Pazartesi, Mayıs 18, 2009

NESCAFELİ KEK & BAHAR PİKNİĞİ





Monoton geçen kış ayının ardından bu gezerek geçirdiğim 2 hafta bana ve oğluma çok iyi geldi:).Bekarlığım da bu kadar evde oturmamıştım :) eski sosyal ve aktif yıllarımı özlemiyorum desem yalan olur.
Anneler gününü önce güzel bir mekanı keşfederek kutladık ertesi gün ise benim uzun zamandır sayıkladığım tadı damağım da bir piknikle:)Piknikte iki çekirdek aileydik.Samimi ortam ve sohbetle zaman su gibi aktı gitti:(
Çok yiyemeyenler grubuyduk biz:) yemek için yaşayanlar değil,yaşamak için yiyenlerden yani az ama sağlıklı yemekle ve bol bol sohbetle geçirdik zamanımızı:) mangal tavuklarımız,kısırımız,sigara böreği veeee mangalda yaptığımız kahveyle birlikte enfes ''Nescafeli kekimiz'' vardı.Kek tarifi için Yetur ablama burdan sevgilerimi yolluyorum,gerçekten bütün övgü dolu yorumları hakediyor.

Mangal tavuklarımız enfes pişmişlerdi;Tavuklar pişti mi,pişmedi mi esprisini sonuna kadar eşlerimiz üzerinde kullandık:) değil mi Fatmacım:):)




Fatmanın getirdiği kısır;benim yaptığım sigara böreklerini çekmemişim boş zamanımda hazırlayıp koyduğum buzluğumdan çıkarıp kızarttım:)




Bu tür aktivitelerde en çok çocuklar eğlenir ya, işte oğlumda koştu,koştu,oynadı,çalı çırpı topladı,doğayı keşfetti ve bol bol yedi!!Gece uyurken anne ayaklarım diye sızlanıyordu:)



Veee gelelim mangalda yaptığımız kahveyle güzel giden Nescafeli kekimize,ben kakaolu kek yemem diyenlerin bile bayıldığı bir kek..Tadını düşünün artık!!





NESCAFELİ KEK /SÜT SOSLU GRANÜL KAHVELİ KEK ;

Malzemeler;
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı şeker / ben 1,5 bardak kullandım/
  • 1 paket eritilmiş ılık margarin
  • 1 su bardağı pirinç unu
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı granül kahve ( nescafe klasik) /''NESCAFE'' bol kahveli 3'ü birarada,2 paket kullandım/
Yapılışı;
  1. yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.
  2. ılık yağı ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırıyoruz.
  3. yağlı kalıba döküp 170' önceden ısıtılmış fırına verip pişiriyoruz.
  4. kalıbınızın boyu çok yüksek olmasın çünkü:FIRINDAN ALINCA ÜZERİNE 1 SU BARDAĞI SOĞUK SÜT GEZDİRİYORUZ.kek sütü daha iyi çekiyor.5 dk. dinlendirip servis tabağına çeviriyoruz...







17 yorum:

  1. Belli ki bu kek tam benlik. Ellerine sağlık. Deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Canımmm ellerine sağlık kek muhteşem.Piknikte harika geçmiş senin adına çok sevindim kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. salihacım aman allahım ne guzel yapmışsın iyide etmişsin oh sefan olsun desene ilk pikniğimi gercekleştirdim..
    yazın en guzel olanı bu zaten önceki senelerde keneden dolayı çok sık gidememiştim gecenlerde bende gittim yıldız parkına ...okadar cok eylenmişimki resim bile cekmeyi unutmusum :))
    ailen ile en guzel piknikte zaman geciriyorsun demi arkadaşım
    bu arda kekinde enfes olmuş canım ..
    24 de sevgili özlemin düzenlediği pikniğede gelceksin demi heyecanla o gunu bekliyorum öpüldün arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Piknik resimleri cok hos, ben de piknikleri cok severim, tabi kalabalikla...
    Keki de merak ettim dogrusu, eline saglik.
    Iffet

    YanıtlaSil
  5. Kek enfes görünüyor.Yeşim ablanın tarifleri şaşırtmıyor zaten.Ellerinbe sağlık Salihacığım.Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  6. begonvılle ev tesekkurler,
    deryacım sagol dıleklerın ıcın,
    sevıl canım kene konusunda hala ıcım rahat degıl tabııkı olenlerı hala duydukca:(,evet ıns gelecegım..aksılık cıkmasın dıye dua edıyorum..sızlerle tanısmak cok guzel olacak..,

    iffet sagol canım,ben pek kalabalıkla sevmıyrum:)
    mujde evet canım nede olsa yetur ablam cok tecrubelı,faydalanmak ogrenmek lazım:)

    sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  7. eminin kek ve kahva ikisi bir arada müthiş olmuştur..
    bende 8 yaşımdan beri semerkand dergilerini takip ediyorum tabi önce çocuk ekleriyle başladım şimdi favorim aile :)

    YanıtlaSil
  8. Salihac1m bende bir an seninle piknikteymis gibi hissettim kendimi öyle güzel anlatm1ss1nki kekinde harika görünüyor güzel kabarm1s ellerine sal1k mutlu haftalar sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Kahve bağımlısı bendeniz için daha güzel bir tarif düşünemiyorum. :) Ama itiraf edeyim herşey çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık. Neşeniz daim olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ohh ohh ne güzel yapmışsınız.ama açık havada olupta az yemeyi başarabildiyseniz bravo size.kekin nefis olmuş belli.en kısa zamanda denemeliyim.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Ohh ohhh sofra harika..Neler neler hazırlanmış öyle,ellerinize sağlık...Pirinç unu ile bende kek yapmıştım ama beğenmemiştim.Sen yarı yarı kullanmışsın ee birde içine kahve girmiş daha ne olsun,enfes olmuş...
    Yakışıklının tavuk yiyişini sevsinler Maşallah...

    YanıtlaSil
  12. o yeşillerin arasında kendini kaybetmekten daha güzel bir duygu yok sanırım :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık kek muhteşem olmuştur ama mangalda kahve dedin ya beni bitirdin,bayılırım:)

    YanıtlaSil
  14. annuuuum ben butu tutan elleri ısırırım ))o ne şeker şey ya saçları başları maşllh barekAllah.gidin yevrım pikniklere gezmelere .zaten ben kendim sizi hiiiç kıskanmam kiii)))

    YanıtlaSil
  15. MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK..NE HOŞ ZAMAN GEÇİRMİŞSİNİZ...;))

    YanıtlaSil
  16. salihacım ne kadar güzel bir gün geçirmişsiniz ne güzel her zaman daim olsun canım benim...iyi yürekli arkadaşım....bu arada kek çok güzel olmuş afiyet bal şeker olsun...oğluşunu öp yerime...izmirden meltem kokulu öpücükler....sevgiler....

    YanıtlaSil
  17. canım ellerine sağlık..
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)