Cumartesi, Aralık 12, 2009

Boşnak Poğaçası

 
Herşey annemin oturduğu yerdeki pastaneden aldığımız bir poğaçayla başladı...dınııınınnnn sanki macera filmi :)..Annemin hastane dönemindeki nöbet değişimlerimizde evde kardeşimle beraber bir saatlik kahvaltı etme fırsatımız olurdu.
Zaten o dönem en çok annemle beraber iki kardeş kahvaltı etmeyi özledik.Annemin sabah erkenden bizi uyandırmaya çalışması:)bizim ona tepkimiz:) ve çay demlenirken annemin oğlumla beraber ekmek almaya gitmesi:)...Şükür ki annem iyileşiyor ve o günlerde tekrar gelicek

Küküşle biz bu poğaçanın müdavimi olduk,adı Osmanlı poğaçası...Sizin de var mıdır böyle takıntılı olduğunuz lezzetler?Poğaçaya öyle taleb var ki inanın diğer poğaça çeşitleri duruyor ama osmanlı poğaçası sabah erkenden bitiyor:) öyle böyle değil yani:))...sabahları, sen erken git hayır ben gidemem, sen git diye itekliyoruz ki bitmeden alalım 2 tanecik:)

Kükiş,bu böyle olmıcak, evde yapmalıyım ben bunu diyerek nette araştırmış ama osmanlı poğaçası bulamamış,aynı isimle bulduklarında ise içindeki malzemelerin normal açma-poğaçadan farkı yok... amaaa alternatifi sonunda buldu ve ta taaa Boşnak Poğaçası!:) ben yediğimde pastanedekine yakın buldum tadını,üstelik içindeki ilginç malzemeleri yerken hiççç farketmiyorsunuz :)


Tarif ,Kekevinden..değişik ama lezzetli bir poğaça yapmak isterseniz tavsiye ederim.Yalnız bir eksisi poğaça çabuk bayatlıyor hemen o gün tüketilse iyi olur,ben hamuru 2'ye böldüm birini yapıp pişirdim diğerini kapalı bir kaba koyup buzdolabında beklettim,ertesi gün pişirdim.Hamur dinlenince daha güzel oluyor, birde içinde tuzot kulllanıldığı için ekstra tuz koyulmuyor.Teşekkürler Küküşüm:),teşekkürler Ayşenur hanım...
Poğaçamı, 49.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'ne ev sahibeliği yapan Sevgili Mutfakta sanat'a yolluyorum ve arkadaşımıza kolaylıklar diliyorum.






Boşnak Poğaçası; (Tarif Kekevinden uyarlanmıştır)

Malzemeler:

  • 125gr. tereyağı (oda ısısında)
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet havuç
  • yarım demetten az maydanoz
  • yarım demetten az dereotu
  • 1 çorba kaşığı tuzot
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4-5 su bardağı un

üzerine: 1 adet yumurta sarısı

Yapılışı:
  1. Havucu soyup rendeleyin. Maydanoz ve dereotunu yıkayıp ince kıyın.
  2. Yumurta, yoğurt, tereyapı ve sıvıyağı alıp kapta karıştırın.
  3. Diğer malzemeleri ilave edip katı olmayan, ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ilavesiyle yoğurun.
  4. 10 dakika kadar dinlendirip ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekil verin ortasına elinizin ortasıyla bastırın ve iki tarafı birleştirin
  5. Yağlanmış tepsiye dizip,yumurta sarısı sürün ve 180C dereceli fırında kızarıncaya kadar pişirin.

32 yorum:

  1. Çok ilginç geldi. İçine çok az kaşar koysak bari olmaz mı ki? MAdem kapatıyoruz. Ya da top şeklinde de olabilir, çörek gibi. Havuç nasıl bir tat veriyor ki, çok merak ettim. Yaparsam yayınlarım buzlubadem'de inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Çok değişik geldi hamurunda çok şey var ...Elinize sağlık.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık benim kıtır poğaçalarım var ona benziyor ama içeriğinde farklı aroma verecek şeyler var bunda
    çok canım çekti ama ne olacak şimdi :((

    YanıtlaSil
  4. Saliha'cığım harika olmuş poğaçalar ellerine sağlık
    mutlu hafta sonları öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. SALİHACIM EVET ÇOK İLGİNÇ BİR POGACA OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK HELE BİRDE İÇİNE TUZOT KOYMAN BU DAHA DA İLGİNÇ ASLINDA HEMEN BAYATLAMASA NE GÜZEL OLURDU ...
    OLSUN TADI HARİKA İSE HER GUN YAPARIZ BİZDE:))
    ELLERİN DERT GÖRMESİN AFİYET BAL ŞEKER OLSUN CANIM..

    YanıtlaSil
  6. Becerikli Arkadaşım Merhaba ;
    http://birseninmutfagi.com/
    Ve
    http://birdemliksohbet.blogspot.com/

    Tarafından 15 aralık 2009 ve 15 ocak 2010 tarihleri arasında
    "KEK KALIBI KULLANILARAK HAZIRLANAN TARİFLER YARIŞMASI " yapılacaktır.

    Kendi kek kalıbınızı kullanarak veya SOFTBOWL kalıplarınız var ise onlar ile yapacağınız kek,pilav ,salata v.s. süslemesi yapılmış tarifler yarışması yapılacaktır.

    SOFTBOWL kalıplarınız yoksa kendi kalıplarınızı kullanabilirsiniz.Ama kek dışındaki diğer tarifler için SOFTBOWL kalıplarımızı kullanmanız ve resimde yer vermeniz şarttır..

    Yapmış olduğunuz tarifleri görselliğine önem vererek yayınlayıp tarifinide sitenizde yayınlayıp bizlere yorum bırakmanız yeterlidir..

    Tariflerinizin resmini ve tarifini http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ sitemizde yayınlanacaktır.

    16 ocak 2010 - 1 subat 2010 tarihleri arasında oylama yapılacaktır.

    1 subat saat 14:00 de birinci açıklanıp hediye olarak SOFT BOWL KEK KALIPLARI gönderilecektir.

    Ayrıntı için http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com / tıklayınız.....

    Bu yazıyı okuyan tüm site sahipleri DAVETLİDİR....

    YanıtlaSil
  7. saliha hanımm değişik ve son derece güzel bir poğaça ellerinize sağlıkk sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Saliha hanım ,her zamanki gibi değişik bir tarif daha,ellerinize sağlık.Sizin Gebze'de oturduğunuz biliyorum,poğaçaların Gebze'de ki hangi pastame de satıldığını öğrenebilirmiyim.Yarın sabah kahvaltısına mutlaka denemeyi düşünüyorum.Tekrar görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  9. çok leziz görünüyor,havuç ve tuzot değişik bir tad,denemek lazım.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. meduracım evet yuvarlakda olur ben poğaça seklı verdım:)
    mis kokulu lezzetler tesekkurler..
    melısacım hemen bakıyım o tarıfe:)tesekkurler,
    deryacım cok sagol:),
    sevilcim katılmaya çalışacağım:)
    kalbkurabıyem sagol canım:)
    arzu hanım malesef annemın oradaki pastanede gördüm ama gebze çarşıdaki özsultan pastanesinde envai çeşit poğaçalar var belki bulunabılır orada:)
    neslıhan dene bak cok nefıs:)

    YanıtlaSil
  11. çok değişikmiş ellerine sağlık canım...

    Mutlu hafta sonları

    YanıtlaSil
  12. Havuç ve tuzot ,değişikmiş... ama lezzeti onay almışsa tamamdır.. bizim goncanın takıntısı benle alakalı değil :) dışarıdan şöyle yağlı yağlı bir kol böreği söylesek mi der her zaman :( veya sucuklu yumurta yapsana .. ayy ikisini sevmem.. börek midemi kaynatır,sucuk ise yemem... ama el mahkum işte :))
    ben sabah kahvaltısında domates,közlenmiş biber ve ezine beyaz peyniri isterim ...yanında da çay yok,taze portakal suyu...

    vallahi saydım artık eşim duysun :))

    ellerine sağlık..

    Sevgiler yolluyorum..

    YanıtlaSil
  13. selam canım nasılsın.sevgilerimi bıraktım bir tane poğaça aldım nefis olmuş....
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. صبح لخىر
    hayırlı sabahlar çok değiğik bir poğaça olmuş elleriniz dert görmesinمسا علخىرselametle kalın

    YanıtlaSil
  15. Çeşnicim tarifte tuzot mu yoksa vegeta mı vardı ;)
    bencede çok lezzetli olmuştur,elne sağlık canım öpüyorum...

    YanıtlaSil
  16. Cidden kıyır kıyır duruyor bende çok severim böylelerini,tamam senin ölçülerle deneyeceğim.
    ellerine sağlık.
    ***
    Tez elden annene ve kardeşinle uzun uzun bol tebessümlü muhabbetli kahvaltılarda buluşun inşAllah,ağız tadıyla!

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Saliha,
    Oldukça değişik malzemelerden oluşan bir poğaça tarifi ama "acaba tadı nasıldır" diye düşünüp, insanı yapmaya teşvik eden bir tarif.
    Ellerine ve emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Saliha hanım ellerinize sağlık..Değişik ve hoş..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Bende buna benzer selanik poğaçası yiyorum pastaneden süper bir lezzet ama tarifini bulamıyorum. Görünüş olarak benziyor fakat benimkinde sadece maydonoz vardı. Denemeye değer yinede. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. ahhh burnumda tütüyor,
    sabhaları bir fincan çayımla beraber :((((
    ah bu aynadaki kadın !!!! :)

    YanıtlaSil
  21. iyi ya ne hoş geniş bir ar-ge çalışmasından sonra istediğiniz lezzet mutfağınıza girmiş işte.
    sevgiler canım.
    çok öptüm.

    YanıtlaSil
  22. Canım sıkıntılı günlerinizin bitmesine az kaldı. Allah daha sağlıklı ve güzel günler nasip etsin inşallah.
    Poğoçalara bayılırım. Kahvaltıya en yakışan lezzet budur bence.
    Ellerine sağlık canım
    Haftanın güzel ve sağlıklı geçmesi dileğimle
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  23. Salihacığım ellerine yüreğine sağlık.Evet boşnak mutfağında hamur işleri güzeldir.

    YanıtlaSil
  24. Salihacığım inşallah en kısa zamanda anneciğin eski sağlığına kavuşur, yine o keyifli kahvaltılarınızı yaparsınız..
    Poğaçalar ne güzel kabarmış, sanki mayalı gibi duruyor, tarif ilginç, benim yaptığım bir hamura benziyor ama farklı olarak havuç kullanılmış, ellerine sağlık canım...
    güzel bir hafta diliyorum, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  25. Annene geçmiş olsun. Poğaça gerçekten de çok ilginç malzemeler içeriyor ama sen beğendi isen denemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Salihacım ellerine sağlık canım.Poğaçalar çok hoş görünüyor.Kabarık kabarık. Malzemeler de değişik. Denenecekler ksşteme aldım bile. Öpüyorum canım seni.

    YanıtlaSil
  27. salihacım her zamanki gibi farklı lezzet..... havucu içine bende çok yakıştırdım... en yakın zaman da denicem.... bu arada annenin ellerinden öpüyorum..... güzel günlere az kaldı inş.....Hatice ABLAN....

    YanıtlaSil
  28. Salihacığım annen umarım şimdi daha iyidir... Allah bir daha göstermesin... Poğaça gerçekten ilginç, ah bu kilo korkusu olmasa neler yapıcam neler... Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  29. Adinda Osmanli varsa tadi da güzeldir.:)) Ecdadin herseyi güzel...

    Ilk firsatta deneyecegim canim.

    Ellerine saglik.

    Not: Anneni basinin taci yap, cünkü imrenilecek kadar sanslisin. Annemi 18 yasinda kaybettim ve su an da onun cocuklarimi görmesini , birlikte olmayi istedgim kadar hic birsey istemezdim.

    YanıtlaSil
  30. aslıcım tesekkurler:),
    pelincim duysun burdan tum eşlerrrrr:),
    gelibolu teşekkürler:),
    dile hanım sagolun,
    alime kolaygelsın,
    aysultan tuzot!!!
    zeynep sagol canım hem tesekkurun hem duan için allahrazıolsun,
    muhteremcım cok sagolıns denersın:),
    paşakızı sagol:),
    sevim diğer malzemeleri çıkarıp sadece maydonoz koy dene bakalım:),

    YanıtlaSil
  31. nunum ahhh ahhhh bende cok yıyemıyorum:(,
    hansacım sorma ya buldukya:),
    tijencım dımı cok guzel gıder:),
    gülizarcım cok sagol:),
    hatıcemmm cok sagol tesekkurler:),
    esincım dene bak cok guzel:),
    ebru tesekkurler denersen yazarsın iyi kötü olsada:D,
    hatıce ablacım cok sagol canım:),
    ayselcım ıyılesıyor sukur coks agol:),
    lavantıncım ne desem nasıl yazsam bılemedım Rabbım taksıratını affetsın nur ıcınde yatsın:(ecdad hıcbırseye benzemez ama kıymetını bılene...

    YanıtlaSil
  32. Salihacığım bu ne güzel bir paylaşım, ne özel bir tat? Çok beğendik annemle. Yapcaz sanırım. Gitti gene bizim diyet iyi mi? :)
    Ve anneciğinin daha iyi olmasına çok sevindim. İnşallah en kısa zamanda gene aynı güzel şeyleri yaparsınız.
    Çok sevgiler canım

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)