Perşembe, Ocak 21, 2010

Havuçlu Kek

havuclu kek (2)





Nescafeli kek, Hansa'nın keki,mutfak üretimlerimdeki top on'ların arasına girdi ama bu kek kendi formülizasyonum:):) evet.. evet.. benim ıslak kek tarifim olmadığı gibi havuçlu kek tarifimde olmadı şimdiye kadar..

Her havuçlu kek yapışımda eklemeler-çıkarmalar yaptım;şekeri 1 bardak bazen 1,5 bardak koydum; 2 bardak şekerde karar kıldım, inanın havucun tatlı olmasına rağmen çok gelmiyor..Havuç rendesini 1 bardakla başlayıp,3 bardağa kadar çıkardım.William Sonoma'da havuçlu keke 3 bardak rende havuç kullanıldığını okumuştum;baktım ki havuç çoğaldıkça keke nefis bir nem,yumuşaklık veriyor,tamamdır dedim :)


Tarçını önce 1 tatlı kaşığı koydum ama fazla geldi:)bence kararı 1 çay kaşığı....cevizi hep çok ufaltarak kullanırım ama bu kekte cevizin ağıza gelmesi kekin ayrı bir cazibesi:)..
başka.....başka... heh birde uzun müddet önce gelen Sinangil kek unlarımı bitirmeye çalışıyorum:) keklerim tam istediğim gibi çok güzel kabarıyor ama limon aromalının boğazları yakan keskin bir limon tadı var,ben demiyorum ikram ettiğim herkes benimle aynı fikirde :) sanırım orada bir eksiklik var:) fındık aromalısı daha leziz ..
Korkuyorum ki stoklarım bittiğinde kek yaparsam kabartma tozunu unuturum:))o kadar alıştım yani,kendime not:evde hazır kek unu bulundurmalısın...


Kek hamuru normal kalıplara göre fazla oluyor ,yaparken buna dikkat etmek gerek birde unu 2.5 bardaktan fazla kullanmayın ki kekin yumuşaklığı gitmesin...
Görüntü bakımından sade bir kek,isterseniz kakaolu pudingle,meyve soslarıyla veya Havuçlu,Fındıklı Kekimin üzerindeki muhallebiden yapabilirsiniz.Ağır olmayan hafif bir tadı var.


E yani bir havuçlu kek üzerine bu kadar konuşulmaz diyorsanız buyrun tarif;
52.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği sahibeliğini yapan Sevgili Lezzettrenine yolluyorum,kolay gelsin..



havuçlu kekim



Havuçlu Kek;

Malzemeler;
  • 4 yumurta
  • 2 s.b şeker
  • 1 s.b. sıvıyağ
  • 1 s.b. iri dövülmüş ceviz
  • 3 s.b. rendelenmiş havuç
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 2.5 s.b. Sinangil Limon Aromalı Kekunu veya 2.5 s.b un + 1 paket kabartma tozu
Yapılışı;
  1. Fırınınızı 170 derecede ısıtın.Yumurta ve şekerleri 10 dk önce düşük ayarda sonra yüksek ayarda köpürene kadar çırpın.
  2. Sıvıyağı ekleyin hafif çırpın.Sinangil kek ununu ekleyin ve çırpın.
  3. Rendelediğiniz havuca ceviz ve tarçını ekleyip karıştırın ve kek hamuruna ekleyin kaşıkla karıştırın.
  4. Harcı güzelce yağlanmış kalıba dökün ve fırıza verin.Kürdan kontrolüyle pişirin. 40-50 dk sonra miss gibi kekiniz hazır:)
  5. Fırınınızın ısısına dikkat edin,fırın geç dahi pişirse kekler;160-180 derece arası pişirilir!!!

31 yorum:

  1. Salihacim ellerine sağlık. Gerçektende bazen aldığımız tarifleri kendi damak zevkimize göre ilavelerle değiştirdiğimizde muhteşem sonuçlar veriyor. Çok nefsi görünüyor.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  2. Of kı ne of gene beni benden alan bır kek karşımda
    Ellerıne sağlık fazla değil bir dilimcik istiyorum
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım, ne güzel bir görüntü... Kek olsun da havuçlu sade farketmez...

    Kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım nefis görünüyor bu kek hmm hmmm hmmmmmmm:))

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık kek nefis görünüyor selamlar

    YanıtlaSil
  6. kızımın isteyip benim hala yapamadığım kek
    bu hafta sonu yapayım bari

    YanıtlaSil
  7. ellerin dert görmesin salihacım afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  8. En favori keklerimdendir havuçlu kek...
    Çok yumuşak dokusu ve havucun ıslaklığı, tarçinin kokusu ve ceviz bizi ailecek cezbediyor.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bayıldım görüntüsüne
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Canim tarifini yayinladim,katidigin icin cok tesekkür ederim.Yine beklerim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir kek ellerinize emeginize saglik .Afiyetler olsun.Sevgiler canim

    YanıtlaSil
  12. Canım, tarif süper görünüyor diğer kekin de sosunu aldım yarın denemeyi düşünüyorum ve sonuçtan şimdiden eminim, teşekkürler... Bu arada bloğumu güncelleyemiyorum sana bilgi vermek istedim belki merak edersin, yarın Erzurumdan eşimle benim asker arkadaşımız geliyor ( eşim askerliğini geçen yıl Erzurum Çat'ta asker öğretmen olarak yaptı ve beraberdik o yüzden eşimin en yakın asker arkadaşı bendim ve okulundaki öğretmen arkadaşlarıdı idi,işte ordan bir arkadaşımız ziyaretimize geliyor bir kaç gündür ona hazırlık yapıyorum 2 gün kalacak zaten ve onu gezdirirken hazırlık yapmaya fırsatım olamayacak, ve sonrasında da Hatay'a ailemin yanına gidiyoruz inşallah, bütün bu hazırlıklar sırasında bilgisayara ancak böyle geç saatte oturabiliyorum ve sizleri ziyaret edip çıkıyorum. gitmeden bir yazı yayınlarım belki ama tarif olur mu bilemem, döndüğüm
    üzde görüşmek üzere.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. ya saliha öldürcenmi kıs beni...
    ben perşembeden beri yatak döşek salya sümük yatıyorum.
    kek yapanım yooook çorba yapanım yoookkkk...
    ilacım yooookkk...
    araya tatilde girdi esma can sıkıntısından patlıyo...
    bu kek esmayı bile anne ne güzel görünüyo diye ekrana çekti :))
    öptüm seni.

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel kabarmış ellerinize sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Canım benim bayıldım bu yazıya:))
    ıslak kekten sonra havuçlu kekinde olmuş ya çok sevindem buna harika kabarmış maşallah canım:)))
    elelrine sağlık bir dilim olsa hayır demezdim...

    YanıtlaSil
  16. Tatlım nefis ve çok heybetli duruyor. Havuçlu kek favorimdir xaten.
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. HIMMMMMM NEFİS BİR HAVUÇLIU KEK OLMUŞ CANIM..ELLERİNE SAĞLIK....

    YanıtlaSil
  18. MERHABA.BEN RABİA.. ELLERİNİZE SAĞLIK .BLOĞUNUZ TARİFLERİNİZ ÇOK GÜZEL.BEN DE DAHA ÖNCELERİ FİNDUKSEPETİ.BLOGCU ADRESİNDE YEMEKLERİMLE BLOG ALEMİNDE BULUNMAKTAYDIM. DAHA SONRALARI RAHATSIZLIĞIMDAN DOLAYI İNTERNETE ARA VERDİM. ŞİMDİ YEMEKİSTANBUL.COM ADLI SİTEYİ AÇTIM. SİTEMDE İSMEK YEMEK KURSLARINDA ÖĞRENDİĞİM VE DENEDİĞİM YEMEKLERİ,TARİFLERİ BULABİLİRSİNİZ. BENİ ARKADAŞ EKLEMENİZİ, BAĞLANTI VERMENİZİ UMUYORUM. GÖRÜŞMEK ÜZERE…

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık canım sevgiler...

    ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
    GÖNDEREN: http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

    53. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://porselendemlik.blogcu.com

    http://gelibolu17.blogspot.com/

    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

    1 ŞUBAT 2010-15 ŞUBAT 2010

    TARİHLERİ ARASINDA

    http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 53.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

    ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN
    http://gelibolu17.blogspot.com
    ARKADAŞIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  20. Benimde havuçlu kekle ilgili böyle toplam çıkarmalarım var:)
    geçenlerde yaptıklarımdan biri o nemlilik nedneiyle sönünce sinirlendim bakalım eski ayarı tutturabilirsem yayınlayacaktım kısmet:)
    ellerine sağlık,böyle klasik tarifler şart aslında.

    YanıtlaSil
  21. lütfen blogunu güncellermisin harika gidiyordun sürekli bakıyoruz.seni takip edenler var.

    YanıtlaSil
  22. merhaba Salihacığım,
    Ellerine sağlık kek nefis görünüyor,çok güzel kabarmış.Kalkıp bir havuçlu kek mi yapsam?



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. fıstığım ellerine saglık harika olmuş..

    YanıtlaSil
  24. Saliha kek nefis olmuş,bende havucunu bol rendelerim... ellerine sağlık...

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. Şekercim;
    Bu kadar kendini yormana ne gerek vardı, bakıverseydin hunerlibayanlar a :))
    Sonoma abiden önce benim annem keşfetmiş bu ölçüleri :))
    Kekin pek bi güzel görünüyo, afiyetler olsun cicim :)

    YanıtlaSil
  26. bu tarif icin cok tesekkur ederim.dun denedim ve mukemmel oldu.selamlar.dondu

    YanıtlaSil
  27. sevgılı döndü deneyıp begenmene cok memnun oldum..afiyet olsun.....

    YanıtlaSil
  28. ellerinize sağlık.. misafir geleceği gün bu keki denemek istedim ilk defa yaptığım için biraz tereddüt etmiştim ama sonuç harika oldu :) şu günlerdeki favori kekim diyebilirim teşekkürler bu tarifi bizimle paylaştığın için :)tuğba..

    YanıtlaSil
  29. sevgılı tugba ınsan ılk denedıgı tarıflerde hep tereddutte kalıyor ınan bana da boyle oluyor :)) begenmene cok sevındım afıyetler olsun :)))
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)