Salı, Aralık 08, 2009

Tavuk Şinitzel



Bir haftadır süren, ne olduğunu anlayamadığım hastalığı ayakta geçirmeye devam ediyorum.Bir gün iyiysem diğer gün vücut kırıklığım oluyor,elim ayağım kalkmıyor ama çocuğu olanlar bilirler,ne iş bitiyor ne de şöyle bir yarım saat uzanmama fırsatım oluyor.Yeni aldığımız ''cıvıl cıvıl 365 etkinlik'' etkinlik kitabımızdan hergün değişik bir elişi yapıyoruz.Çok zevkli,eğlendirici bir okadar da öğretici.Ben bile eğleniyorum yardım ederken:)bizim küçüklüğümüzde varmıydı böyle şeyler sanki.Oğlumla oynamanın yanısıra onun sevdiği yediği yiyecekleri yapmak bana büyük zevk veriyor:)Tavuk şinitzeli oğlum çok sever,yanına bazen sadece patates kızartması bazen de yukardaki gibi çeşit çeşit aperatifler yaparım birde çorba miss gibi menü işte:)






Tavuk Şinitzel;

Malzemeler;

  • 1 kilo tavuk göğsü
  • 1 şişe soda
  • 1 s.b süt

Panesi çin;
  • 1 s.b un
  • 1 s.b galeta unu
  • 2 yumurta
Kızartmak için;
  • 5-6 y.k sıvıyağ
Yapılışı;
  1. Tavuk göğsünü ince fileto şeklinde kesin ve et dövücüsüyle inceltin.Bu işlemi kasabınıza da yaptırabilirsiniz.
  2. Tavukları soda ve süt karışımında en az 2 saat en fazla 1 gece bekletin.
  3. Pane harcı için malzemeleri ayrı kablara alın,yumurtaları hafif çırpın.
  4. Tavanıza sıvıyağı alıp kızdırın.Tavukları süzdürüp, önce una sonra yumurtaya daha sonrada galeta ununa batırıp yağda arkalı önlü kızartın,kızartma süresi 3 dk kadar olmalı.
  5. İsterseniz pilav,patates püresi ve mısır galetasıyla servis yapabilirsiniz.

19 yorum:

  1. merhabalarr efenim geçmiş olsun..
    yorum yazmasamda sürekli takibinizdeymm:)
    kitap tercihniz çok güzel farklı konularda olanlarıda var mutlaka tavsiye ederim
    selamlar

    YanıtlaSil
  2. merhaba canım..sayfanı yeni keşfettim..bu tarifi deneyeceğim mutlaka..çok lezzetli olur eminim..ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun.Şinitzel çok nefis görünüyor.Kızımın çok sevdiği favori yemeklerden mutlaka deneyeceğim.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  4. esmacım aynı sey bendede var:)yazamasamda takıpteyım:D
    elifhn tesekkurler,
    miskokulu lezzetler,sagolun teşekkürleridenersenız fıkırlerınızı yazarsanız memnun olurum:)

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun umarım bir an önce eski sağlığınıza kavuşursunuz..Tavuk daenfes görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Günaydın. Ellerine sağlık tavuk nefis görünüyor. Tarifi not aldım bile. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. saliha hanımm ellerinize sağlıkk nefis bir görüntüü:) bayılırımm tavuğaa:)

    YanıtlaSil
  8. Salihacığım geçmişler olsun.Bu ara herkes hasta bir türlü de toparlanamıyoruz. Ama dediğin gibi el mahkum, ayakta geçirip atlatmaya çalışıyoruz. Tekrar geçmişler olsun.
    Dün yorum yapamadım ama bugün bende söylemek istedim: Ellerine sağlık valla. Harika olmuş. :) Üstelik tarif nasıl iyi geldi çünkü bende severim.

    YanıtlaSil
  9. canım benim geçmiş olsun..... Şinitzelede bizimkiler bayılır..Bu akşam alıp sodalı karışımda bekletmeliyim.... Usulü yeni öğrendim. ellerine sağlık . Seni ve Mehmet Hikmeti çok ÖPÜYORUM...Hatice Ablan...

    YanıtlaSil
  10. salihacım geçmiş olsun canım benim...tavsiyem hemen 1 d vitamini ampulu al kır ve iç.birde günde 3 tane vitamin hapı...son 3-4 gündür bendede aynı şeyler oluyor hemen vitaminleri aldım şükür şimdi iyiyim...bu arada tavukta nefis görünüyor...yapan ellerin gönlün dert görmesin arkadaşım öptüm ...sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Saliha inanmıyorum ya bende dün yaptım.. ama kuşbaşı tavuktan hazırladım.. benim çocuklarda çok seviyor...ama ben soda veya sütte bekletmedim.. bir daha sefere bu şekilde deniycem...kitap önerin çok güzel,bizimki çok sıkıntılı.. bakalım seneye ne yapıcam ben :))
    seninki kreşe gidiyordu değil mi ? ahh ahh özgür seneye anasınıfı olucak ama hiç okula gitmek istemiyor inan şimdiden stresliyim...

    nerden nereye geldim :)) ellerine sağlık...

    öpüyorum..

    YanıtlaSil
  12. Salihacım tavuk bizim evde de çok seviliyor. Şinitzeli soda ve sütte bekletme fikrini mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık canım.
    Bu arada çok geçmiş olsun. Dinlenmeye de fırsat yaratmaya çalış. Dinlenmeden çok zor geçiyor..Bol da vitamin almak lazım tabi.
    Kendine çok iyi bak...
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  13. SALİHA HANIM ELLERİNİZE SAĞLIK BENDE BURALARDA
    YENİYİM GÖRÜŞMEK ÜZERE

    YanıtlaSil
  14. Salihacığım çok geçmiş olsun canım ellerine sağlık...
    Tavuğun herçeşidini severek yerim ama şinitzel ayrı bir güzel oluyor:))

    Pastanıda sabırsızlıkla bnekliyorum...

    YanıtlaSil
  15. eline sağlık arkaşadım...
    bu tarifi bilgisayarı sabah açıp görseydim tavuk pişiriyim ama nasıl tavuk pişiriyim ama nasıl diyip durmazdım bunu akıl edemedim. bende butları attım fırına napiim :):)
    sevgilerimle.
    oğluşada afiyet bal şeker olsun ...

    YanıtlaSil
  16. kış hastalıkları salihacım ,
    gelir geçer dilerim.
    sen böyle güzel güzel bakarsan kendine dahada çabuk iyileşirsin dimi :)
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  17. merhabalar deneyip yorumu yazacağım.Akkoyun karakoyun pişince anlaşılacak olmazsa vallahi yerden yere vururum hiç acımam Gülşen :)

    YanıtlaSil
  18. Mımmmh nefis görünüyor, afiyet olsun. Benimki de bir an önce büyüse de ben de yapsam:)

    YanıtlaSil
  19. mine cok tesekkurler..cok cabuk buyuyorlar emınol :))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)