Cuma, Şubat 29, 2008

ISPANAKLİ KİŞ VE PDÇS # 16


Cumamız mübarek olsun!!


Kiş’i çok sever,çok sıkta yaparım.En son kızlarla buluşmamızda yaptım.Özellikle Ziko’cum çok beğendi,afiyet şeker olsun, ben hep yaparım size kızlar…isteyin yeter ki.Böreğin, tembel versiyonu.hamuru yay içi de üzerine tamam…

Sevgili arkadaşım papatya68’in ev sahipliği yaptığı;Porselen Demlik Çay Saati#16 (ne kadar uzun bir isim yahu) etkinliğine,menümdeki,Ispanaklı kiş’le katılmak istedim.Bu kiş,tarif defterinden Sedo’nun tarifi.Hem kıtır hem çok lezzetli oluyor.Bütün yapabileceğiniz gibi buradaki gibi küçük tart kalıplarında da yaparsanız çok şık duruyor,hem de kalabalık sofralarda kolaylık sağlıyor.

Martha Stewart,William Sonoma’nın tart,kiş hamurlarını defalarca denemişliğim,davet sofralarında sunmuşluğum var ama hem misafirlerim hem ailem hem de kendi zatım tarafından Sedo’nun tarifi daha çok beğeniliyor.Martha ve William’ın tart hamurlarından yaptıklarımı da ekleyeceğim.(O kadar çok tarif birikti ki zaten nasıl başa çıkacağım bakalım)…

Sedo’nun tarifinde ön pişirme yapılmıyor..hamuru yayıp malzemeyi üzerine yayıyorsunuz a
ma buna rağmen kıtır ve çoooook lezzetli oluyor.Martha ise, muhakkak ön pişirme yapmayı tavsiye ediyor,daha bir kıtırlık vermesi için.Hakikaten kıtır kıtır oluyor.
Bu güzel tarif için Sedo’ya çook teşekkürler….tarifi yıllardır yüzümü güldürüyor..

TATLI VEYA TUZLU TART;

· 200 GR becel marka yağ(tereyağla da yapıyorum)
· 1 Yumurta
· 2 yemek kaşığı çiçek yağı veya herhangi bir sıvıyağ
· 1 su bardağı yarı süt + yarı yoğurt karışımı
· Tuz (eğer tatlı yapacaksanız 2 yemek kaşığı pudra şekeri)
· Aldığı kadar un
· Kabartma tozu (eklenmedende oluyor)

YAPILIŞI;

· Bütün malzeme yoğrulup 30 dk dinlendirilir.
· Yumruk büklüğünde bir parça ayrılıp,gerisi kalıba yerleştirilir.
· Üzerine istediğiniz harcı Sosisli,peynirli,ıspanaklı yerleştirip,ayrılan hamurla üzerine kafes yapılır.

· 1 çay bardağı süt ile 1 yumurta çırpılıp dökülür ve 180 derecede ısınmış fırında pişirilir.
Tarif defterindeki yazıları aynen ekliyorum,çok güzel alternatifler var..

Not 1;eğer tuz koymaz ve hamuruna şeker ilave ederseniz 2-3 yemek kaşığı pudra şekeri ekleyin.içine meyve ekleyip pişirin ve üzerine bol pudra şeker katarak çok güzel tatlılar yapabilirsiniz.

Not 2;kıyma biber domates soğanlı iç yaparak veya sosis biber domatesi pişirip sosisli iç yaparak bunun gibi pek çok şekilde değişik tartlar yapabilirsin.

Not 3;ıspanakların üzerine tulum veya kaşar rendesi eklerseniz çok daha leziz olacaktır.
Not4;yum.aklarını şekerle çırpıp merenglisini de yapabilirsiniz.

68 yorum:

  1. Harika görünüyor,ellerine saglik canim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. canımmmm salihacığımmmmmm
    hepside gel beni ye diyor...nefis...

    YanıtlaSil
  3. selam.nefissss bir görüntü..elinize saglk..hayırlı cumalar dilerim..sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Canım Salihammmm,harika bir tarif..Bu tarife benzer bir kişi yarın yapacağım misafirlerime :))
    Ellerine sağlık devletlüm,
    koccemen öptüm seni...

    YanıtlaSil
  5. SELAM CANIM ELLERİNE SAĞLIK KATILIMIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER TARİFİNİ ALDIM GİDİYORUM SEVGİYLE KAL HARİKA OLMUŞ

    YanıtlaSil
  6. Bende beceripte bir kiş yapabilsem artık ne iyi olacak:)
    bakıp özenip bu pazar kesin yapacağım diyorum ama tık yok:)
    Ellerine sağlık ve iyi yolculuklar saliha şekerim.Öperim.

    YanıtlaSil
  7. hayırlı cumalar
    hayırlı yolculuklar
    kiş ve lezzet dilimleri harika görünüyor

    ayrıca diyet etkinliğine katılımından dolayı çook teşekkür ederim

    mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  8. lezzet dilimleri çok leziz olmuş
    ellerine sğalık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. canım harika olmuş.ellerine saglık.kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ayy tarife bayıldımmmm çokta güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. ya�as�nnnn hafta sonuuuu......
    mutlu haftasonlar�...

    YanıtlaSil
  12. salihacigim,kisi hep merak etmisimdir en güzeli gidip ispanak almak ve yapmak sart oldu:)) ellerine saglik canim,cuman mübarek olsun.

    selamlarimla.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık harika olmuş....

    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık ıspanaklı kiş müthişti o gün bizi cok güzel ağırladın
    böyle leziz mamalara devam edersen sık sık sendeyiz seni cok seviyorum .

    YanıtlaSil
  15. DUYURUUUUUUU…….
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "17"



    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;01.03.2008--09.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ*** http://sefertasi.blogcu.com ****
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "16" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    YanıtlaSil
  16. bende çok severin kişi.tuzlu tadlar tercih ettiğim için sanırım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Saliham ne güzel yapmisin,hamarat akedesim,deme ne zaman isterseler yapcaksin,vayy ne kaden ey akedessin.Ellerine saglik canim,senin gibi arkadas dostlar basina:)Saliham sana iyi bir pazar günü diliyorum,gendine diikat et;)

    YanıtlaSil
  18. canım ellerine kollarına sağlık..çok iştah açıcı olmuş..ve de beslayici..

    öpüyorum..görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  19. tarif ve alterntif önerileriniz dikkate alınacaktır :)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. canım adaşım...adı güzelim(bu arada kendi adımıda övmüş oluyorum hihi)

    ellerine sağlık...yıllar önce böyle bir tarif görmüştüm ama kaybetmiştim...

    şimdi yine buldum.....denerim....

    öpücükler gönderiyorum sana....

    YanıtlaSil
  21. Salihacığım ellerine sağlık.Ispanağın herşeyi güzeldir.eminim kişide öyledir.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  22. sizce nasil olmus diye soruyor ya yorumlara giden kisimda, cok guzel olmus bence :) ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  23. Salihacığım,
    Ellerine sağlık canım..Feyzada buna benzer bir tart yapar..o da çok lezzetlidir..Tahmin edebiliyorum bu nedenle lezzetini..öpüyorum ve kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
  24. 8 Mart dünya kadınlar günün kutlu olsun,

    Kıymetini bilen hep bulunsun,

    Üzüntü-elem-keder senden uzak olsun,

    Sağlık-huzur-mutluluk hep seninle olsun.

    YanıtlaSil
  25. Canımmm, nerelerdesin, haber et hele...öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar Bin bir çeşni aşçısı!

    Umarım iyisindir ve her şey yolundadır.

    Ellerine sağlık,nefis görünüyor....



    sevgiler....

    YanıtlaSil
  27. skızlar saliha adanaya gitti akraba ziyaretine bir kaç gün içinde gelir merak etmeyin :)

    YanıtlaSil
  28. salihacım hadi nerelerdesin, merak etmeye başladım. hem aşkolsun sana, adanaya kadar gel, bana uğrama, haber bile etme, en azından ortada buluşalım, alacağın olsun bacım :-((

    YanıtlaSil
  29. Canim,
    iste geldim burdayim, harika bir ispanakli kis kokusuna dogru geldim, ellerine saglik arkadasim, cok lezzetli duruyor.

    Coktan beri görüsemedik ama bende artik yine eskisi gibi daha da aktif bir arkadas olmaya calisacagim.

    Selamlar ve öptüm..

    YanıtlaSil
  30. Uzun zamandır sesin çıkmıyor
    iyisin dimi canım
    merak ettim

    YanıtlaSil
  31. canım nerelerdesin......

    sesin çıksın canııım.....

    YanıtlaSil
  32. SAliha hatun nerelerdesin,hersey yolundadir insal.Sevgiyle kal canikom,öpüldün.

    YanıtlaSil
  33. Canım NERELERDESİNNN

    mevlid kandilin mübarek olsun
    kurtuluşumuza vesile olsun inş.
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  34. yusuf-un kuyuda,musa-nın nur dağında yakup-un göz yaşlarında HZ MUHAMMEDİN hıra dağında yaptığı tüm dualar size rehber olsun..hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
  35. Canım,
    Mubarek Mevlüt kandilini kutlar, hayırlara vesile olmasını tüm kalbimle dilerim...Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  36. Çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..Bayılıyorum senin sayfandaki lezzetlere canım..

    Mübarek Mevlid kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  37. slm
    nereye gitsem kiş yapıyorlar bu sıralar bende merak ettim doğrusu ellerinize sağlık nefis olmuş
    sevgilerimle
    hande

    YanıtlaSil
  38. ellerine saglik enfes gorunuyor canim kandilin mubarek olsun

    YanıtlaSil
  39. kiş harika görünüyo.zaten sayfanız bir harika..sizi linklerime ekledim izninizle.. görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  40. umarım iyisinizdir..merak ettim..öpüyorum..iyi pazarlar dileyorum..

    YanıtlaSil
  41. Saliha hatun hala yoksun ortada?

    YanıtlaSil
  42. hiç duymadım ama çok güzel gözüküyor ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  43. MERHABALAR sıtenzı blogçu arkadaşalrı gezerken tesadufen gordum.çok guzel dopdolu bır sıte.elleıne sağlık.sızı arkadaş lısteme ekeldım.goruşemk uzrere...

    YanıtlaSil
  44. adaşım nerelerdeeeeeee.....

    seeeesssss kontroooolll.....

    YanıtlaSil
  45. ben dondummmmm:))))
    ............
    of cok guzel gorunuyor ellerıne saglıkkk:))

    YanıtlaSil
  46. ben de yeni bir kiş hamuru arıyordum..ben sevmem bir tarifi hep aynı şekilde yapmayı..bu çok iyi oldu, ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  47. DAVEEET

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    YanıtlaSil
  48. Merak etmeye başladım seni Salihacığım,umarım iyisindir.

    Sen ya da tanıdıklarından birisi bir ses verse ,iyi olduğunu bilmek mutlu edecek.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  49. bende kocaeliliyim hemşerimi
    davete geldim

    ETKİNLİĞİMİZE DAVETLİSİNİZ

    ETKİNLİĞE KATILACAKSANIZ
    *TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA TARİFİM HAZIR DİYE BANA MESAJ ATMAYI
    *BAŞLIĞINIZA PDÇ 20 YAZMAYI
    *TARİFE BAŞLAMADAN EVSAHİBİ HTTP://MUCİZEMBENİBUL.BLOGCU

    DİYE KURAL GEREĞİ YAZMAYI UNUTMAYINIZ

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    ----------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    YanıtlaSil
  50. Saliha'cım bir ses ver. Uzun zamandır bloguna bakıyorum ama sen yoksun. Kendine çok iyi bak.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  51. salihaaaaaaaaaaaaaaaa bi nefes al ver yaşam belirtini görelim anaaa nerdesin kızzzz terkettin kayıp ilanı vericem hükümsüzdür dicem:))) sevgiler öpüyorum

    YanıtlaSil
  52. Kısss Saliham, devletlüm, hökümetüm :))) Valla Gönülüm doğru diyo, virsin artık sana bir kayıp ilanı da tez vakit gelesinnn :))
    Hadi bekliyoz, öptüm seni...

    YanıtlaSil
  53. SALİHACIĞIMMM HERKES GİBİ BENDE MERAKTAYIM...

    ELMA DERSEM ÇIK ARMUT DERSEM ÇIKMA.
    ELMA ELMA ELMA ELMAAAA....

    SICACIK SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  54. ben de ayni soruyu yineliyorum "nerelerdesin?"

    YanıtlaSil
  55. Merhabalar,

    Biz, yani Selcen ve Evren bir etkinlik hazırlamaya karar verdik. Karar verdik vermesine ama bir yandan da bizi bir telaş aldı ne yapalım diye. İstedik ki etkinliğimiz hem herkesin yüzünde bir tebessüm oluştursun hem de gönüllerimizi küçük hediylerle biribirine bağlasın. Sonunda karar verdik, yaklaşan anneler gününü de düşünerek ANNELER GÜNÜ & KALPTEN GELEN GÜZELLİKLER etkinliğini başlattık.

    Katılmak isteyen blogcu arkadaşlar annelergunu.kalptengelen@gmail.com’ a ad, soyad, blog adresleri ve hediyelerin gelmesini istedikleri adresin yazılı olduğu bir mail atacaksınız ve 10 Mayıs’ta yapılacak kura sonucunda birbiri ile eşleşenleri biz 11 Mayıs’ta mail ile bilgilendireceğiz böylece herkes sadece kime hediye alacağını öğrenmiş olacak. Ancak hediyeniz geldiğinde kimden geldiğini öğrenebileceksiniz. Hediyeleriniz elinize ulaştığında da bloğunuzdan yayınlayacaksınız. Eee bu arada annelere, anne adaylarına ve geleceğin annelerinin de anneler gününü kutlamış olacağız. İsterseniz yurt dışından isterseniz yurt içinden nereden olursa olsun etkinliğimiz herkese açık. İstediğiniz her şeyi hediye edebilirsiniz kendi ördüğünüz bir şal, yaptığınız bir reçel, bulunduğunuz yere ait yöresel bir şey, pastacılık malzemeleri, kitap vs vs vs… Hepinizi etkinliğimize bekliyoruz.


    Son Katılma Tarihi: 10 Mayıs 2008
    Hediyeyi Ulaştırma Tarihi: 10 Haziran 2008
    Hediyelerinizi Bloglarınızda Bizlerle Paylaşma Tarihi: 12 Haziran 2008

    YanıtlaSil
  56. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Placa de Vídeo, I hope you enjoy. The address is http://placa-de-video.blogspot.com. A hug.

    YanıtlaSil
  57. Salihacığım nerelerdesin, inşallah herşey yolundadır, bizleri merakta bırakma, bir ses ver!!

    YanıtlaSil
  58. Salihacım
    Nerelerdesinn?
    merak içindeyim,inş. bir sıkıntı yokturr

    YanıtlaSil
  59. EVDE ÇOK YOĞUNMUŞ AMA BLOĞA YAZMAYA FIRSATI YOKMUŞ İYİ MERAK ETMEYİN:s

    YanıtlaSil
  60. ellerine sağlık canım nefis görunuyor sevgiler..

    YanıtlaSil
  61. Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
    > > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
    > > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
    > > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
    > > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
    > > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
    > > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
    > > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
    > > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
    > > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
    > > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
    > > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
    > > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
    > > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
    iyiki varsııınnn.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  62. merhaba sizi zevkle takip ediyordum ama çoktandır yazılarınızı okuyamıyorum şu meşhur zeynep teyzenin bırrrtt bırrrttt tavuk göğsü tarifini hala bekliyorum yayınlarsanız sevinirim hoşcakalın

    YanıtlaSil
  63. Saliha'cığım iyi misin???
    herşey yolunda mı???
    etkinlik sonrası herkes kayboluyor umarım sen kaybolmazsın demiştim...umarım haklı çıkmam::((((

    lütfen kısa bir mesaj da olsa yaz...
    meraktayım...
    sevgiler,
    ilkay

    YanıtlaSil
  64. Ellerine sağlık.Nefis görünüyor;)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)