Çarşamba, Temmuz 01, 2009

ENGİNARLI BAHÇE SALATASI &SELVALI TONBALIKLI SALATA & SALATALIKLI SEMİZOTU SALATASI & SÜZME YOĞURTLU SEMİZOTU SALATASI

BİZİM YAZ SALATALARIMIZ :)


Bizim evde yaz geldi mi rengarenk salatalar geçidi başlar:) piyaz soğanlı salatamız dahil hepsini severek tüketiriz.Hem lezzetliler hem rengarenk:) daha ne olsun:)
Havalardan dolayı yemek yemek istemediğim zamanlarda enginarlı bahçe salatası kendi başına bir öğün olabilecek derece doyurucu oluyor.Diyet yapanlar içinde uygun.İçine istediğiniz malzemeyi ekleyebilirsiniz.



Enginarlı Bahçe Salatası;

Malzemeler;
  • 3 adet taze enginar
  • 10 adet kiraz domates
  • kıvırcık
  • akdeniz yeşilliği
  • sirke,zeytinyağ,tuz
  • 2'şer dal taze fesleğen,taze nane,dereotu ve taze kekik

Yapılışı;

  1. bütün malzemeler yıkanır süzülür ve istenilen şekilde kıyılır.
  2. enginarlar üzerlerini aşacak kadar limonlu suda haşlanır.Soğuyunca 4'e bölünür.
  3. yeşillikler salata tabağına konur,bölünmüş enginalar serpilir.Kiraz domatesler 2'ye bölünüp serpilir.
  4. sirke limon suyu ve yağ bir kasede karıştırılır ve salatanın üzerine dökülür.
Selvalı salatayı Selva paketim geldiğinde yapmıştım.Bence tek başına çocuklar için besleyici bir öğün olabilir.



Selvalı Tonbalıklı Salata;

  • 1 çay bardağı selva salata keyfi/kısa kalem(ismi böyleydi galiba:)
  • 1 kutu tonbalığı
  • 1 kutu mısır
  • 2 adet domates
  • 1-2 dal dereotu

Yapılışı;

  1. selva makarna haşlanır,süzülür kaseye alınır.tonbalığının yağı süzülür biraz bırakılır.mısır süzülür ve eklenir.
  2. bütün malzemeler hafifçe karıştırılır.Servis yapılır.



Yanlış hatırlamıyorsam geçen sene Sevgili Pembeli'de görmüştüm.Ogün bugündür yaparım ve çook lezzetli olur.Tavsiyem semizotunun yaprakları körpe olanlarını seçmeniz.Ben yaprakları iri olanlardan zeytinyağlı yemeğini yapıyorum:)


Salatalıklı Semizotu Salatası;

Malzemeler;
  • 1 demet körpe yapraklı semizotu
  • 3 adet orta boy salatalık
  • yoğurt,tuz,z.yağı
  • bir fiske çörek otu
  • bir fiske salamura kekik

Yapılışı;

  1. Semizotu ayıklanır,yıkanır ,süzülür.Salatalık 4'e bölünür.
  2. semizotunun yaprakları koparılırsadece yaprakları kullanılacak.Semizotu,salatalık ve yoğurt karıştrılır ve üzerine biraz yağ,kekik ve çörek otu serpilir.





Pratik ve lezzetli....

Süzme Yoğurtlı Semizotu Salatası;

Malzemeler;

  • 1 demet semizotu
  • 250 gr semizotu

Yapılışı;

  1. semizotu ayıklanır yıkanır ve süzülür.
  2. süzme yoğurt önce çırpılır sonra semizoturla karıştırılır.

10 yorum:

  1. Tam salata şöleni olmuş Saliha'cığım..Akşamları eve gidip yemek veya salata hazırlamak çok zor geliyor bana..Yakın olsaydık, sana uğrayıp hepsinden tadıp,sonra eve geçerdim..))Afiyetler olsun canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Canım öncelikle yorumun ve desteğin için çok tşkr ediyorum ...
    Gerçekten kendimi salata karnavalında hissettim:)))
    Ellerine sağlık canım salatalar benimde vazgeçilmesim:))
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. Salihacım döktürmüşsün yine. Bugün dışarda yediğimiz salata denen şeyi görsen oradaki adamları pataklardın sanırım. Ben herbirinden birer kaşık alıyorum .Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. valla hepsi şahane olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Hepsi birbirinden harika salatalar olmuş canım eline sağlık arkadaşım:)
    tam diyetlik semizotlular ve eninarlı olan makarnayı ölçülü yemek lazım ama :)
    (ayy diyet böyle bişey öğreniyoruz artık böyle şeyleri:)
    sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  6. Hepsi birbirinden güzel olmuş.Salatalıklı semizotunu ilk fırsatta deneyeceğim.Ellerine sağlık bu görsel şölen için.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. gülcüm ınan gonulden dıyorum yapardım ellerımle zira salata yapmayı cok severım ustelıkde suslemesını:)

    pembe tatlar tesekkurler canım,herzaman destegız bırbırımıze:)

    esin bende sevmıyorum dısardakılerı tabıı mevbur kalınca napıcan:(

    neslıhan sagol canım,

    sultanım evet ınsan dıyette öğrenıyor:) ben bır kase yedım sadece:(,

    müjdecım cok lezız oluyor dene bak afıyet olsun sımdıden sagol,

    nunum ıste bır kerede yayınladım:):):)sıradada var bı sürü:):):)

    YanıtlaSil
  8. ooooocoşmuşsun saliham bunlar ne güzel salatalar böyle!! süper süper....

    YanıtlaSil
  9. Salamura kekiğin ne olduğunu pek anlamadım? semiz otu seven biri olarak bu tarifi denemek isterim, kekiği acaba markette mi aktarda mı bulabilirim, ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)