Perşembe, Aralık 10, 2009

Patates Çorbası


Kaynım hafta sonu askere gidiyor,sınav sonuçlarını bekliyoruz, karnımızda bir ağrı,haberleri okudukça duydukça içimiz başka yanıyor:( hayırlısıyla gidip gelse...
Patates çorbasının ahım-şahım bir özelliği yok belki, Oturtma'dan çıkan oyulmuş, artık patatesleri değerlendirmek için yapıldı.Bir püfü, Şefika annemin buradaki çorbasının ölçüleriyle yapmaya başladım çorbalarımı.Unun yanına nişasta eklenince kıvam daha bir değişik ve lezzetli oluyor,tadanlar muhakkak çorbanın kıvamını nasıl bu şekilde yaptığımı soruyorlar:) denemenizi tavsiye ederim.

Patates çorbası;
Malzemeler;
  • 2 orta boy patates
  • 2 y.k nişasta
  • 1 y.k un
  • 5 s.b etsuyu
  • sıvıyağ

Yapılışı;

  1. Patatesler minik minik doğranır.Sıvıyağ kızdırılır ve patatesler eklenip kavurun.
  2. Unu ilave edip kavurmaya 1-2 dk devam edin.Etsuyunu yavaşça ekleyin ve karıştırmaya devam edin.
  3. Nişastayı suda açın ve çorbaya ilave edin.Çorba kıvama gelene kadar karıştırmaya devam edin.
  4. Kaynayınca 5 dk. daha kaynatın ve ocağı kapatın.İsterseniz nane ve kırmızı biber sosuyla servis yapabilirsiniz.

17 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR..SUNUMDA ÇOK ŞIK..MUTLAKA YAPACAĞIM..SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  2. Bence sade ama hos bir corba, bir " mim" attim bu corbaya.
    Bu arada hayirli teskereler.
    Iffet

    YanıtlaSil
  3. ben Ezurum luyum bizim oralarda bu çorbayı çok yaparlar içinede bir avuç bulgur atarlar.Sonrada böyle eline sağlık derler. Sağlıkla kalın

    YanıtlaSil
  4. salihacım... bu çorbayı annemde çok yapar.... nede olsa kardeşler.... aynı damak tadı..... ellerine sağlık.... sunumda çok şık..... bu arada sevgili kardeşim hayırlısıyla gidip gelir inş.....Hatice Ablan....

    YanıtlaSil
  5. Saliha Hanım Merhaba, yemeğin güzelliği yanında sunumun şıklığı ve özenide çok önemli. Sizin sayfalarınızda bunu farkettim. Patates çorbası ve sunumu nefis olmuş.Çorbalarda nişastayı hiç denememiştim. Mutlaka bu tarifinizle deneyeceğim.ellerinize yüreğinize sağlık.Sevgiler Mine

    YanıtlaSil
  6. Canım hayırlı teskereler diliyorum.Allah sağlıkla kavuştursun sizleri. Kurs içinde üzülme canım. Telafi ederiz.
    Çok öptüm
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bu havalarda sıcacık çorba gibisi yok. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. canım ben değişik yapıyordum bu çorbayı..bu halide hoşuma gitti..bu gün patates çorbası yapacağım..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. inşallah hayırlısı ile gider ve tez zamanda gelir askeriniz.

    YanıtlaSil
  10. Salihacım insan korkuyor elbette,içinizi ferah tutun.. Şimdiden allah kavuştursun...
    çorba nefis olmuş,sıcacık ne güzel içilir..
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Canım hayırlısıyla ,gitsin gelsin inşallah:)
    çorbada nefis olmuş,değerlenmiş ne güzel :)
    eline sağlık öptüm

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle hayırlı teskereler dilerim. Hepsi Allaha emanet olsun. İnşallah sağ salim gidip gelecekler aslanlar gibi. İçinizi ferah tutun. Dualarımız hep onlarla.
    Gelelim çorbaya. Hiç yemediğim bir çorba ama sunumu aklımı çeldi. Hele de şu soğukta ne güzel olur valla. :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Canımm askedreinize hayırlı teskereler sağlıkla vazifesini yapıp dönsün inşallah...

    Çorba da tam kışlık harika... Yapıp sıcak sıcak içmek lazım... Ellerine sağlık... Bu arada blogspota geri döndüm... Artık ordayım görüşmek üzere sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. salihacım ellerine saglık çok nefis corbadır bende cok severim
    afiyet bal şeker olsun

    YanıtlaSil
  15. Canım benim ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Askerinizide Allah güle güle gidip gelmeyi nasip etsin.

    YanıtlaSil
  16. çeşnim...saliham...
    ellerine sağlık.
    senin şu sağlıklı görüntüsü bile iştah açmaya yeten çorbaların hayran bırakıyor beni sana :)
    afiyet şifa olsun.
    sevgiler. öperim canım

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)