Perşembe, Temmuz 02, 2009

MUZLU VE KARAMELLİ DONDURMA

Bu sıralar havaların verdiği sıkıntıdan dolayı tembelliğim üzerimde.Uğraştırmayan yemekler yapmaya çalışıyorum.Yani, soğanı kavur,sebzeleri üzerine yay suyu ekle pişir bu kadar:)..Uğraştırıcı tarifleri tercih etmiyorum,zeytinyağlı sebze yemekleri, Ali nazik,Buharda sebzeli türlü:) gibi..basit kek tarifimle,kek harcını çırpıp borcama döküp arzu edersem üzerine nutella veya vişne veya kiraz dizip fırınlıyorum:)Öyle böyle bir tembellik değil yani..
Muzlu dondurma uğraştırıcı değil ama o kadar leziz ve serinletici ki inanamazsınız:).Hala ev tipi dondurma makinası bulamamış olan ben evde denemeler yapıyorum ama hiçbiri ''maraş dondurması'nın'' yerini tutmuyor..Yaz bitmeden dondurma makinası bulabilsem,bana göre uyduruk olan bu dondurma denemelerime son vereceğim.
Tarifteki karamel yerine damla çikolata kullandım, kıyılmış çikolatada olabilir.Donduktan sonra,eğer üşenmezseniz, saatte bir çıkarıp robottan geçirmek tad olarak bir nebze olsun maraş dondurmasına yaklaşabilirsiniz.
Servis yaparken bir dilim sade,nutellalı,limonlu veya vişneli kekle güzel bir uyum sağlıyor.
Muzlu ve Karamelli Dondurma;
Malzemeler;
  • 3 olgun muz
  • 1 limonun suyu
  • 370 gr. süt
  • 2 y.k tozşeker
  • 2/3s.b (150 gr.) çırpılmış krema veya şanti
  • 150 gr. karamelli toffe şeker

Yapılışı;
  1. muzları blendırdan geçirerek püre yapın.limon suyunu ekleyin ve karıştırın.Püreyi plastik bir kaba yada soğuya dayanıklı herhangi bir kaba koyun.
  2. metal bir kaşıkla karıltırarak sütüde ilave edin sonra kremayı ekleyin.İyice çırpıp ağzını kapatın ve 4 saat kadar buzlukta dondurun.
  3. karamelli şekerleribıçakla ufalayın.
  4. donmuş buz kristallerini kırmak için yarı donmuş dondurmayı çatalla yada mikserle çırpın karamelli şekerleride ekleyin ve dondurmyı tekrar buzluğa koyun.3-5 saat bekletin
  5. dondurma kepçesiyle kaselere koyup servis yapın.

13 yorum:

  1. Ohh ne güzel yap yap serin serin ye bu bunultan havalara göre on numara bir tarif uyduruk falanda değil hani :)
    bu tembellik buluşıcı galiba canım hepimizde az buçuk var,yerimden kalkasım gelmiyo bazen Allah yardım etsin çalışanlara :(
    öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  2. Hımm canım ya sorma bende aynı şekilde bulamadım bir makina....
    Ama ben daha tembelim direk hazır olarak tüketiyorum:))
    Ellerine sağlık nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  3. Her ne kadar sen uyduruk desende profesyonel gorunuyor, yani resmin konusuyor Saliha:)
    iffet

    YanıtlaSil
  4. Bence de hiç uyduruk değil, son derecede nefis olmuş,
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. This ice cream and dessert looks perfect! Compliments and greetings!

    YanıtlaSil
  6. Salihacım ben de bir kez evde dondurma yapmayı denedim, gerçekten dışardan almaktan güzel oluyor. Güya başka dondurma denemeleri de yapacaktım ama işte sıcaklar benim de bütün enerjimi, hevesimi sildi süpürdü sanki.
    Şimdi senin bu nefis dondurmanı görünce tekrar heveslendim:).
    Ellerine sağlık canım, süper olmuş.
    Sevgileeer..
    aslı

    YanıtlaSil
  7. CANIM SALİHAM ELLERİNE SAĞLIK,TEMBELLİĞİN BUYSA :))) NELER YAPMIŞSIN MAŞALLAH ÇOK GÜZEL HEPSİ.dONDURMA MAKİNESİ BENDE BULAMADIM HALA SORMA.BULURSAN BANADA HABER VER.

    YanıtlaSil
  8. hiçte uyduruk durmuyor hazır sandım inan okuyunca anladım senin marifetin olduğunu:))
    ellerine sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. bence süper olmuş.oğun anlamaz uyduruktan filan yiyiverir afiyetle görüşelim bi gün öperim canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Bencede muhteşem olmuş ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Hiç de uyduruk gibi gözükmüyor... Dondurmaya bayılırım... Yakında ben de deneyeceğim yeni tariflerde görüşmek üzere... Ellerine sağlık canım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık Saliha .Muzlu dondurma hiç denemedim. ok leziz görünüyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)