Çarşamba, Kasım 07, 2007

MANTARLI,KIRBIZI BİBERLİ BİFTEK VE FISTIKLI,KUŞ ÜZÜMLÜ PİLAV


Her defasında söylüyorum,et yemeyen ben ,et yemeği yapıyorum.Ev hanımlığı böyle bir şey olsa gerek,duy anne duy! …. Bu yemeğim de ilk deniyor olmama rağmen güzel oldu.Bifteğin hazırlanışı,bu tarifimle aynı ama üst kısım harcı ve kırmızı dolmalık biber süslemesi eski bir yemek dergime ait.

Pilav ise en favori misafir pilavım şimdilerde.Hani bir yemeğe takılırsınız gına gelene kadar yaparsınız ama canınız istiyordur,elden bir şey gelmez.Yeni bir çeşit bulmam lazım.

Mantarli,kırmızıbiber kafesli Biftek ve Fıstıklı,kuşüzümlü pilav;

Malzemeler;
  • 4 adet biftek
  • 2 adet yuvarlak dilimlenmiş soğan
  • 2 adet yuvarlak dilimlenmiş domates
  • 2 adet yeşil biber 3’e bölünmüş
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ ; kızartmak için


Marine için;
1 adet soğanın suyu

  • 2 diş sarımsağın suyu



  • 2 dal taze kekik;



  • 1 dal taze biberiye



  • Yarım su bardağı z.yağ




  • Sote Mantar Harcı;

    • 250 gr mantar
    • Sıvıyağ
    • 2 adet soğan
    • Tu,karabiber,istenilen baharatlar


    Ayrıca;
    • Kaşar peyniri
    • Közlenmiş dolmalık kırmızı biber

    Yapılışı;

    1. Bifteğin yapılışı burada!2. Sote mantar için soğanı küp kesip yağı kızdırıyoruz.
    3. Soğanı biraz kavuruyoruz.(mantar çabuk kavrulduğu için önce soğanı kavuruyoruz)
    4. Mantarları yıkayıp doğruyoruz ve ilave ediyoruz.
    5. Mantarlar çok kavrulmamalı çünkü fırına girecekler.
    6. Bifteğimizi pişirip, fırın tepsimize diziyoruz.
    7. Sote mantarımızı da bifteklere paylaştırıyoruz.
    8. Üzerleri ne rende kaşarı paylaştırıyoruz.
    9. Közlenmiş kırmızı biberlerimizi şerit şeklinde kesip,sote mantarlı bifteklerimizin üzerine kafes şeklinde yerleştiriyoruz.
    10. 200 derece ısınmış fırında benim gibi hafif yanık değil de,üzeri kızarana kadar tutuyoruz.
    11. Görünüş ve sunum itibarıyla çok şık duruyor.

    Fıstıklı,kuş üzümlü pilav;

    · 2 su bardağı baldo pirinç,
    · 3 su bardağı et suyu,
    · 1 paket dolmalık fıstık,
    · Yarım paket kuş üzümü.
    · Tereyağ ve z.yağ karışımı

    Yapılışı;

    1. Ben 2 yemek kaşığı tereyağ ile 2 yemek kaşığı z.yağı tencerede erittim.daha sonra fıstıkları ekleyip renkleri dönene kadar kavuruyoruz.
    2. Fıstıklar sararmaya başladığında pirinçleri ekleyip kavuruyoruz.
    3. Cam gibi olup da kaşıkla çevirirken tane tane olmaya başladığında kaynar et suyumuzu ekleyip yıkadığımız kuş üzümlerini de ekliyoruz ve ocağımızın altını kısıp suyun çekmesini bekliyoruz.
    4. Suyunu çekince demlenmeye bırakıyoruz.
    5. Afiyet bal olsun.

    8 yorum:

    1. Saliha'cığım,bu tür takıntılar hepimize oluyor.Bazen de bıkıp unutup gidiyoruz hepten..))Çok nefis saraylara layık yemekler bence.Ellerine sağlık canım,harikasın..


      Sevgilerle

      YanıtlaSil
    2. Hım saliha gerçekten misafire yapılacak şık yemekler bunlar :) eline sağlık canımcım bunuda denerim ama önce aşadaki saray kebap var :)

      YanıtlaSil
    3. Ellerine sağlık Salihacım.Yemekler nefis görünüyorlar.

      YanıtlaSil
    4. hımmm enfessss ellerine sağlık canım benim. keşke mantara allerjim olmasa diyeceğim bir tarif olmuş.

      sıcacık sevgiler...

      YanıtlaSil
    5. Cok sahane menü,uyumlu lezzetler olmus.Biftek cok degisik görünüyor.Ellerine saglik

      YanıtlaSil
    6. hepsi harika görünüyor ellerine sağlık.
      eee annelik böyle birşey herhalde ben de önceden pırasa ve ıspanak ağzıma sürmezdim ama şimdi oğlum yemek seçmesin diye bayıla bayıla yiyorum

      YanıtlaSil
    7. Ellerine sağlık,yemekler çok lezzetli görünüyor.Özellikle pilavın tadını merak ettim,farklı şekillerde yapmaya çalışıyorum ama bu tarifi hiç denememiştim.


      sevgiyle kal...

      YanıtlaSil
    8. GÜL,EVET BAZEN UNUTUVERİYORUZ DİMİ?
      AYLİN TESEKKURLER CANIM..AFIYET OLSUN.,
      NAZ SAGOL:),
      ZERRİNCİM,GECMISOLSUN CANIM:(
      SEMA TESEKKURLER ARKADASIM BENIM,
      YAREN SAGOL CANIM BIRAZ YATIM AMA:(,
      BENISU SAGOL CANIM BENIM..

      YanıtlaSil

    hoşgeldiniz:)