoruz.

12 yorum:

  1. Ayyyyyyy çok güzel olmuş eline sağlık.Miis gibi çilek kokusu burnuma geldi sanki.Çokta güzel kabarmış.Süslemedeki kalplerede bayıldım.

    YanıtlaSil
  2. :))) Salihacım pastan çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Yazını okurken yüzümde bir tebessüm oluştu demek bahçede fotoğraf çekmek ve komşuların akıl sağlığından şüphesi öylemi.Sanırım bütün blogcularda aynı sorun var her gittiğim yere foto. mak. gidiyorum bilen var bilmeyen var ama elinde servis tabağı oraya koy buraya koy ışık ayarlamaya çalışan her yiyeceğin foto. çeken bir kadın tabi bazen şüphe uyandırmıyor değil :)))
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  3. :))))))) Bu foto çekme muhabbeti her evde yanı demek ki:))
    Ellerine sağlık canım,gayet başarılı bir çalışma olmuş:)

    YanıtlaSil
  4. ımmmmmm enfes bir görüntü.paylaşımın için teşekkür ederim ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Oohhh harika olmuş vallahi... Bende buna yakın bir tarifle yapıyorum pandispanyamı... Süslemelerde çok şık olmuş...

    Canım ellerine sağlık... Sevgiyle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle çok hoş bir pasta ellerine sağlık. çilek mevsimi de geçti yapamayacağız. ancak iç geçirebiliriz. sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Salihaaa;
    Sana ben ne diyeyim, çok utandırdın beni :((
    Ben sadece ölçüleri yazdım, demek senin ellerin ne kadar lezzetliymişki, herkesler beğenmiş.
    Bir daha böyle utandırma beni hamarat arkadaşım.
    Öperim.

    YanıtlaSil
  8. Tek kelime ile harika olmuş,ellerine sağlık..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. ayy!!muhteşem görünüyo......Yine döktürmüssün..... ellerine sağlık.... canım benim.......

    YanıtlaSil
  10. bu ne guzellık boyle cok guzel gorunuyor ellerıne saglık
    _________

    mutlu guzel saglık ve ask dolu bır hafta sonu dılıyorum
    kendınıze ıyı bakın efendım :))))

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık nefis görünüyor pasta.

    Güzel bir hafta sonu diliyorum...hayırlı cumalar....




    sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. Selamlar,

    pandispanya yapimi ile bende baya hasir nesir oldum ama artik kabartma tozu olmadan kabaran pandispanyalarim oluyor.

    ellerine saglik cok guzel gorunuyor pasta..

    sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)