Cuma, Kasım 26, 2010

Pratik Pasta

pratik pasta (6)



Küçük beyin akşam vakti canı pasta isteyince başladı tarif etmeye;''Anne düz kek yap,hani  yapıyonya (tepsi keklerini kastediyor),sonra puding pişirelim ve kekin üzerine döküp yiyelim :)
Çocuklar bir alem,pasta istemesi bir yana birde nasıl istediğini tarif ediyor :)
Anne oğul akşamın bir vakti kalktık pasta yapmaya:)
Pasta denince, elim hep pandispanyalara gidiyor,çok seviyorum pandispanya yapmasını bu yüzden kek yerine pandispanya pişirdim eğer pandispanyayla aranız iyiyse bunu yapın derim yok biz limoniyiz derseniz klasik bir kek de yapılıp pişirilebilir,borcamda pişen kekin üzerine puding dökülüp süslenebilir,
Veya borcamdan çıkarıp enine 2'ye kesip,arasına ve üzerine puding sürebilirsiniz.
Veya dikdörtgen dilimler şeklinde kesip araya puding sürüp tekrar üzerine dikdörtgen dilimi koyup pudingle kaplıyabilirsiniz.
Yapım şekilleri çoğaltılabilir.
Belki pek bir özelliği yok  ama kolay,lezzetli olan bu pasta,size hafta sonu yapmak için alternatif olabilir düşüncesiyle yayımlamak istedim..
Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğimle :))



pratıkpasta



Sade-Yoğurtlu Pandispanya  (18 veya 20 cm.lik kalıp için);


Malzemeler;
  • 3 (iri) Yumurta
  • 1 Su Bardağı Şeker 
  • 1 Su Bardağı Un
  • 1 (küçük) Çay BardağıYoğurt
  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu

Üzeri ve Ara Kreması İçin;
  • 1 paket Kakaolu Puding
  • 3,5 Su Bardağı süt


Yapılışı;
  1. Fırını 160-170 derecede 5 dk. evvelden ısıtmaya başlayın.
  2. Şeker ve oda ısısındaki yumurtaları önce düşük ayarda çırpmaya başlayın.
  3. Kaynar suyu ekleyip,hızlı ayarda beyazlaşıp,kabarıp, krema kıvamına gelene kadar 5 dk. çırpın.
  4. Yoğurdu çatalla bir kasede çırpıp açın ve kıvama gelmiş olan yumurtalara ekleyin.
  5. Unu ve k.tozunu eleyin ve düşük ayarda ekleyerek yavaşça karıştırın.
  6. 18-20 cm.lik kalıba dökün ve kalıbı tezgaha 1-2 kere hafifçe vurun ki kabarcıklar kalmasın.
  7. 45 dk. dolmadan kapağı açmayın, 45dk- 1 saat fırınınızın durumuna göre pişirin.
Pastanın Tamamlanması;
  1. Kakaolu pudingi tarifine göre sütle pişirin.Karıştırarak soğutun.
  2. Pandispanyayı  2'ye kesin ve soğumuş olan pudingin yarısını kesmiş olduğunuz kekin üzerine sürüp diğer keki üzerine koyun.
  3. Kalan pudingide üzerine ve kenarlarına sürüp renkli şekerlerle süsleyip buzdolabında 30 dk. dinlendirin.
not:
  • pandispanya hamurlarında kullandığımız şeker bardağa tepeleme değilde 1 parmak eksik konulmalıdır....

22 yorum:

  1. Küçük oglun hakli pasta istemekle sahane görünüyor,ellerine saglik canim,afiyetle yemistir:))sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. benim için pandispanyası ve kreması pişirilerek yapılan hiç bir kek pratik olamaz:)Ellerine sağlık salihacım basbayağı güpgüzel pasta olmuş bu

    YanıtlaSil
  3. Benim küçük beyimde çok sever pudingi,pudingli tarifleri.O kadar çok severki,7 yaşında kendi pudingini yapmaya başladı.Ellerinize sağlık.Ben de,oğlunuz ve size iyi haftasonları diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN

    HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!

    http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
    yemek etkinliklerinin 8.si olan "KURBAN BAYRAMI SOFRALARI" Etkinliğine
    ben yesilmutfaktantarifler- özlem ev sahibeliği yapacağım

    30 KASIM -20 ARALIK tarihleri arasında düzenlenen etkinliğimize katılmak için dilediğiniz çeşitte lezzetler hazırlayıp resmiyle birlikte tariflerinizi blogunuzda yayınlayıp bana haber bırakmanız yeterli olacaktır. Blogu olmayan arkadaşlar da omeoz@hotmail.com.tr adresine mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyorum.

    Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar.

    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

    Hepimize kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş canım ellerine sağlık. Oğluşa da afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  6. sabhatan berı canımı bıseyler ıstetıyorum bu goruntu hıc ıyı olmadı bana kacbın kcal olarak gerı doner bılemıyorum...

    bu arada ben yenı ızleyıcınızım. blogunuz cok guzel. zevkle takıp edıcem.
    www.memolininannesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. tatlı anneciikk!!!!
    pastalarına bayılıyorum, hani yapıyon yaa birbirinden güzeell:))
    öperim seni:)

    YanıtlaSil
  8. Afiyet bal şeker olsun küçük beye:) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Sade bir kek nasılda güzel bir pastaya dönüşmüş böyle,çikolataya bulanmak şahane olurdu;)
    oğluşuna afiyet olsun..

    Kocaman Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK.YİYENLERE AFİT OLSUN

    YanıtlaSil
  11. Salihacım ne güzel bir pasta kolayı böyle lezzetliyse zor olanının lezzetini düşünemiyorum
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Anne oğul hamarat ikili ellerinize sağlık senin pandispanya tarifini deneyeceğim Salihacığım sevgiler bizden...

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık. Güzel ve lezzetli görünüyor.. Oğlunuzun tarifine bayıldım.Çocuklar her şeyin en iyisini biliyor..

    YanıtlaSil
  14. Padispanya hamurunda hiç yoğurt denememiştim. Hemen deneyeceğim. Pasta da yumuşacık mükemmel olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık küçük bey güzel tarif etmiş yoksa annesi nasıl yapardı bu güzel pastayı:)

    YanıtlaSil
  16. Pandispanyanın rengine bittim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Eeee cocuklar isteyince akan sular durur,aksamin hangi vakti olursa olsun...Afiyet olsun kücük beye

    YanıtlaSil
  18. Bizim evde en sevilen kek. Ellerinize saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık canım.pastan nefis...

    YanıtlaSil
  20. harika olmuş ellerine sağlık bir dilim alıcam canım

    YanıtlaSil
  21. Handanım bu pasta bana çocukluğumu hatırlattı, hanımlar günlerde yapar bizde annelerimizin yanında gittiğimizden yerdik hatta artanlar evlere paket olarak verilirdi:)) Bu arada ziyaretine düzenli gelemediğim için pek çok güzel tarifler kaçırmışım neyse arayı kapattım:) Ellerine sağlık tatlım, öperim.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)