Salı, Ekim 20, 2009

Patlıcanlı Yuva Kebabı


Tarif,Emine Beder Hanımefendiye ait.Lezzetli, sunumu şık bir yemek.Tamek'in yolladığı malzemelerle hazırladığım bu yemekle, Tamek'in yemek yarışmasına katılmıştım,malzemelerdeki tamek bolluğu bu sebebten:))


Patlıcanlı Yuva Kebabı;


Malzemeler;

  • 4 orta boy patlıcan
  • 1 ortaboy soğan
  • 350 gr.kıyma
  • 3 diş sarımsak
  • 5-6 sivribiber
  • 1 kutu tamek doğranmış domates veya normal domates:D
  • maydonoz
  • 2 yemek kaşığı tamek salçacık ve bibercik karışımı veya 2 y.k salça
  • 3 dilim bayat ekmek
  • tuz- karabiber- kimyon
  • 1 su bardağı sıvıyağ(patlıcanları kızartmak için)

Yapılışı;

  1. Patlıcanları alacalı soyarak enine 2'ye kesin.içlerini oyarak tuzlu suda yarım saat bekletin.daha sonra yıkayıp süzerek kızdırılmış yağda arkalı önlü hafifçe kızartın ve kağıt havlu üzerinde bekletin.
  2. bir kabın içerisine köfte malzemelerini alın ve yoğurun.ceviz büyüklüğünde patlıcanların içine sığacak şekilde silindir köfteler yapın.
  3. Köfteleri patlıcanları kızarttığımız yağda hafifçe çevirerek kızartın dilersiniz kızartmadan patlıcanların içine yerleştirebilirsiniz damak zevkinize kalmış.patlıcanlara köfteleri yerleştirin,doğranmış domatesi ve ince kıyılmış biberleri patlıcanların üzerine pay edelim.
  4. Tamek bibercik ve salçacığı suile açıp yayvan bir tencereye alalım köfteli patlıcanları tencereye yerleştirelim ve kısık ateşte pişirelim.ılıtarak servis yapalım.

17 yorum:

  1. Günaydın. Yine patlıcanlı farklı bir yemek. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ay nihayet yorum bırakabiliyorum,ziyaretine gelip tariflerine iştahım kabararak bakıp maalesef nedenini bilemediğim bir sorun yüzünden yorum bırakamadan gidiyordum.yemeğin müthiş güzel görünüyor başta onu söyliğim tadınında şahane olduğuna eminim patlıcan ve kıyma her halükarda birbirine yakışıyor heleki böyle şık bir sunumla,ellerine sağlık diyorum alttaki havuçlu tarifde ilgimi çekti yalnız kedidili, bisküviden kalın bisküvi kullanmak istersem ince kalmazmı???

    YanıtlaSil
  3. çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  4. Canım çok şık bir sunum olmuş :)ellerine sağlık,sen çok seviyosun Emine hanımın tariflerini :D
    Bence lezzetide görünümü kadar güzeldir bu patlıcanlı yuva kebabın...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel gözüküyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. canım benim salihacım ellerine saglık nefis olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir tarifin görüntüsü enfes, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ayşenin mutafagı cok nazıksın tesekkurler,
    arzucumcokfarklı bır tarıf ve enfes..sevıyorum patlıcan yemeklerını napiim:)
    ehlikeyf,cok uzuldum ama uzun zamandır bloggerda garıp sorunlar var bazen yazı ekleyemıyorum bazen bende yorum yazamıyorum malesef..havuc tatlısında orjınal tarıf zaten bıskuvı ıle ben kedıdılı kullandım ınce olmuyor bıskuvıyle daha buyuk bır kaba ınce yayarsanız ınce olmaz..yada bır tatlı bır bıskuvı olarak sırayla yayabılırsınız:),
    birsence cok tesekkurler,
    ay sultanımmmmmmmm cok tesekkurler,emıne hanımın yemeklerı mantıklı oluyor napiyim:)
    eylem ,
    sevıl,
    kalsıktatlar
    cok tesekkurlerrrr...

    herkese sevgıler....

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık sunum süper...

    YanıtlaSil
  10. Canım nefis nefis olmuş. Tam benim damak tadıma göre olmuş.
    Ellerine sağlık canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Patlican olur da lezzetsiz olu mu?..
    Ellerine saglik, nefis ve cok sik bir görüntüsü var.
    Muahabbetel...

    YanıtlaSil
  12. Offf nefis olmuş,tamek ürünleri çok işimize yaradı gerçekten :)) benim halen dolabımda duruyor... salçalar biber salçaları bitmedi ...az yemek yapıyorum galiba :))

    patlıcanın bu hali çok güzel,ikramıda çok güzel olur.. ellerine sağlık...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. salihacım yine döktürmüssün.Ellerine sağlık patlıcanlı yemeklerede bayılırım zaten bilirsin. ama laf aramızda kayınpederine hiç gösterme bence anladın sen onu.....ablan hatice

    YanıtlaSil
  14. Görüntüye bayıldım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. pembe tatlar çok teşekkürler,
    tijencım sagol canım..,
    lavantıncım dımı patlıcan cok lezız her yemekle malzemyle uyumlu bır sebze:),
    pelincım benımde daha gelen kutunun yarısı duruyor:),
    hatıce ablacım sagol..evet ona gostermedım zaten:)
    ayse tesekkurler..

    YanıtlaSil
  16. Canim,
    görüntüsü zaten konusmus:))

    Sanirim karniyarik lezzetinde oluyor, bende güzel patlican bulunca mutlaka denemek istiyorum, patlicanli lezzetleri cok severim bilirsin.

    Ellerine saglik diyorum ve hemen gidiyorum.

    Selamlar ve kocaman öptüm

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)