Perşembe, Aralık 03, 2009

Patates Oturtma



patates oturtma



Evimizin sevilen yemeklerinden kendileri:).Patatesleri oymak biraz el oyalıyor,oyulmuş patatesleri ya çorba ya da sebzeli tuzlu kek yaparak değerlendiriyorum.Şehriyeli pilavla birbirlerine çok yakışıyorlar.

Malzemeler;

  • 250-300 gr kıyma
  • 6 adet orta boy yuvarlakça patates
  • 1 büyük soğan
  • 1 adet yeşil biber
  • tuz,kimyon
  • 4-5 y.k sıvıyağ
  • 1 y.k salça
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • sıcak su
Yapılışı;
  1. Patatesleri soyup yıkayın ve enine 2'ye bölün ve içlerini oyun.Oyduklarınızı kenara ayırın; çorba veya tuzlu kekte kullanabilirsiniz.Tencereye sıvıyağı koyup kızdırın ve oyduğunuz patatesleri altlı üstlü çevirerek hafifçe kızartın,kızarttıklarınızı havlu kağıt koyduğunuz tabağınıza alın.
  2. Soğanı yemeklik doğrayın ve kıymayla beraber patatesleri kızarttığınız tencere de kavurmaya başlayın.Zaten kızartma yağınız az olduğundan kızartırken patateslerin yağı keciceğinden dolayı yağ azalmış olacaktır.Bu arada kavrulan kıymaya yıkayıp doğranmış biberi ekleyin 2-3 dk daha kavurun.Baharatlarını ekleyip biraz daha pişirin ve ocağı kapatın.
  3. Kızarmış patateslerin içini kıymalı harçla doldurup aynı tencereye dizin.Salça ve nişastayı suyla çın ve tencerenin kenarından dökün.
  4. Kısık ateşte 15 dk pişmesi yeterli olacaktır.

20 yorum:

  1. ne kadar da şık olmuş:) ellerinize sağlık bayıldım...

    YanıtlaSil
  2. resim muhteşem eline sağlık cancanım :):)

    YanıtlaSil
  3. Salihacığım harika görünüyor gerçekten.Ellerine sağlık.Çok uzun zamandır yapmadığımı farkettim ben de.İlk fırsatta yapmalıyım :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Sunum süper olmuş çok leziz gözüküyor...

    YanıtlaSil
  5. uzun zamandır yapmamştım iyi bir hatırlatma oldu.ellerine salık.

    YanıtlaSil
  6. Ellerınıze sağlık bayılırım hoş patateslı olan her seyı cok severım

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlıkk nefis bir görüntü patates kayığı da deniyor bu yemeğe ben öyle biliyorumm ama adı ne olursa olsun müthişş bir yemekk ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  8. canım ellerine sağlık..nefis görünüyor..

    patatesi çok seviyorum bu tarifde harika...

    öptüm canım..

    YanıtlaSil
  9. MERHABA ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  10. Salihacığım bu yemek benim ilk yaptığım yemek olması açısından çok özeldir benim için... Her yaptığımda da çok beğenilir ve severek tüketilir... Sunum harika yanına bir tabak da ev turşusu hımmm nefis olur... Ellerine sağlık canım sevgiyle...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine saglik canim... Cocuklara et yedirmenin güzel bir yolu. Eskiden cocuklar et yemegi severdi, simdikilere göfte bile yediremiyoruz.

    Hayirli cumalar...

    YanıtlaSil
  12. çok leziz görünüyor,ellerine sağlık canım.deneyeceğim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Salihacım bu şekilde sunumunu çok beğendim.. Dilim dilim üst üste koyarım ben..bu şekilde hiç aklıma gelmemişti..enfes olmuş..
    ellerine sağlık..
    Güzel bir hafta sonu diliyorum..

    YanıtlaSil
  14. Salihacım ben de hep dilim dilim yaparım, oysa bu şekilde çok daha şık durmuş. Hem göze hem damağa hitap ediyor:).
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  15. Canım her zamanki gibi harika bir yemek ile gelmişsin. Ellerine sağlık canım
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık canım benim çok güzel görünüyor...bu arada geçmiş bayramında kutlu olsun.güzel bir hafta sonu diliyorum.sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. eminim sulu köftende bunun kadar nefis olmuştur yayınla yayınla yayınla....

    YanıtlaSil
  18. salihacığım nefis görünüyor ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  19. kandılsimidi,
    hansa,
    tesekkurler
    müjdecım afıyetolsun sımdıden..
    pembe tatlar ck tesekkure:)
    karamelcım hatırlattıgım asevındım cok leziz cunku:D,
    sevdalı tatlar sagolun:),
    kalbkurabıye evet kayıgada benzıyor:),
    adaş,
    ayşe
    tesekkurler,
    ayselcim demek ılk yaptıgın ne guzel benım ılk yaptıklarım facıaydı:(,
    lavantıncım evet yemıyorlar:(,

    YanıtlaSil
  20. neslıhan ,
    pelin,
    aslı,
    tijen,
    yeşim abla,
    birsen
    cok tesekkurler...
    hansacım yukarı bak bi:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)