Cumartesi, Şubat 19, 2011

Cevizli Karamel Soslu Çikolatalı Cheesecake

DSCN9771


İşte sofranın en çok ilgi gören ikinci lezzeti..tarifi gayet mantıklı tarifleriyle başımı döndüren ve kesin tutar gözüyle denediğim sevgili Miskokulu Lezzetler Mine'de gördüğümde kimbilir ne lezzetli olur,en kısa zamanda denemeliyim diye mırıldanmıştım ama bu kadar kısa zamanda deneyeceğim aklıma gelmemişti.Benim, en kısa zamanlarım genelde haftalarla ayları bulur.
Kuzen menüsü için kafamda fikirler çarpışırken neredeyse 1 yıldır peykek yapmadığımı farkettim,kuzenlerimin labne ve süzme yoğurt sevmediğini bildiğimden, klasik cheesecake tarifimi Mine'nin tarifiyle harmanladım.Yani peynirli harc benim klasik tarifim fakat içini çikolatalı üzerini de cevizli karamelli yaptım.Bizim çikolata aşkımıza bir de karamel eklenince deymeyin keyfimize oldu :) tabağa akan karameller bile sıyrılıp temizlendi desem abartmış olmam :)) mutlaka denemesi gereken bir tarif,nefis,nefisss...
Sevgili Mine'ye bana böyle bir tarif kazandırdığı için teşekkürler.Bir daha ki denemem Mine'nin kendi peynirli harcıyla olucak zira ben belki biliyorsunuzdur süzme yoğurt hastasıyımdır,yatıya giderim o kadar yani....
Bıkana kadar yapılacak yeni cheesecake tarifim artık budur arkadaşlar,hadi sizde bu hafta sonu bu cheesecake'i deneyin,pişman olmazsınız.Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğimle..



DSCN9772


Malzemeler;

hazırlık süresi;30 dk.   servis sayısı;10-12 kişilik


tabanı için;
  • 1 Su Bardağı Fındık
  • 1 Paket Petibör Bisküvi
  • 3 Yemek Kaşığı Tereyağı
Peynirli Karışım;
  • 500 gr.  Taze Krema Peyniri
  • 1 Paket (200 gr)  Labne Peyniri  
  • 1 Paket (200 gr)  Krema 
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 3  Adet  Yumurta
  • 1 Paket  Vanilya
  • 3 Yemek Kaşığı Un
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi
  • Yarım Limon Suyu
  • 160 gr. Bitter Kuvertür Çikolata

Karamel Sos İçin;
  • 1 Çay Bardağı Şeker
  • 1 Çay Bardağı Krema
  • Yarım Su Bardağı İri Çekilmiş Ceviz

Yapılışı;

  1. Kelepçeli kalıbınızın ( Ben 20 cmlik kullandım) tabanını yağlı kağıtla kaplayın. Dışını ise alüminyum folyoyla kaplayın. ( dışının pişerken yanmaması için) Isıya dayanıklı bir kaba su doldurarak fırınızın içine koyun. Bu da cheesecake in üzerinin çatlamaması için. Fırınınızı 175ºC 'ye ayarlayıp çalıştırın.
  2. Önce fındığı rondodan geçirip bisküviyi de ekleyip un haline getirin.Tereyağını eritip un halindeki bisküvilerle karıştırıp kelepçeli kalıbınızın tabanına bastırarak yayın ve buzdolabında 30 dk. dinlendirin.
  3. Üst kısım için önce bir kaserole kaynar su döküp,üzerine bir ısıya dayanıklı kase koyup iri kıyılmış bitter kuvertürü koyun ve karıştırarak eritin.
  4. Daha sonra peynirleri,kremayı ,şekeri ve vanilyayı derin bir kasede homojenleşene kadar orta devirde çırpın.Unu ilave edin ve çırpmaya devam edin.Yumurtaları da ilave edin ve düşük devirde çırparak karışıma yedirince en son limon suyu ve limon kabuğu rendesini koyun tekrar karıştırın.
  5. Hazırladığınız karışımın 3'te 2'sini tabanın üzerine dökün.Kalan karışıma erittiğiniz çikolatayı ekleyip karıştırın ve döktüğünüz karışımın üzerine dikkatlice yayın.
  6. Önceden ısıtılmış fırına koyun.Üzeri hafif kızarıp ortası hala sallanıyor iken fırını kapatın.
  7. Fırında iki saat kalsın. sonra dışarı alıp soğutun ve buzdolabına koyun. En az bir gün beklettikten sonra servis yapın.
  8. Karamel sos için,şekeri  tencerede sürekli karıştırarak önce su salıp sonra açık kahverengi olana kadar karıştırın.Sertleşmemesi için iyice karıtırmanız gerek.
  9. Karamel rengi aldığında kremayı dökün ve hızlıca karıştırın.
  10. Cheesecakein üzerine irice kırdığınız cevizleri serpin ve karamel sosu gezdirin.
  11. Buzdolabında dinlendirin.



DSCN9774

40 yorum:

  1. CANIMCIM NASILSIN ARKADAŞIM...
    BU NE GÜZEL BİR TEVAFUK...:)
    AZ ÖNCE GEÇTİM PC KARŞISINA VE MUTFAKTAN GELİYORUM.CHEESECAKE İ PİŞİRDİM.FIRINI KAPATTIM VE BURAYA GELDİM.ELLERİNE SAĞLIK.SOĞUMASINI BEKLİYORUM GECENİN BU SAATİNDE.NEFİS GÖRÜNÜYOR İNANKİ.BEN MEYVELİ YAPIYORUM.SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  2. Un gâteau magnifique. Bravo!!
    Bon week-end et à très bientôt.

    YanıtlaSil
  3. Ben de mırıldandım şimdi :) Ne kadar güzel,ben de denemeliyim diye :)
    Hakikaten şahane gözüküyor canım..
    Ellerine emeğine sağlık..
    Mutlu haftasonları diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Görüntü lezzetini tahmin ettiriyor zaten nasılda güzel görünüyor.İlk bakışta kek sanmıştım ama bisküviyle yapılıyormuş harika.Ellerine sağlık.Mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  5. Saliham beni can evimden vurdun muhteşem olmuş ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. merhaba
    deneme değer ve bir okadar lezzetli görünüyor.Ceviiz ve karamel buluşunca eminim çok güzel olmuştur.
    ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Sabah kahvaltıya cheescake ile başlayıp her öğünde yemek yerine yiyebilirim bütün gün ellerinize sağlık Minecimde gördüğümde de aşık olmuştum ellerinize sağlık afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  8. oyy..çokk güzelll..ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  9. Saliha hepsini bitirdinizmi allah aşkına.Diyetteyim ama söz konusu chescake olunca akan sular duruyor Huyumu bildiğim için eve yapmıyorum.Yoksa oturup hepsini yiyebilirim.

    YanıtlaSil
  10. nefis görünüyor ,tek kelimeyle şahane:)
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. tatlı annecik döktürmüş:)
    ne de iyi etmiş..
    ya ben peykek beceremiyorum bi türlü:)
    inşallah yapabilirim diyorum dua et bana:)
    öpüyorumm seni canım...

    YanıtlaSil
  12. görüntü bile pek cazibeli....ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. bu nedır ya...
    cevızlı,karamellı, çıkolatalı...
    super uyum super malzeme. super fotograf
    elınıze saglık

    YanıtlaSil
  14. ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK ENFES BİR GÖRÜNTÜSÜ VAR.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel olmuş Saliha!
    Karamel nefis parlamış,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Salihacım
    Peykek çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık canım
    Hiç göremiyorum seni artık

    Pasta standın çok güzel bende stand arayışındayım,beni bilgilendirirmisin şekerim

    Öpüyorum seni ve kuzuları

    YanıtlaSil
  17. Gercekten nefis bir görüntü...ellerinize saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  18. Salihacığım beğenmene çok sevindim şimdi bende senin tarifini not alıyorum afiyetler olsun yiyenlere çok öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Hani kekin kenarindan akan karamel gibi agzimin kenarindan akti sular :)))
    Hemen simdi gidiyorum inan mutfaga yarin gelecek olan misafirim icin yapacagim ins.
    Ellerine saglik can arkadas...

    Serap.

    YanıtlaSil
  20. Salihacim harika gözüküyor ellerine saglik canim,afiyet bal seker olsun,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  21. geçen akşam yemeği yerine bir dilim yedim yetti:) ne de olsa her şey var içinde:) bu tarif ama bir harika fotoğraf da kaldı aklım.. enfes duruyor! ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Chesecake harika gorunuyor, ellerinize saglik.
    Bu aralar servis tabaklarina gozum takiliyor, cheesecake ve kurabiyelerin servis tabaklari da cok guzel, mahzuru yoksa nerden aldiginizi sorsam.
    Gulin

    YanıtlaSil
  23. Gerçektende görüntü süper ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  24. harika görünüyor,hemde karamel soslu...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. süper bişey ayol bu bayıldım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  26. taze krema peynnirri nerden buluruz adı nedir bi resmi yok musur. hiç peykek yapmamış biri olarak cahilcemi oldu pardooonnn.. :))
    ama çokkk tatlısın seni yerimmmmm muhteşem kek :)

    YanıtlaSil
  27. Nefis olmuş arkadaşım, tek kelime ile bayıldım. Senin de sevgili Mine'nin de ellerine sağlık. Tarif defterim de yerini aldı bile:))

    YanıtlaSil
  28. oyy oyy harika olmuş ellerinize sağlık,
    tarif yapılası cinsten, kaydediyorum ileri bir zamanda yapılacaklar listesine:)
    hayırlı günler efendim,
    Elif

    YanıtlaSil
  29. ELLERİNİZE SAĞLIK GERÇEKTEN ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR..
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  30. Çok göz alıcı gözüküyor. Eminim tadıda baştan çıkarıcıdır. Ellerine sağlık.
    Canımcım seni mimlemiştim. Fırsat bulurda cevaplarsan çok sevinirim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. selam.. cok hos görünüyor fakat taze krema peyniri nedir ben yurtdisindayimda

    YanıtlaSil
  32. mükemmel bir pasta içim açıldı elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  33. O kadar güzel gözüküyor ki..dilimlenmesin hep öyle kalsın isteyecek insan:)
    Ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  34. harika görünüyor sunum tabağıda süper ellerine sağlık.bu arada izlemeye aldığın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  35. kesinikle harika... birkaç gündür acaip karamelim geldi ve bu tarif beni mest etti:) takipçinizim... tarif için teşekkürler....

    YanıtlaSil
  36. Bayıldım,bayıldım tarifi yazdım bu hafta denicem inşallah.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  37. Ama böyle yapılmaz ki, foto beni kendimden geçirdi vallahi. Bayıldım bayıldım. O ne güzel bir renktir. Sunum şahane eminim lezzetide öyledir. Cheesecake hastasıyım. Ama çok sık yapamıyorum malum kilo alma korkusu:( Ama yapınca da dostalarımla paylaşırım hep:)))En kısa yapılmak üzere tarifi kaydediyorum:)))
    Bana da beklerim,
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)