Cuma, Ekim 23, 2009

Hamsi Pilavı


Hamsi Pilavını yapalı epey oldu sanırım..Geçen sene balık zamanı sık sık yapmış bir türlü tarifi ekleme fırsatım olmamıştı.Balık sezonu yeni açıldı ve biz oldukça bereketli geçiriyoruz bu zamanı:).Sitemdeki tarifleri başa sarıp sarıp yapıyorum,genelde fırında yapıyorum hem hafif hem lezzetli oluyor.Benim ve eşimin hamsiyle aramızın olmamasına rağmen pilavına bayılıyoruz desem abartmış olmam heralde.
Hamsi kolay ve çabuk pişen bir balık,içini istediğiniz çeşit pilavla yapabilirsiniz ;fıstıklı,şehriyeli,sade,kuşüzümlü ve fıstıklı,sebzeli diye çeşitleri arttırabiliriz:)ben genelde sade ve kuşüzümlü fıstıklı pilavla yapıyorum.
Fırında yapılabildiği gibi derin büyük bir tavada ocak üzerinde de yapılabilir.Ben tek kişilik güveç kablarında yapıyorum, servisi kolay ve şık oluyor,pişme süresi daha da azalıyor.
Hamsili Pilav;
  • 1 kilo hamsi
  • tuz,sıvıyağ
  • istenirse mısır unu
Pilavı;
Sade pilav için;
  • 2 s.b baldo veya osmancık pirinci
  • 3 su bardağı sıcak su ve etsuyu karışımı
  • 3 y.k tereyağ veya sıvıyağ
  • tuz,karabiber
Yapılışı;
  1. pirinci bir kaba koyup üzerine 1 tatlı kaşığı tuz ekin ve üzerine çıkıcak kadar sıcak su dökün.
  2. su soğuduğunda pirinci 3-4 kez nişatası gidene kadar yıkayın ve süzgeçte süzün.
  3. tencereye yağı alın ve ısıtın.Süzülmüş pirinci ekleyip kavurun.pirinçler kavrulurken önce topak topak olucak ve kavurdukça pirinçler tek tek dökülmeye başlayınca suyu ekleme zamanımızın geldiğini anlayacağız.Sıcak et suyunu ekleyip ocağı açın,kaynamaya başlayınca ocağı kısın ve pilavın suyunu çekmesini bekleyin.
  4. suyunu çekip cızırdamaya başladığında ocağı kapatıp kağıt havlu koyun ve tencerenin kapağını kapatıp demlenmeye bırakın.10 dk. sonra pilavımız servise hazırr:)
* pirinçleri ıslatmadan evvel tuz serpmemizin nedeni pirinçlerin kırılmamasını sağlamak.
*pilavınızın çok kuru olmamasına dikkat etmeisiniz.

*Pirinçler cinsine göre az veya çok su çeker,eğer belli bir marka değilde her defasında farklı markalar alıyorsanz kıvamını deneme yanılma yaparak anlıyabilirsiniz.Aldığınız pirinci 1'e 1 ölçülerle dener bir dahakine ise buna göre ayarlayabilirsiniz.
Hamsi pilavın hazırlanması;

  1. Eğer büyük bir güveçte veya tavada yapacaksanız; tencereyi,tavayı hafif sıvıyağla yağlayın.balıkları tuzlayıp karıştırın ve dilerseniz mısır ununa batırın.
  2. hamsilerin sırtları dış yüzeye içleri de size bakacak gibi ve hiç ara bırakmadan iyice birbirlerine bitişik şekilde güvecin (tavanin) kenarlarindan başlayarak dizin. Hamsilerin yarısını tavadan dışarı sarkıtın.
  3. pilavı koyun ama bastırmayın yoksa pilav lapa olur.daha sonra dışarıya sarkmış olan balıkları pilavin üzerine doğru kapatın ve 180 derece ısınmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.
*balıkları sıkışık dizmenizde yarar var çünkü pişmeye başlayınca küçülüp aralık oluşturuyorlar.Görüntü güzel olmuyor.
*fırına vermeden üzerine su dökenlere var ama bu şekilde pilav lapa oluyor tecrübeyle sabit;)

19 yorum:

  1. Muthis gorunuyor. Bu hep merak edip bir turlu tatma firsati bulamadigim bir tarif. Eline saglik.
    iffet

    YanıtlaSil
  2. Canım çok güzel olmuş. Tam misafir yemeği.
    Ellerine sağlık canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Hamsili Pilavı hep görürüm acayip canım çeker. Yapmak da sanki zormuş gibi gelir bana nedense. Ama senin yaptığın da buradan şahane görünüyor Salihacığım, keşke hemen olsa da yesem :)

    YanıtlaSil
  4. Akıllı hatunsun canım sen :Dtek kişilik porsiyon fikri güzel,ellerine sağlık arkadaşım...
    güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel görünüyor. Hiç yemedim ve çok merak ediyorum açıkçası. Ellerine sağlık arkadaşım. Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  6. Salihacım süper fikir,hemde çok leziz olmuş.. Annem görse bayılır,çok sever ama bir türlü tutturamaz :)) denetmeliyim hemen.. sonucu yazarım..
    ellerine sağlık....

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. iffetcim gel yapayım dıyecem ama mesafeler engel:),
    tijencım evet mısafıre pratık ve şık olur sevgıler,
    nevalcim cok kolay aslında bır denesen,hiç zor değil,

    YanıtlaSil
  8. ellerine saglik canim bende yapamayanlar arasindayim insallah bunuda birgun yapip tatmak isterim;))sevgiler

    YanıtlaSil
  9. biz hamsisinide çok severiz:)

    bi kısmet olmadı şu pilavı yapmak..

    harika görünüyor canım...ellerine sağlık adaş...

    YanıtlaSil
  10. çok severim canım..ellerine sağlık..nefis doğrusu..

    YanıtlaSil
  11. Görüntüsü harika olmuş Saliha'cığım. Hamsili pilavı hiç denemedim. Tadını merak ediyorum aslında. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. AMAN AMAN NE SEVERİM-Z..
    MEMLEKET KOKULU YEMEĞİM :)

    YanıtlaSil
  13. Ohh mis gibi bayılırım canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Salihacım çok güzel görünüyor hamsili pilavın, tek kişilik porsiyonlarda olması da çok pratik olmuş. Ellerine sağlık:).
    Ben bir kere tatmıştım hamsili pilavı ve tadı damağımda kalmıştı. Cesaret edip yapmayı denemeyi çok isterim.
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  15. Canım bende mimin var:) iyisin dimi sen ...

    YanıtlaSil
  16. Nefis bir görüntü var karsimda hic yemedim ve yapmayada niyetlenmedim dogrusu:) ama sende bu görüntüyü görünce deneyecegim ins.Ellerine saglik cnm,uzun zamandan sonra sana yorum yazmayi özlemisim:)aslinda yazmadigimdan veya yazamadigimdan degil:)arayi acmayacagim ins.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  17. Karadeniz'li olmayip da hamsili pilavi sevenler var mi bilmiyorum. Yanlis anlasilmaya ben bilmedigimden soruyorum. :) Bana hep yöresel oldugundan sanki kücükken alisan damaklara hos gelirmis gibi geliyordu hamsili pilav.
    Ama anlatimina bakinca denemek lazim diye düsündüm.
    En azindan kücük bir kapta tadimlik yapmak iyi olur.
    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  18. offffffff offffff 8 senedir karadenizde yasıyorum yapıyorlar yıyorum hiç yapmadım seninkide harika görünüyor arkadasımmmmmmm
    elin kolun dert görmesin
    bende sıcak çorba etkinliği düzenliyorum önce kutsalceyiz.blogcu da sonrada kutsalsofrada yayınlıyorum beklerim gel emi
    sen su kaynat getir belliki güzel olur selmlar

    YanıtlaSil
  19. arkadaslar hepinize teker teker teşekkürler..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)